[WN] Koeien drijven? (hond)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Do_

Koeien drijven? (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:00

Ik zet het maar hier, omdat jullie misschien er meer van weten dan de andere bokkers.

Ik ben op zoek naar een plekje waar ik koeien kan drijven met de hond (aussie).

Ik ben een keer met een groep bij de A OK Ranch, maar die zij redelijk prijzig.
Ik zou graag vaker koeien trainen, aangezien we het toch heel erg leuk vinden en het erg moeilijk is om een plekje te vinden.

Misschien hebben jullie tips. Het liefste in de noordelijke provincies, maar als je elders weet mag het ook.

Alvast bedankt

PenP

Re: Koeien drijven? (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:03

jj ranch (moet je maar even googlen)

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:07

Ik geloof dat Do de JJranch wel kent hoor! :)) En ze hebben daar geen eigen koeien ;)

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:12

_Do_ schreef:
Wat vind je prijzig _Do_? De AOK vraagt voor het verhuren van de koeien inclusief binnenbak de laagste prijs van Nederland aan Anneke of aan de DWAS. De prijs die jij uiteindelijk betaald wordt mede bepaald door de kosten van instructie én een heel belangrijk deel door de verzekering die zorgt dat jij bij een ongeval iets uitbetaald krijgt óf die zorgt dat jij niets hoeft te betalen als er door jou schuld (of je hond) schade ontstaat aan de koeien of de opstal van de AOK-Ranch. We hebben het hier over een bedrijf met eerlijke prijzen en ik vind het behoorlijk kort door de bocht om hier te plaatsen dat ze behoorlijk prijzig zijn.

Groeten,

Rob 8-)

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 21:02

Pannenkoek schreef:
_Do_ schreef:
Wat vind je prijzig _Do_? De AOK vraagt voor het verhuren van de koeien inclusief binnenbak de laagste prijs van Nederland aan Anneke of aan de DWAS. De prijs die jij uiteindelijk betaald wordt mede bepaald door de kosten van instructie én een heel belangrijk deel door de verzekering die zorgt dat jij bij een ongeval iets uitbetaald krijgt óf die zorgt dat jij niets hoeft te betalen als er door jou schuld (of je hond) schade ontstaat aan de koeien of de opstal van de AOK-Ranch. We hebben het hier over een bedrijf met eerlijke prijzen en ik vind het behoorlijk kort door de bocht om hier te plaatsen dat ze behoorlijk prijzig zijn.

Groeten,

Rob 8-)

Hoi Rob,

Anneke en Valerie regelen het meestal. En ik hoorde dat ze de prijzen bijna verdubbeld hadden nu ze door kregen dat we vaker wilden komen. Vandaar dat ik eens verder aan het kijken ben. De prijzen die ik gehoord heb, als het klopt, is erg veel voor een paar uur, maar ik weet ook niet wat gebruikelijk is.

Dorien
Laatst bijgewerkt door _Do_ op 23-03-09 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 21:03

MissPK schreef:
Ik geloof dat Do de JJranch wel kent hoor! :)) En ze hebben daar geen eigen koeien ;)

Juist. We trainen daar om de week, maar ze huren koeien maar 2 keer per jaar.

En misschien zijn er mensen die zelf koeien hebben of een plekje weten.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:42

_Do_ schreef:
......En ik hoorde dat ze de prijzen bijna verdubbeld hadden nu ze door kregen dat we vaker wilden komen. Vandaar dat ik eens verder aan het kijken ben. De prijzen die ik gehoord heb, als het klopt, is erg veel voor een paar uur, maar ik weet ook niet wat gebruikelijk is.....
Even voordat ik hierop reageer; wie bedoel je met "ze"?

Ik heb met mijn bestuurspet van de DWAS op even contact gehad met de AOK en er werd bevestigd dat er al tijden géén sprake is van prijsverhogingen en dat de afdracht voor het gebruik van de koeien inclusief de bak E 15,-- per persoon is ongeacht het aantal honden en ongeacht de tijd die je nodig hebt (dat kan dus de hele dag zijn). In mijn optiek zijn dit bijna vooroorlogse matsprijzen en ik ben blij dat we voor deze prijzen de koeien mogen huren.

Ik denk trouwens niet dat je het ergens onder dezelfde omstandigheden en onder dezelfde (veiligheids)voorwaarden goedkoper een kudde koeien kan krijgen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:38

15 euro is echt mega vet goedkoop. ik zou iets zeggen maar dat hoef ik niet te doen want zo goedkoop vind je het nergens..
of je moet zelf koeien gaan houden.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:11

Om even Pannenkoek bij te staan. Wij geven ook clinics met koeien en weten dus heel goed wat de kosten zijn (moeten de koeien inhuren) en de prijs die hij noemt is echt héél goedkoop. Dus als je iets goedkopers wil, zal dat erg tegenvallen of je moet een bevriende boer weten die het goed vindt dat je met paard en hond door zijn kudde rijdt ofzo.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 17:28

Pannenkoek schreef:
_Do_ schreef:
......En ik hoorde dat ze de prijzen bijna verdubbeld hadden nu ze door kregen dat we vaker wilden komen. Vandaar dat ik eens verder aan het kijken ben. De prijzen die ik gehoord heb, als het klopt, is erg veel voor een paar uur, maar ik weet ook niet wat gebruikelijk is.....
Even voordat ik hierop reageer; wie bedoel je met "ze"?

Ik heb met mijn bestuurspet van de DWAS op even contact gehad met de AOK en er werd bevestigd dat er al tijden géén sprake is van prijsverhogingen en dat de afdracht voor het gebruik van de koeien inclusief de bak E 15,-- per persoon is ongeacht het aantal honden en ongeacht de tijd die je nodig hebt (dat kan dus de hele dag zijn). In mijn optiek zijn dit bijna vooroorlogse matsprijzen en ik ben blij dat we voor deze prijzen de koeien mogen huren.

Ik denk trouwens niet dat je het ergens onder dezelfde omstandigheden en onder dezelfde (veiligheids)voorwaarden goedkoper een kudde koeien kan krijgen.

Oke, mijn fout dan. Heb ik het verkeerd begrepen.
Sorry hier voor.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:03

Afbeelding

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 15:45

Ik wil even melden dat ik fout geïnformeerd ben en het niet na heb gevraagd voordat ik dit geschreven heb.
Hiervoor mijn excuses aan de A OK Ranch en gelieve dit topic te verwijderen om in de toekomst verwarring tegen te gaan.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:31

wel netjes van je om zo je excuses aan te bieden. getuigt van goed gedrag.
ik persoonlijk heb ze geaccepteerd, maar ik doe niets bij A OK...
maar t is wel waar, andere manege's die de koeien moeten huren zijn gouw 1000€ kwijt voor een 30 tal koeien en daardoor wordt een uurtje trainen al gouw duur.