[WN] westernlessen omgeving Amstelveen, Amsterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KylaLover

westernlessen omgeving Amstelveen, Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 22:19

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om westernlessen te nemen in de omgeving Amstelveen/Amsterdam.

Loop al meerdere jaren met het idee om naast mn wekelijkse dressuurlessen ook westernlessen te willen nemen. Heb nu de knoop doorgehakt en besloten het gewoon te gaan doen. Maar waar?

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:22

Ok zou even bij de wran site kijken www.wransite.nl daar staat een lijst met manege's/instructie. En dan gewoon een keer uitproberen of het bevalt.

paint_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:12

Het hangt er een beetje vanaf hoe ver je ervoor wilt reizen. Woon je in A'dam? Want bij ons op stal komt er ook iemand uit Amsterdam, en die komt dagelijks.. het is wel even in de auto maar dan heb je ook wat ;) http://www.trainingsstalstarnmeer.blogspot.com/

Het is super gezellig en je krijgt ook nog eens heel goed les op leuke paarden :D Kom anders een keertje langs voor koffie/thee! Je wordt in ieder geval hartelijk ontvangen :o

MSQuincyTE

Re: westernlessen omgeving Amstelveen, Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:20

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:26

er zit in oost of bij diemen geloof ik een westernstal. DoubleR ranch. Maar of het ook een manege is weet ik niet.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:00

heel erg bedanmkt voor de reacties.
Zal de gegeven links eens doorkijken.

Op zich is starnmeer niet eens zo heel ver weg, half uurtje met de auto valt heel erg mee...

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:04

Je kan ook bij Easy Riders informeren.
Zit bij de Nieuwe Brug, ik weet niet waar je woont in A'veen, maar als je de A9 afrijd ben je daar in een kwartiertje ofsow

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:07

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:34

d_ruiter schreef:
Je kan ook bij Easy Riders informeren.
Zit bij de Nieuwe Brug, ik weet niet waar je woont in A'veen, maar als je de A9 afrijd ben je daar in een kwartiertje ofsow

de Nieuwe Brug, is dat in de buurt van Badhoevedorp?

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:42

uhmm ja een beetje wel, bij Vijfhuizen. maar het zit aan de A9, dus wel makkelijk bereikbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:55

lautje76 schreef:
er zit in oost of bij diemen geloof ik een westernstal. DoubleR ranch. Maar of het ook een manege is weet ik niet.

Deze staat momenteel toch te koop? Geen idee of ze er nog lessen doen eigenlijk :=

Ik kom zelf al jaren op Starnmeer en heb er ruim een jaar geleden mijn allereerste paardje gekocht. De lespaarden zijn echt te gek, van deze paarden kan je heel veel leren en de lessen van Eef zijn heel leerzaam en je bent echt een uur aan het werk. Rondhobbelen is er niet bij :) Ik heb me ook nog nooit zo geaccepteerd gevoeld op een stal als bij Starnmeer. Ook toen ik lesklant was ging iedereen normaal met me om en de sfeer is er gewoon erg leuk. Niets geen 'je hoort er pas bij als je een eigen paard hebt'-gezeik...

paint_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:05

KylaLover schreef:
heel erg bedanmkt voor de reacties.
Zal de gegeven links eens doorkijken.

Op zich is starnmeer niet eens zo heel ver weg, half uurtje met de auto valt heel erg mee...

Precies! En je krijgt er super veel voor terug ;)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 22:06

dat is wel iest wat mij heel erg aantrekt, gewoon geaccepteerd worden, ook zonder eigen paard

paint_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:45

KylaLover schreef:
dat is wel iest wat mij heel erg aantrekt, gewoon geaccepteerd worden, ook zonder eigen paard

Ind! komop zeg, ik vind het wel heel zielig als je iemand niet wil accepteren omdat hij/zij geen eigen paard heeft! Dat is echt te belachelijk voor woorden, en dan gebeurd het ook nog eens op sommige stallen :\

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:42

KylaLover schreef:

wat kan het schelen of je geaccepteerd wordt? Je komt er toch om te leren, niet om vrienden te maken. En daarnaast heb je toch meerdere mensen in een les die geen eigen paar dhebben over het algemeen. Daar kan je vast aansluiting bij vinden. Voor een sociaal leven moet je niet naar een manege gaan.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:02

Hallo,

Ik rijd bij Jan van berendonk, een hele goede instructeur! Daar sta ik trouwens ook met mijn paard op zijn pensionstal.

paint_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:21

lautje76 schreef:
KylaLover schreef:

wat kan het schelen of je geaccepteerd wordt? Je komt er toch om te leren, niet om vrienden te maken. En daarnaast heb je toch meerdere mensen in een les die geen eigen paar dhebben over het algemeen. Daar kan je vast aansluiting bij vinden. Voor een sociaal leven moet je niet naar een manege gaan.

Daar ben ik het absoluut niet mee eens! Je moet toch gewoon met een gerust hart naar je manege kunnen gaan zonder om de 5 m raar aangekeken te worden omdat je geen eigen paard hebt!? Je komt daar ind om voor jezelf te leren, maar het is toch fijn als er een goede sfeer is en je niet helemaal 'alleen' bent. En ik persoonlijk hou niet echt van ''groepjes'' want daar krijg je op gegeven moment (vaak, dus niet altijd) problemen mee...

Zou jij het dan wel leuk vinden om naar een stal te gaan waar niemand je aankijkt of begroet? Niet echt leuke sfeer om voor je lol (!) iets te komen leren lijkt me... ;)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 13:42

ik ben vroeger heel veel gepest. heb op een kleine manege les gehad, super les alleen werd constant met de nek aangekeken om dat ik geen eigen paard heb.
Nu rijd ik op een andere manege al een paar jaar. Maar ook daat wordt je soms met de nek aangekeken omdat je geen eigen paard hebt.
Voor mij is het heel belangrijk ergens prettig te kunnen rijden, maar ook prettig contact met de mede ruiters op die stal of manege te hebben.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:49

Op een manege leer je toch juist rijden op een manegepaard vóór je zelf een paard aanschaft!? Daar is het tenslotte een manege voor! Mijn ervaring is dat in het ,,western gebeuren,, het juist wat gezelliger gaat dan in de maneges waar engels gereden word!?

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:58

dat is idd mijn ervaring ook!! =)

paint_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:39

rapido schreef:
Op een manege leer je toch juist rijden op een manegepaard vóór je zelf een paard aanschaft!? Daar is het tenslotte een manege voor! Mijn ervaring is dat in het ,,western gebeuren,, het juist wat gezelliger gaat dan in de maneges waar engels gereden word!?

Dat heb ik ook gemerkt ja ;)