hart van nederland : paint hengst gestolen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 00:19

maar hopen voor ze dat ze hem verzekerd hebben.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 00:20

OKey even weer info:

Afbeelding

Cody's Judgement. 9 Jaar oud. Twee blauwe ogen. Zwart/wit
Laatst bijgewerkt door Chantalleke op 25-02-03 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 00:21

" Van de site : CoBo Western Horses:

Let op! Bij ons is heden nacht de 24 februari Cody's Judgement gestolen! Voor de gouden tip die er toe leid dat Cody weer terug komt is 10.000,- euro uitgeloofd"

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 01:21

tjemig.... lees dit net pas....

Het zal je maar gebeuren.... Lips are sealed
Heb dit paard ook IRL gezien... zo'n gaaf dier Kwijl
Ik hoop dat ze het paard en vooral DIEF gauw vinden Scheve mond

groetjes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 08:35

XoNo schreef:
Maar eeh, 50.000 EUR?

Eerst maar eens zulk geld zien te krijgen...

Ik snap echt niet wat ze nou met zo dier moeten?
Zo uniek getekend, die hoef je hier in Europa niet uit te brengen lijkt me.
Het risico dat hij dan herkend wordt is bijzonder groot lijkt me. Verder is dekken dus ook niet interessant, je kan moelijk zeggen dat het veulen van die Cody afkomstig is. Voor het zelfde geld is het gewoon een halve Tinker *LOL*

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 08:55

50.000,00€

let wel, het is een handelaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 08:58

Als ze dit paard willen verkopen zal die vast via belgie heel makkelijk de grote plas over kunnen. Ik vraag me af of dat financieel wel interessant is.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 09:24

Als je alle nadelen bekijkt die dit teweeg brengt vraag je je af waarom iemand dan zo'n paard wil stelen? Als ze er dan toch niet veel mee kunnen doen..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 09:27

Misschien is het een persoonlijke vereffening? Heeft de eigenaar ruzie gehad met iemand? Er gebeuren rare dingen hoor als je echt mot met iemand hebt.
Ik vrees dat, als het een vereffening is, ze de hengst ook niet levend terugzien. Ik hoop inderdaad dat hij verzekerd is....

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 09:31

He die heb ik in december nog gezien die hengst! Mooi beest, en wat een stallen heeft die man zeg!!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 09:37

Als je paarden steelt dan ben je echt ziek, wat heb je nu aan een paard. Die kunnen ze echt niet meer hier in de omstreken verkopen.
Maar ik hbeb hem nog noooooit gezien

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 09:51

Cassidy schreef:
Misschien is het een persoonlijke vereffening? Heeft de eigenaar ruzie gehad met iemand? Er gebeuren rare dingen hoor als je echt mot met iemand hebt.
Ik vrees dat, als het een vereffening is, ze de hengst ook niet levend terugzien. Ik hoop inderdaad dat hij verzekerd is....


je kan wel eens gelijk hebben

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:15

Het paard dat in Hart van Nederland te zien was, was de andere dekhengst van CoBo, namelijk RB Expressive Too.. Het zou toch ook een beetje typisch zijn als een paard gestolen is en je dan ineens de staleigenaar nog met hem ziet lopen met dezelfde kleding e.d. als waarin hij vertelt dat hij zijn tophengst kwijt is? Verward
Ik vind het echt afschuwelijk, ik wou dat ik kon helpen. Ik ben een tijdje geleden naar Stroe geweest, waar nog een stal van CoBo is. Ik heb het paard waar het om gaat dus nooit gezien, enkel op de foto op de website, maar het lijkt me gewoon vreselijk als je op stal komt en een van je paarden blijkt weg te zijn.
Ze kunnen helemaal niets met dat paard zonder papieren, dus ik hoop maar dat de politie of wat dan ook het paard snel terugvindt!!!

