[WN] Is kalverhoek failliet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yubbie

Is kalverhoek failliet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 21:39

Ik was van plan om naar kalverhoek te gaan omdat ik over 6 maanden in amsterdam ga wonen.
Maar hoorde dat het erg slecht met ze gaat en dat ze een giga leeg loop hebben.
hoorde dat ze op de rand zitten van een faillissement.
Wie weet hier meer van en heeft iemand een andere optie voor mij?

Obi

Re: Is kalverhoek failliet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:06

Ik sta zelf op de Kalverhoek en heb nog niets van deze verhalen vernomen. Er zijn de laatste tijd wel wat mensen weggegaan maar er zijn ook nieuwe mensen bij gekomen, geen groter verloop dan normaal.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:30

Failliet? Ik heb er ook niets van vernomen, dus het lijkt me niet. Ik heb er geen bijzondere (neerslachtige) sfeer meegemaakt hoor, dus ik neem aan en weet eigenlijk wel zeker dat de geruchten uit de lucht zijn komen vallen... Lijkt me niet dat er gewoon vrolijkheid heerst wanneer ze op de rand van de afgrond zouden verkeren 8-) Denk dus dat je de verhalen met een dikke korrel zout mag nemen.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:56

Ik heb begrepen dat de grond is verkocht omdat er over een tijdje een hotel moet komen, maar kan het mis hebben hoor. Is natuurlijk ook alleen maar van horen zeggen. Het zou wel de leegloop verklaren iig.

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:02

Er is inderdaad sprake dat er een hotel komt op de plek van de Kalverhoek maar momenteel zijn ze nog druk bezig met vergunningen. Maar mocht het hotel er komen dan krijgt de Kalverhoek een nieuwe locatie en kunnen alle pension klanten gewoon mee.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:14

Worden er dan ook weer wedstrijden georganiseerd. Dit jaar is er geen wran wedstrijd volgens mij, ik vond het zo dichtbij altijd wel prettig.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:37

Is dat niet een beetje voorbarig Anick? ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:56

Een andere optie is Trainingsstal Starnmeer, wat verder van Amsterdam dan de Kalverhoek, maar nog wel te doen. En er staan meer pensiongasten uit Amsterdam (en zelfs verder) .
Voor routebeschrijving en meer informatie, zie link in profiel.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:30

ach ja, je kan het altijd proberen!
Waren waar 3 wedstrijden... die heb ik wel gemist afgelopen jaar! haha

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 07:51

:D word al jaren gezegt dat de kalverhoek failliet is.

maar tot nu toe houden ze het failliet goed vol :P

was gister op de kalverhoek en heb de eigenaar gesproken
alles gaat prima hoor.

ik merk ook niks van uitloop of de sfeer maar ok ik kom er 2x in de week dus weet niet alles. ;)

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:06

vrolijk schreef:
:D word al jaren gezegt dat de kalverhoek failliet is.

maar tot nu toe houden ze het failliet goed vol :P

was gister op de kalverhoek en heb de eigenaar gesproken
alles gaat prima hoor.

ik merk ook niks van uitloop of de sfeer maar ok ik kom er 2x in de week dus weet niet alles. ;)

_O- :D haha idd. gaat al jaren de ronde... ach zolang ze er nog over l*llen haha

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 07:59

ik heb ook op de kalverhoek gestaan.
en had ook mijn redenen dat ik daar weg ben gegaan toen.

maar het grappige is dat ze altijd normaal tegen mij zijn blijven doen en ik ook tegen hun(teminste dat denk ik wel :)) )
het is misschien ook maar net hoe je jezelf opsteld??
en er zal van bijde kanten vast het een en ander gezegt zijn.
en ook zeker dingen waar ik ook spijt van heb, zeker omdat ik nadat ik daar weg was ,
altijd welkom geweest ze hebben nooit raar tegen mij gedaan.
en al heb ik andere ideen over bepaalde dingen (wat denk ik ook mag ;) )
dat neemt niet weg dat het goeie mensen zijn dat heb ik nu zeker wel gemerkt.
en als ik naar de kalverhoek ga om te rijden of lessen voelt het toch altijd een beetje als thuis.

en tuurlijk mag je een mening hebben over een stal.
maar een ding heb ik er wel van geleerd laat mensen zelf kijken en beoordelen wat ze er van vinden.
wat jij erg vind kan voor een ander helemaal niks uitmaken ;)
het is maar net welke eisen jij steld aan een stal.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:18

