Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
of ben ik nu dom door dit hier al te zeggen
Pienb schreef:Hallo,
ik denk erover na om de 3 jarige wuarter die ik nu rij dit jaar eens mee te nemen naar een wran wedstijdje.
ze is een beetje spooky enzo en dat zou haar goed doen.
maar dan heb ik wat vragen:
- in welk level moet ik starten dan? ik ga echt niet met een cap rijden, maar hoe werken die levels?
Je moet aantonen dat je een bepaald niveau hebt en een klasse aanvragen. L2/L1 zijn de hoogste levels. Daar mag je zonder cap starten. Behalve als je als non pro op het paard van een ander start. Dan MOET je met cap starten (ja schiet mij maar lek, ik vind het ook een bezopen regel).
- ik hoorde iets van een trail in hand class ofzo? wat is dit?
Precies wat er staat: Trail maar dan loop je er naast.
- moet ik dan lid wordenA? wat kost dat?
Nee je hoeft geen lid te worden.
- paardje staat niet op mijn naam, is dit een probleem? ook met oog op amateurstatus bij aqha (ik krijg er geen geld voor)
Bij de Wran is de eigen paard regel vervallen. Of het voor de AQHA een probleem is moet je navragen bij de NQHA.
andere handige tips zijn ook welkom
Pienb schreef:wat je mag geen 3 jarige starten? weer zo'n onzin...
en als ik nu niet opgeef als quarter maar 'paardje-zonder-papieren' en zeg dat ze 4 is?of ben ik nu dom door dit hier al te zeggen
![]()
en mag je dan wel daar afrijden of helemaal niet opzadelen?
en hoe bepaal je welke classe je rijd of mag je gewoon zelf kiezen?
Pienb schreef:wat je mag geen 3 jarige starten? weer zo'n onzin...
en als ik nu niet opgeef als quarter maar 'paardje-zonder-papieren' en zeg dat ze 4 is?of ben ik nu dom door dit hier al te zeggen
![]()
en mag je dan wel daar afrijden of helemaal niet opzadelen?
Pienb schreef:en hoe bepaal je welke classe je rijd of mag je gewoon zelf kiezen?

Pienb schreef:Hallo,
ik denk erover na om de 3 jarige wuarter die ik nu rij dit jaar eens mee te nemen naar een wran wedstijdje.
ze is een beetje spooky enzo en dat zou haar goed doen.
maar dan heb ik wat vragen:
- in welk level moet ik starten dan? ik ga echt niet met een cap rijden, maar hoe werken die levels?
- ik hoorde iets van een trail in hand class ofzo? wat is dit?
- moet ik dan lid wordenA? wat kost dat?
- paardje staat niet op mijn naam, is dit een probleem? ook met oog op amateurstatus bij aqha (ik krijg er geen geld voor)
andere handige tips zijn ook welkom
(klopt nog ook! op 1 week na, ze is wel al eerder ingereden maar door iemand anders dus daar kan ik niks aan doen:-))
) en chippen deden ze toen nog niet
(en heb ik gewoon mijn eigen quarter hier). Pienb schreef:nee hoor, ik ben vanaf januari met haar begonnen(klopt nog ook! op 1 week na, ze is wel al eerder ingereden maar door iemand anders dus daar kan ik niks aan doen:-))
Citaat:als ik haar in de handclassen show, mag ik dan wel een 3 jarige afrijden in de afrijdgedeeltes? I(ik wil dat ze dat een beetje leert kennen, vreemde paarden, spanning, drukte, geluiden ed)
zou haar liever 3 jaar hebben dan kun je nog even 2 handig showen en trainen. maar goed, ze is de dochter van mijn oude merrie en ook bay roan dus zoveel heb ik dan qua leeftijd niet meer te willen