Wat dragen jullie tijdens een showmanship? Ik heb het al gevraagt in een ander topic, maar dat maakte het topic wat onoverzichtelijk dus vraag ik het even apart. En waar knapt de jury nou echt op af?
Keitje
Geplaatst: 03-02-09 16:58
hey, ik draag een speciaal showmanship pakje, van het merk showtime.. de jury kijkt er vooral naar of jij en je paard er verzorgd uitzien.. en bij mij is het hoe vrolijker het pakje is hoe vrolijker de jury word
Bari
Geplaatst: 03-02-09 16:58
Keitje schreef:
hey, ik draag een speciaal showmanship pakje, van het merk showtime.. de jury kijkt er vooral naar of jij en je paard er verzorgd uitzien.. en bij mij is het hoe vrolijker het pakje is hoe vrolijker de jury word
Het mooiste is idd een jasje met broek, geen jeans!! nette laarzen, overhemd enz enz. Kijk een beetje naar de kleur van je paard.
Arrows
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-09 17:07
een pantalon zwarte jeans not done?
Anick
Geplaatst: 03-02-09 17:17
mij is verteld dat je in de showmanship juist wel in een opvallende slinky kan omdat jij moet opvallen. in de showmanship moet jij laten zien wat je kan en is je paard een hulpmiddel. In de halter is dat juist andersom en ben je zelf neutraler. dat heb ik gehoord en gelezen.
ja volgens mij wel. Ik ga dit jaar beginnen in de showmanship en de halter en dit is mij uitgelegd. Ik heb ook een boek over showmanship, daar staat duidelijk in dat JIJ beoordeeld wordt over het kunnen van jou presenteren van je paard. Daarbij is je paard dus het hulpmiddel.
ik vind het zelf mooier als je pakje ong tot je heupen komt (iets langer dan een pleasure pakje dus). De speciale showmanship jasjes zijn over het algemeen ook wat langer.
lindavan
Geplaatst: 03-02-09 20:38
Je mag gewoon heel erg opvallen hoor. Er worden veel jasjes gedragen, kort of lang maakt niet heel veel uit, meer je eigen smaak. Gewoon een nette broek, jeans kan op zich wel maar een panthalon of showpants wordt volgens mij meer gewaardeerd.
Het gaat ook een beetje met de mode mee. Ben afgelopen zomer in Amerika geweest op de World Show en daar droegen ze allemaal een showsetje in één (knal)kleur met superveel blingbling, geen jasje gezien!
Het komt allemaal niet zo spits in het begin, je kunt ook een mooi colbertje uit de kast trekken en er steentjes op plakken. Of gewoon je normale showkleding aantrekken op een nette panthalon zonder chaps dan he
Oh oke, nou dankjulliewel voor jullie advies! Als jullie nog wat weten hoor ik het graag!
14cecile14
Geplaatst: 03-02-09 23:03
Hoi Nadieh,
Ik zal je een paar tips geven die wij op het WK hebben gekregen van de trainers die ons daar hielpen:
* draag iets getailleerd daar komt je houding beter in uit. * colberts worden eigenlijk niet meer gedragen in de showmanship maar alleen in de halter tenzij je een wat grotere maat hebt en je je niet fijn voelt in een slinky. * wat ze vooral willen zien zijn nette slinky's tot op je heup of van die strakkere showblousen (dus geen overhemd/blouse). * draag vooral niet een pakje in je broek met een riem erover heen dit hoor niet in de showmanship. * En draag geen spijkerbroek maar een nette pantalon
Hier heb je de link naar de foto's van het WK
http://www.riverbenddesigns.org * Ga naar gallery * accept * AQHA youth world cup * Thursday of sunday july * en dan showmanship
Daar krijg je wel een beetje een beeld van hoe en wat. Wij staan er ook tussen Miene Nikita en ik (zoeken maar )
Liefs Cecile
Doranne
Geplaatst: 04-02-09 09:59
Je kan ook een goedkoop wart giletje kopen en dat mooi bewerken met kralen en strass-steentjes. Heb ik ook gedaan voor mijn showmanshippakje en ik hoor vaak dat ik er netjes uitzie. Gewoon een passende kleur slinky onder en een looie pantalon en je wiet er erg goed uit
Ah kijk, dus: zwarte broek gewone showpakje (uit je broek) of jasje gepoetste laarzen.
zoiets?
quarterH
Geplaatst: 06-02-09 14:17
het ligt er allemaal aan waar je showmanship wil gaan doen: wran, lokaal showtje, aqha of EK kreuth? hoe groter/luxer de show hoe meer er van jouw outfit verwacht wordt... zoals op foto zou ik niet op aqha EK gaan maar voor een kleine of wran show kan dat best