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:16

ik heb ook wel eens meegemaakt met een gestolen paard,
die kwam op de manege en die meisjes hadden m gekocht die dag en toen moest ik ffies voor ze met m stappen en dan gingen hun ff de stal in orde maken, bleek hij gestolen te zijn, die meisjes hadden m van de dief gekocht, er stond een stuk over in de krant toen en hij bleek dus ook dat zijn aftekeningen geverft waren ofzow Verward
Maar ik hoop dat ze m levend terug zien en de dief/dieven te pakken krijgen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:17

Paarden verven??? Verward
Ik las dat altijd in de Penny en dacht dat het in het echt niet kon. Lekker chemisch paard krijg je dan... jeetje wat een raar idee en ook een rare 'business'

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:41

Ik heb er gisteravond helemaal mee gezeten. Ik vind dit zo erg. En dan hoor ik iedereen zeggen "hij kost wel 50.000 euro.....". Tuurlijk is dat een hoop geld maar het ergste is toch dat je een soort kindje kwijt bent. De emotionele gevolgen zijn erger denk ik.

Mijn medeleven gaat uit naar Klaas en naar de mensen waarbij dit paard diep in hun hart zit.

Wendy van Dienst

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 11:30

Het lijkt me echt erg als je paard verkocht word
En idd, wat moeten ze ermee? Ze zullen hem wel naar het buitenland verkopen ofzo, ik denk dat mensen hem daar minder snel herkennen.
Misselijk

DubbelFun

Berichten: 88727
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 11:40

Jemille schreef:
Ik heb er gisteravond helemaal mee gezeten. Ik vind dit zo erg. En dan hoor ik iedereen zeggen "hij kost wel 50.000 euro.....". Tuurlijk is dat een hoop geld maar het ergste is toch dat je een soort kindje kwijt bent. De emotionele gevolgen zijn erger denk ik.

Mijn medeleven gaat uit naar Klaas en naar de mensen waarbij dit paard diep in hun hart zit.

Wendy van Dienst


Erg lief dat je zo denkt en natuurlijk is het erg dat het dier gestolen is. Maar Klaas is een handelaar en of hij nu gestolen is of verkocht...het maakt voor hem alleen het geld uit. En het zal ongetwijfeld een duur paard zijn, maar of er ooit iemand Euro 50.000 voor neer zou tellen is nog maar de vraag. Verward
Ik kan me diverse scenario's indenken met achterliggende reden, maar die zal ik wijselijk maar niet hier open en bloot neerzetten. Lips are sealed

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:07

Waarom staat dit nog niet bij NIEUWS?

Dan kan iedereen het lezen en helpen hem terug te krijgen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:09

Wat ik al zei,
je kan wel 50.000 vragen... Waarom niet, alleen kan het net zo goed een prijs zijn waarvoor je hem pas wilt missen.
Mijn vos doe ik ook pas voor zulk geld weg, maar hij is het pas waard als ik het handje contantje heb.

DubbelFun

Berichten: 88727
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:11

PeppySan schreef:
Waarom staat dit nog niet bij NIEUWS?
Dan kan iedereen het lezen en helpen hem terug te krijgen.


Het staat bij BN, hoe het op NIEUWS moet komen heb ik gevraagd in het Moddie-team. Er wordt aan gewerkt dus Haha!

DubbelFun

Berichten: 88727
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:14


VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:21

hmm ze kunnen er niet zo snel mee naar de wedstrijden. dan zou hij te snel worden herkend...
dus volgens mij is een van de opties idd de rekening vereffenen en brengen ze het beestje naar de slacht...
maar ja je weet het niet.. het blijft speculeren.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:21

Schoonheidsfoutje (sorry, ik kan er niets aan doen, maar daar kan ik me altijd toch aan ergeren): 'voor de gouden tip die er toe leidT'

Heel pietluttig bij een onderwerp als deze, maar misschien dat het toch op prijs gesteld wordt? Verward Bedoel het verder niet raar...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:25

jilleroo schreef:
hmm ze kunnen er niet zo snel mee naar de wedstrijden. dan zou hij te snel worden herkend...
dus volgens mij is een van de opties idd de rekening vereffenen en brengen ze het beestje naar de slacht...


Afschuwelijk!! Dat hoop ik echt niet Verdrietig Kan het sowieso niet begrijpen welke gestoorde debiel (sorry hoor) een paard steelt. Ik bedoel: je steelt toch ook geen kind ofzo? Ik kan er echt niet over uit..
Okay, Klaas is een handelaar, maar volgens mij geeft hij echt wel om zijn paarden en vooral een dekhengst is toch gewoon je visitekaartje. Als die wegvalt, dan kunnen de zaken er ineens een stuk minder rooskleurig uitzien. Ik vind het echt erg voor hem..