Zij heeft een 'paint breeding stock' hengst veulentje, gechipt en ge-ent, met papier uit amerika, gekocht maar wilde eigenlijk niet zo lang wachten, dus heeft ze een merrie erbij gekocht. Nu wil ze mijn westernset voor deze merrie hebben en hiervoor het veulen ruilen (mits het bij mij een goed tehuis is
). Nou ben ik de laatste jaren bezig geweest om een veulentje bij mijn merrie te krijgen (Welsh Cob) maar dit is na 2 jaar nog steeds niet gelukt en ik denk ook niet dat dat nog komt. Ik ben een tijdje internet aan het afspeuren geweest om misschien ergens een veulentje te kopen, maar heb het uiteindelijk nooit doorgepakt. Het kriebelt mij nu wel heel erg om op dit bod in te gaan, aangezien mij het heel leuk lijkt om dit veulentje zelf op te voeden e.d.
Nou weet ik verder nog niets, ik heb haar gevraagd om foto's en papier enzovoort, dus ik moet het allemaal nog even afwachten, maar ik zit ondertussen met een paar vragen en ik dacht waar kan ik die beter stellen als hier!
De pony's die ik nu heb zijn lekker makkelijk en onderhoudsvriendelijk. Daar bedoel ik mee, mijn Welsh kan ik zo 2 weken laten staan en daarna weer rustig mee op een buitenrit gaan. En verder heb ik nog een shetlander en samen leven ze van 2 plakken hooi op een dag en de Welsh krijgt een hand brokken, dat is genoeg. Nu dacht ik zo dit ga ik vast niet redden met een paint. Maar eigenlijk weet ik weinig van dit ras af, ik heb ook geen vriendinnen die met dit ras ervaring hebben.
Wordt dit een pittig paardje en met grote honger of is dit erg afhankelijk van zijn afstamming enzovoort? Kan iemand mij meer vertellen over karakter en of je alleen richting western kunt met dit soort of zou je ook richting endurance kunnen?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij meer kunnen vertellen en misschien waar ik op moet letten als ik straks de foto's en afstamming te zien krijg?
Misschien zit de eigenaar overigens ook wel op bokt en leest ze dit zelf ook? Dan mag je ook gewoon via de hotmail antwoorden....
b.v.d.
Groetjes Sanne
. Ik heb een hoop mensen in mijn omgeving die veel ervaring hebben met het fokken van veulens (o.a. stal Wildzang, welshpony's) en die mij zeker wel willen helpen als ik ergens mee zit
.
.