[WN] neck reining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

neck reining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 18:17

hallo,

ik weet niet of het hier goed staat, maar dat zie ik dan wel weer.

ik heb een 4,5 jrg fjordje, waar ik heerlijk recreatief mee rij, lekker door het bos crossen ed.

nu heb ik haar het rijden met een touw om de nek aangeleerd, iets van neckreining dus. we zijn al zo ver dat we stuur hebben, links en rechtsom. ik durf ermee te draven, en zelfs eengalopje lukt ook. de rem is er ook op gezet, dmv zit en stem.

nu rij ik verder niet speciaal western of engels, gewoon wat ik zelf leuk vindt.

ik wilde wel eens weten of ik het neck reining een beetje goed doe. als ik linksom wil, leg ik de rechter teugel tegen de hals, en geen met mijn rechter been een hulp, iets'achter'de singel. mijn linker been hou ik op de singel, om haar daar omheen te laten buigen(allemaal even zo genoemd, ik rij op die momenten alleen met een touwtje om de nek, en zonder zadel)

en hoe zou je de hulpen kunnen verfijnen e.d. en hoe leer je het paard meer buigen om je binnen been, nu valt ze vaak nog naar binnen als we een volte draven.

ik hoop hier wat leuke tips op te doen

troi

Re: neck reining

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:14

Een paar topicjes naar benden staat deze "Neck reining: Wie heeft tips om paard aan te leren?" Daar staan erg veel tips en ook een paar erg goede instructie video's. Ik vermoed dat dat een groot deel van je vragen beantwoord. Succes!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 21:26

ja die had ik gezien idd, ook leuek filmpjes. maar doe ik het ook volgens jullie goed? en alle leuke tips en oefeningen zijn welkom!

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:54

Das maar net hoe je het aangeleerd krijgt. Volgens mijn instructrise geef je aan dat je op een cirkel wilt m.b.v. je binnenbeen, beetje aanbumpen en dan daarbij beide handen naar binnen waarbij de binnenhand v.d. hals en de buitenhand (= teugel) tegen de hals. Zij legt het mij uit als; je moet wijzen waar je heengaat. Dus niet de teugel naar je toe halen maar echt overdreven opzij bewegen, beide handen en teugels dan dus.
Mijn paard reageert er goed op en ik ben nu bezig de hulpen te verkleinen door mijn handen dichter bij elkaar te houden en niet meer zo overdreven "aan te wijzen" waar ik heen wil.
Succes!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:06

Gebruik de zoek functie eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:55

Tuurlijk is dat goed, want het werkt voor jou.