[WN] western manege in Den Haag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palominotje

western manege in Den Haag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 19:33

Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die rijden bij
Trainingstal Madepolder?
Wat is jullie ervaring met deze stal?
Alvast bedankt Knipoog

Anoniem

Re: western manege in Den Haag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:49

Misschien kun je beter (ook) ervaringen vragen van mensen die er niet rijden.
Iemand die ergens rijdt is daar tevreden, anders was 'ie er geen klant. Soms leer je meer van de redenen waarom mensen iets niet doen ipv wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:45

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 15:13

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:40

gebruik de zoekfunctie maar eens, zat topics over deze stal.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:05

Ik heb er een keer gereden, en ga weer rijden zodra ik vervoer heb. Knipoog

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 19:37

Zit er misschien in de buurt van madepolder nog iets?
Misschien prive stal of zo die les wil geven Knipoog

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 19:40

Klijntjuh schreef:
Ik heb er een keer gereden, en ga weer rijden zodra ik vervoer heb. Knipoog

Klijntjuh@ Beviel het jou,hoe was het?
Zijn die paarden een beetje rustig en lief?
Vertel eens meer!
Bus 31 stopt in de buurt,wel endje lopen Tong uitsteken
Ik zal dan met mijn brommer gaan.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:51

ja precies, is echt ver lopen nog vanaf de bus!
en als je moe bent is dat echt niet fijn! Knipoog
Ik moet dus even wachten tot mijn man weer een autotje heeft, of ik een brommer.
Ik heb het ook gefietst, maar dat was 3 kwartier.. dus net niet lekker.. Boos!

De paardjes waren lief (de 2 waar wij op reden) ik vond het wel vervelend dat we privee les kregen terwijl er nog 10 anderen door de bak reden en mijn man had nog nooit op een paard gezeten.
Ook werd er tijdens onze les op een paard gestapt die 3 maanden op stal had gestaan en dat paard flipte.

Verder kun je mijn 'sporen' verhaal wel vinden denk ik Knipoog

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:11

Een fijne stal om te rijden en veel paarden in de bak leren je alleen maar sturen met je paard, en hele fijne mensen daar. Ja als mensen daar rijden vinden ze het super en dat is op iedere stal zo. Maar ik heb daar heel veel geleerd.

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:05

Het is idd een hele fijne stal Pling en heb er zelf ook een hoop geleerd ook als lesklant kan je reining rijden wat je op merendeel van de maneges niet kan

xxiloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:39

ik rij er al 7 jaar en ben er dik tevreden en de lespaarden zijn super lief en rustig en de instructrices zijn super aardig en kunnen zelf ook nog goed rijden Lachen

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:48

Ik sta er met m'n paardje en ga daar lessen (als alles weer goed is met m'n paard..)
Ík vind het een fijne stal, ook al staat hij in een slecht daglicht..

Mensen die negatief zijn, kijken (vaak) niet bij trainingen enz. Die luisteren alleen maar naar andere mensen en laten zich meeslepen..
Maarja, das mijn mening.. En ik ga geen rel meer starten, is alleen maar gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:01

Ach, het is maar net waar je je prioriteiten stelt. Als mijn paard er niet goed bij zou staan (en onvoldoende licht is daar een prima voorbeeld van, naar MIJN Knipoog normen) dan kan ik het er zelf al niet naar m'n zin hebben.

Overigens baseer ik m'n mening op wat ik WEL gezien heb. Volledig apathische paarden, veel te kleine stalletjes, veel te donker, en bijzonder slechte omgang tussen mensen en paarden.

Braaf en lief waren de paarden overigens wel. De meeste stonden zó braaf achterin hun stalletje en keken zó braaf uit hun oogjes nadrukkelijk NIET naar de deur, dat je je af kon vragen of ze uberhaupt nog een hartslag hadden.
En lief? Absoluut. En anders werden ze wel even lief gemaakt in de bak...

Maar ik geef toe, dat is inmiddels een paar jaar geleden. Ben er toen behoorlijk van geschrokken (was dus JUIST wezen kijken om zelf een mening te kunnen vormen, vanwege 'de verhalen') en nooit meer teruggekomen. Maar toevallig zit ik binnenkort weer daar in de buurt, zal er weer eens binnenlopen en dan wederom een mening over formuleren. Misschien is e.e.a. inmiddels beter op orde, hebben ze de mishandelaars weggestuurd, kunnen de paarden lekker de wei op en staan de paarden er nu wel fatsoenlijk bij op stal.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:10

Ik heb er járen geleden mijn eerste lesjes gehad als klein meisje.
Staat Sun Flower (In elk geval iets met Sun) er nog? Dit paard (of was het een pony?) heeft zich keurig gedragen tijdens mijn eerste lesjes. Ben benieuwd Lachen

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:58

sunflower is vorigjaar naar de paardenhemel gegaan.

ik rij zelf al jaren op madepolder en ik vind het er erg gezellig en de paarden staan er allemaal goed bij,en wat ze zeggen van dat ze achterin de stal staan zonder hartslag dat is gel"l.en ja de 1 is wat harder dan de andere maar dat is op elke stal zo.maar bij ons zijn die gelukkig op 1 hand te tellen,want wat hun doen daar ben ik het ook niet mee eens,en dan kan je daar wel wat van zeggen maar daar luisteren ze toch niet naar.maar over het algemeen rijden de mensen daar allemaal met plezier,er komen ook steeds meer mensen en paarden op stal,het is nu ook zogoed als vol.op de nieuwe stallen na dan want daar zijn ze nog mee bezig.en dat de stallen klein zijn vind ik wel meevallen.en een weiland dat hebben we niet want daar is gewoon geen ruimte voor op het terrein.
ik zou zeggen kom een paar keer rijden en kijk dan wat je er van vind,als je maar 1keer ergens hebt gereden of bent komen kijken daar kan ik niet zoveel mee,dan kan je niet echt zeggen hoe het daar relt of zelt.
groetjes natas
Laatst bijgewerkt door nattetas op 11-01-09 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:16

Citaat:
Mensen die negatief zijn, kijken (vaak) niet bij trainingen enz. Die luisteren alleen maar naar andere mensen en laten zich meeslepen..
ehhh. juist wél bij trainingen en lessen wezen kijken, daarom is mijn broek afgezakt.
Ik laat me niet meeslepen door wat anderen zeggen, helaas is het eigen ervaring.
Voor de rest ga ik helemaal met Sonja mee.

