Omdat ik van de zomer graag hele dagen met paarden bezig wil zijn heb ik contact gehad met Rosworld. Ik zou hier evt als begeleidster voor het western ponykamp mee kunnen lopen. Nu ken ik de stal nog niet echt hoe western is het daar eigenlijk? Ik hoop dat men zowel positieven als negatieve ervaringen met mij kan delen desnoods via PB Groetjes Lotte
Ik ben er al enige jaren niet meer geweest , de westernpaarden die er nog zijn ken ik wel . Ik heb geen idee hoe het daar nu aan toe gaat . De ponykampen waren altijd erg gezellig , ik ben ook een aantal weken begeleider geweest op Rosworld .
Iris en ik zijn er eens op kamp geweest. Het was harstikke leuk, alleen vond ik de lessen toen niet zo nu ik zelf western rijdt. Een rolback moest ik mijn teugel naar mijn navel doen, dus eigenlijk meer trekwerk dan met neckreining. Maar verder hadden ze wel leuke paarden en de omgeving was er prachtig. Maar dat kan goed al 8 jaar geleden zijn.
Er zijn momenteel niet zoveel echte westernpaarden meer op Rosworld. De meesten worden ook voor het Engelse rijden gebruikt. In de periode van de Puzta Ranch lag de nadruk op het western rijden en werd er ook gefokt. Alles wat er nu nog staat is uit die tijd.