Supplementen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:37

Ik heb jaaaaaaaaaaren lang Equisanum gevoerd tot volle tevredenheid. Maar goed, het grote logeeradres en trainings- stal stapte over op Marstall en ikke dus ook.......ook tot volle tevredenheid.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 01:39

Hier nog een zeer tevreden iemand over EquiSanum heb het ook jaaaaaaren gevoerd Haha!

Ben nu overgestapt... wel jammer, maar m.n. Colinda werd toch te dik v. dit voer... ging steeds minder voeren en ja... dan ga je weer tekort doen aan vitamines/mineralen e.d. en ga je weer bijvoeren aan supplementen (iets wat ik ook liever niet doe, alleen indien nodig)...

Zodoende ben ik op zoek gegaan naar een voer met ''ongeveer'' dezelfde samenstelling, want ik had hier dus goede ervaringen mee.. maar wilde dus ''meer energie'' & minder suikers (dikmakers).

Wij zijn nu (sinds een half jr.) overgestapt naar de Equiral Brok voor de wat meer ''sobere'' paarden, de sport brok, voor toch voldoende energie.
En we hebben de muesli ook v. Equirall (structuurmix), die wordt evt. gevoerd als 'extra' ... of voor oudere, jonge en/of slappe paarden.

Ik moet zeggen ; het bevalt zeer goed !!!!

Equirall ''belooft'' met de sport brok het ''tegengaan v. dikke benen'' , ook bij stalbenen.
En geloof het of niet... onze oudere kr. kwpn-er (17 jr.) heeft ALTIJD dikke benen, wat ik ook deed....
hij staat nu op deze brok en is het ECHT een stuk minder !!!

Maar ook bij de andere paarden; ze zien er mooi ''droog'' uit, vooral Colinda, die dus neiging heeft om toch wat vettig & flubberig te worden Haha!

Wat ik nog wel even wil vermelden, is dat Equisanum echt SUPER VOER is voor veulen/fokmerries en jonge, opgroeiende paarden !!!!
(na een aantal jaren gefokt te hebben en met Equisanum, kan ik dit toch wel zeggen).
Gaat helemaal goedkomen met die kleine van jou, Vera Haha!

groetjes

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 01:46

Op welke website kan je dat voederadvies krijgen?

Ik heb nog nooit wat anders bijgevoerd dan Knoflook en Zeewier.

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 07:46

Hoi, mochten jullie er interesse in hebben dan is er van de site van het Belgisch ministerie van landbouw een programmaatje te downloaden. Het heet Hippowin en hiermee kun je de gehaltes VEP,VREp en ds bepalen in het voer dat je geeft. Ze hebben er al een aantal voeders, hooi ed. in staan en je kunt ook zelf toevoegen.
Hierbij de link: http://cmlag.fgov.be/nl/appli_tele.html
Het is niet al te groot, dus mensen met een traag modem kunnen het ook makkelijk downloaden.

Groetjes, Nancy

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 09:32

Finnie, de link doet het niet.... Huilen

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:47

Puntje achter link weggehaald, nu doet ie het wel Lachen

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:57

Colinda schreef:
Wat ik nog wel even wil vermelden, is dat Equisanum echt SUPER VOER is voor veulen/fokmerries en jonge, opgroeiende paarden !!!!
(na een aantal jaren gefokt te hebben en met Equisanum, kan ik dit toch wel zeggen).
Gaat helemaal goedkomen met die kleine van jou, Vera Haha!

groetjes

Ik voer nu met Subli en als ik naar Nanouk d'r paardje kijk dan denk ik dat het daar ook wel goed mee zit! We hebben namelijk een reuze Arabier gekweekt *LOL* Misschien zit er wel Pokon in, Nanouk! Knipoog

skybandit
Berichten: 36
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:31

cornelie schreef:
Of nou ja, nu begin ik zo langzaam aan weer met bijvoeren van gist ivm overmatige talgproduktie/zomerexceem.


Gist schijnt ook heel veel vitamines te bevatten en is dus heel goed om aan je paard te voeren. Ik voer het alleen eens in de drie maanden en dan ongeveer 20 gram.

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:36

Ik geef elke dag een schepje gist over het voor.

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:00

Sugarmiss,
dank je wel voor het aanpassen van de link! *LOL*

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:32

Gisela schreef:
Zijn er hier veel mensen die hun Quarter supplementen bijvoeren? Wij hebben wel een leuke verzameling, gebaseerd op wat ons paard als sportpaard kan gebruiken. Nog andere mensen die daar ook mee bezig zijn?

Groetjes, Gisela


het enige wat wij hebben, is een verzameling quarters
ik meen ook oprecht, kijk uit met supplementen
wat ik bedoel is ga niet zelf verzinnen of bedenken wat voor poedertje of zalfje het beste zou kunnen zijn voor je paard
als je deze leuke verzameling hebt opgebouwd met een deskundige op dit gebied dan doe je het goed

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 19:33

qhman schreef:
het enige wat wij hebben, is een verzameling quarters

Jeetje, vertel, vertel, we zijn niet nieuwsgierig hoor Haha!

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 10:49

vera"]
[quote="qhman schreef:
het enige wat wij hebben, is een verzameling quarters

Jeetje, vertel, vertel, we zijn niet nieuwsgierig hoor Haha!
[/quote]

Daar heb je nou een profiel voor en dat is beangstigend leeg Haha!