[WN] Waar te beginnen met verdiepen in western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Waar te beginnen met verdiepen in western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 15:02

Hallo,

Ik wil me graag wat verdiepen in Western rijden, nu heb ik al wel eens wat lesjes gevolgt jaren geleden, maar ben het helemaal kwijt.
Rij zelf engels met mijn haflinger, waar moet ik ergens beginnen?
Wat is een fijne western manege in de buurt van Arnhem? waar ik eerst op een lespaard kan beginnen voor ik mijn hele paard om ga scholen ;) en gewoon eens proef kan rijden?
Oftewel hoe en waar begin ik als groentje in het verdiepen van het western rijden? Of waar zou ik terecht kunnen om het western te kunnen proeven?

Bedankt alvast!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:50

troi

Re: Waar te beginnen met verdiepen in western

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:04

Het boek go west van antje holtappel is een aanrader.

selma_rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:32

Zoek idd zoals je al zegt een manege in de buurt, of een trainer die naar jou toe komt en neem eens een proefles.
Ik was na de eerste les met mijn eigen pony helemaal om.
De manier van rijden beviel mij direct en de pony pakte het snel op, na 4 lessen en veel oefenen had ik al een ander paard.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:23

Voor de theoretische kant vindt je heel veel op internet : "western riding" op Google.
Voor de praktische kant : ga bij verschillende trainers een proefles nemen, mijn dochter heeft dit ook gedaan en zo zie je ook verschillende lesstijlen en of het klik met een trainer, deze lessen waren telkens gratis.
Voor de "gevoels" kant : ga naar enkele wedstrijden kijken, daar snuif je de western sfeer op en kan je met ruiters praten. Ga ook zeker kijken naar de inrijbak daar kan je zien hoe trainers met hun paarden omgaan, kan je dan meenemen bij je keuze van een trainer.
Veel succes bij je speurtocht

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:30

Ik ben begonnen bij "go west" is een fijn boek. Daarnaast had mijn instructrice een reader met uitgebreide informatie over dat veelvoorkomende WRAN disciplines in Nederland. Vond ik ook wel handig.

Space_nr1111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:36

Heb net een erg leuk en net nieuw gepubliceerd boek gekregen dat is geschreven door Esther de Vries, het heet "Wetsernrijden voor jong en oud" te bestellen via info@westernrijdenvoorjongenoud.nl of de website http://www.westernrijdenvoorjongenoud.nl naast het boek Go west vind ik dit boek een goede aanvulling met veel informatie helemaal voor de beginnende westernruiter. Hopelijk heb je hier iets aan.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:35

Bedankt voor jullie info!
Ik ga het boek go west lenen van iemand ;) en binnenkort een proeflesje nemen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:20

Wesseltje schreef:
Bedankt voor jullie info!
Ik ga het boek go west lenen van iemand ;) en binnenkort een proeflesje nemen.

Succes met je les! :D bij wie ga je lessen?