Het is heel eenvoudig, als je het op een stal niet meer naar je zin hebt, dan zoek je een andere stal.
Ik weet uit ervaring dat het onmogelijk is om het iedereen naar de zin te maken en zeker als een nieuwe klant eenmaal gewend is komen vaak de kleine ergenissen die zich opstapelen en doen besluiten om weer naar een andere stal te gaan. Daar begint het weer opnieuw. Zulke klanten worden lopers genoemd.
Lopers kunnen heel schadelijk zijn voor een bedrijf omdat ze door hun natuurlijke onvrede tegenover andere klanten te uiten voor onrust zorgen en mensen proberen te overreden om mee te gaan naar een andere stal waar het gras veel groener is.
Het is dan ook logisch dat de houding van de stalhouder t.o.v. de vertrekkende klant veranderd. Je bent ontevreden over z'n bedrijf en neemt misschien ook nog andere klanten mee.
Ik zeg overigens niet dat dit ook zo bij Chalina is gegaan, ik ben daar natuurlijk niet bij geweest.
Wat ik maar wil zeggen: er wordt zo snel geroepen zonder te beseffen dat men een bedrijf onnodig beschadigd. 8-)

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:43

Als een stal failliet is....Dan wordt de boel opslot gezet huis en haard komen te koop evenals de paarden e.d. dan wordt het ook moeilijk om je paard daar weg te halen.
Zolang dit niet aan de orde is wordt er alleen maar gespeculeerd en daar moet zeer goed mee uitkijken!!!!!! Je maakt de mensen hiermee kapot weet wat je aanricht om zoiets op bokt te zetten.
Ik ken deze mensen niet weet niet waar ze zitten,maar vind deze uitspraken echt niet kunnen!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:39

Ik sluit me helemaal aan bij Jan en ik wordt een beetje boos als er meteen geroepen wordt dat een bedrijf failliet is .
Je beschadigd de naam , zonder dat je werkelijk weet wat en of er uberhaupt iets aan de hand is .
Ik heb zelf een caravanbedrijf en zodra de mensen minder caravans op de parkeerplaats zien staan vragen ze of we failliet gaan . Pas op ! Je doet daar mensen pijn mee ....

( zo ik reageer niet vaak op topics maar nu kon ik het niet laten )

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:33

Onze hoefsmid komt al jaren bij de Kalverhoek en meermalen, als het zo in de praat te pas komt, roemt hij juist de Kalverhoek om zn beheer, zn paarden en de bedrijfsleiding. " Er zijn maar weinig handelsstallen die zo netjes met hun aspirant kopers c.q. aspirant te verkopen paarden omgaan. "

Voorheen werden er inderdaad wel shows gegevens; er zal een reden voor zijn dat dat dit jaar niet zo is.

En wat Jan Trel zegt, helemaal eens; er zijn mensen die nooit tevreden zijn, wat je ze ook biedt.

Wij zijn na ruim tien jaar weggegaan bij een goede manege omdat we van discipline veranderden en de nieuwe lokatie hiervoor meer mogenlijkheden boodt; op onze "oude" manege zijn we nog altijd van harte welkom en hebben er vorig jaar zelfs een clinic en demonstratie gehouden; 't is maar hoe je je zelf opstelt.. :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:15

Moderatoropmerking:
Het is op Bokt niet toegestaan persoonlijke zaken of vetes uit te spreken dan wel te vechten. De berichten die hierover gaan zijn dan ook verwijderd uit dit topic.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:33

het lijkt mij dat dit topic wel gesloten kan worden. de vraag was of kalverhoek failliet was en het antwoord is nee. dus lijkt mij duidelijk!

en ff offtopic: kom zelf maar kijken hoe de paarden erbij staan. er is er geen 1 mager en bijna alle stallen staan vol.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:36

Ik kom er al vanaf mijn 8ste en heb er jaren gestaan, er gaan altijd erg veel geruchten, mede doordat er al een stuk of 6 eigenaren zijn geweest, maar de huidige eigenaar heeft het wel goed voor mekaar, ik ben er weggegaan omdat het nu vooral Western is en ik een dressuurruiter ben anders was ik er gewoon gebleven, sfeer is er goed en paarden staan er goed bij en dat is niet op elke stal zo helaas.
Ik denk dat dit soort geruchten met name door concurrenten uit de buurt in omloop worden gebracht.