Wanneer je bij de WRAN start, mag je dan met een shank met een kinriem starten of is een kinketting verplicht. Heb al in het regelboek gekeken maar daar vind ik het niet heel duidelijk in staan. Had hier namelijk een discussie over
in de L5 en L4 ben je nog verplicht om met een snaffle/trens te rijden met een kinriempje dus ,L3 weet ik niet L2 en L1 mag wel met shank en kinketting
@annick waar sta je in de M-beemster,ik sta op de zuiderweg
shank mag met riem en ketting wij rijden allebei met een riem aan de shank (oke met buzzs nog even niet )
Natascha dH
Geplaatst: 14-02-09 15:43
Let op de breedte: zowel kinriempje als -ketting moeten breed genoeg zijn, regel is vgls mij 1,0 cm. Snaffle met riempje, shank met ketting of riempje LET OP: de ketting moet uit 1 rij brede schakels bestaan!! Als je er zo eentje hebt met 2 rijen schakels moet je de 2 rijen aan elkaar (laten) lassen.
sliding
Geplaatst: 14-02-09 19:52
406. Toegestane bitten: Snaffle w/Shanks, "grazer" of "curb" bitten voorzien van kinriem. Maten volgens tekening. Als alternatief voor de kinriem is bij een bit een kinketting toegestaan (hieronder wordt ook verstaan: een samenstel van maximaal twee kettingen waarvan beide kettingen even lang zijn, onlosmakelijk en zonder tussenruimte aan elkaar verbonden zijn over de hele lengte waarover zij op het paard inwerken, en vlak zijn). De Regelboek 2008 37 kinketting moet tenminste 1,3 cm breed zijn en vlak tegen de onderkaak dan wel in de kingroeve van het paard liggen.