Wanneer ga je kijken Sonja, misschien ga ik dan ook wel mee, ben ook wel heel erg benieuwd hoe het er nu aan toe gaat. Kom je over de A12 dan spring ik in de Meern bij je in de auto.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:24

Heb er zelf jaren geleden ( 13 jaar... was nog in de tijd van Sanwood Gold en Teedona Step) gereden. Werd er niet vrolijk van hoe er met de paarden omgegaan werd. Meestal ging ik maar het park in want tijdens de lessen "leerde" ik dingen die ik nooit op mijn eigen paarden zou toepassen,
Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf bepalen hoe ze willen rijden, maar zoals het daar moest trok mij gewoon totaal niet aan. Helaas was er toentertijd weinig andere keuze, het was dat of anders weer terug naar de engelse rijstijl.
Ook het feit dat er op bijna alle stallen stond dat je het paard niet mocht aaien.... tssss en idd geen weiland, alleen een kleine buitenbak waar heel vaak gereden werd, dus totaal geen plek voor je paard om even lekker de benen te strekken.
Als ik lees dat er dan nu alwéér nieuwe stallen bijgekomen zijn... ik begrijp werkelijk niet waar die allemaal heen moeten om even paard te kunnen zijn. Nergens dus....

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:32

13 jaar geleden dat is al weer een hele tijd geleden,we hebben inmiddels al jaren een grote binnenbak en de paarden mag je gewoon aaien.de buitenbak wordt nu meer gebruikt om de paarden los te laten dan dat er gereden wordt. in de tijd dat henk er nog was was het ook anders maar dat was toen en nu is nu.anders kom je gewoon maar weer eens langs om te kijken hoe het er nu is want er is in al die jaren heel veel veranderd.
dus niet zo negatief over een stal praten waar je al 13jaar niet meer bent geweest.a.u.b

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:44

Dat bedoelde ik ook eigenlijk met mijn bericht nattetas, dingen kunnen veranderen in de jaren. Voor mij heeft het weinig zin om langs te komen aangezien ik niet van plan ben om er weer te gaan rijden, zou een beetje lastig zijn he als je 280 km verderop woont Knipoog

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:52

oh oké,dan heb ik het zeker niet goed begrepen Bloos ,ik dacht dat je het negatief bedoelde daarom vroeg ik ook ofdat je dan niet beter weer een keer kon komen maar 280km dat is idd wel erg ver hier vandaan.
groetjes natas

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:53

Ik hoop ook echt van harte dat het beter is geworden, vergis je daar niet in, beter voor de paarden en beter voor het imago van de westernsport.
De nieuwe binnenbak ken ik ja en die stallen daaromheen zijn ook gelukkig stukken beter dan de oude lage muffe en donkere, zomers bloedhete stallen vlakbij de oude buitenbak wat nu blijkbaar paddock is geworden. Of zijn die stallen inmiddels ook afgebroken en nieuw opgetrokken?
Is er dan nu ook weidegang voor de paarden bijgekomen?

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:07

de stallen die bij de buitenbak staan die zijn wel afgebroken en weer opnieuw opgebouwd,maar waar vroeger de paarden van henk stonden(ik denk dat je die stallen bedoeld dat hete toen de hengstestal)die zijn er nog,maar de stallen die helemaal achterin naar de garage die zijn weg,en de stallen naast de winkel(dat was de grote stal)die zijn er ook nog.maar er is helaas geen weiland.wel een grote longeerbak en er is een solarium gekomen.de mijne staat ook lekker bij de binnenbak die is nu in de winter lekker en in de zomer lekker koel.de binnenbak is ook helemaal geisoleerd dat is wel een verwennerij.en walter is weer sinds een 1 1/2jaar terug en dat heeft het ook wel goed gedaan hoor moet ik eerlijk zeggen.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:10

Een jaar of 2 eens wezen kijken en zijn daar weer gauw weg gegaan.... donkere stallen, paarden altijd maar in die stinkbox, als er dan gereden word is dat niet bepaald mijn idee van rijden... (en ik rij ook western!!).... geen weiland en geen "buiten" vind ik niet acceptabel voor mijn paarden!! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:32

BaiNar schreef:
Een jaar of 2 eens wezen kijken en zijn daar weer gauw weg gegaan.... donkere stallen, paarden altijd maar in die stinkbox, als er dan gereden word is dat niet bepaald mijn idee van rijden... (en ik rij ook western!!).... geen weiland en geen "buiten" vind ik niet acceptabel voor mijn paarden!! :
(

negen van de tien stallen in de randstad heeft geen weiland. Helaas helaas!!
Niet alleen madepolder dus, maar ik noem er zo nog drie hier rondom den haag. Er is hier gewoonweg geen land voor de meeste manege / trainingspaarden.
Daar kan madepolder ook niets aan doen.