Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.(en dat is ook heel lastig, mede voor de achterop rijdende ruiters
(he Emma K
) .
.
radical schreef:Misschien is het een idee om les te nemen bij een goede trainster. Irma Belien zit bij jouw in de buurt is best wel goed.

Rob_H schreef:Nou ik vind niet dat iedereen dat zelf moet weten.
een 24 jarig paard tot een prestatie *dwingen* is net zo onwenselijk als een 1.5 jarige inrijden.
je vraagt je oma toch ook niet om een marathon te lopen
shadomagic schreef:radical schreef:Misschien is het een idee om les te nemen bij een goede trainster. Irma Belien zit bij jouw in de buurt is best wel goed.
Soory, maar het klinkt misschien hard, maar ik neem nooit meer les bij haar!
Ik heb 2,5 jaar gestaan bij haar op stal, heb mijn pony daar ook gekocht, maar bij iedere les werd er niet op mij gelet. Ze liet me gewoon maar hobbelen.
En haar manier van trainen spreekt me ook niet aan.
Paarden met 1,5-2 jarige leeftijd inrijden en na een paar maanden er meteen wedstrijden mee starten.
Kom nou, doe wijs![]()
Wat betreft wat ik ben met de proef.
Ik rijd nu al ± 3,5 -4 jaar wedstrijden.
In mijn eerste wedstrijdjaren, was ik strontzenuwachtig. Maar tegenwoordig helemaal niet meer, ja, alleen bij de prijsuitreiking
Ik train met veel mensen in de rijbak en ga geregeld naar vreemde plaatsen om de bak ofzo af te huren.
Tijdens de proef, pak ik haar gewoon aan, maar ze geeft er niks om.
Zodra er iemand langs komt, raced ze er weer achteraan.
Les nemen doe ik niet meer met haar. Ze is al 24-25 jaar oud en een vol uur hard weren kan ze niet meer aan.
En om nu veel geld uit te geven voor maar een half uurtje les, vind ik ook wel wat tever gaan.
Volgend jaar met het inrijden van mijn jongere paarden, neem ik uiteraard les.
Ik zou niet weten waar te beginnen
kaaskop schreef:shadomagic schreef:
Soory, maar het klinkt misschien hard, maar ik neem nooit meer les bij haar!
Ik heb 2,5 jaar gestaan bij haar op stal, heb mijn pony daar ook gekocht, maar bij iedere les werd er niet op mij gelet. Ze liet me gewoon maar hobbelen.
En haar manier van trainen spreekt me ook niet aan.
Paarden met 1,5-2 jarige leeftijd inrijden en na een paar maanden er meteen wedstrijden mee starten.
Kom nou, doe wijs![]()
Wat betreft wat ik ben met de proef.
Ik rijd nu al ± 3,5 -4 jaar wedstrijden.
In mijn eerste wedstrijdjaren, was ik strontzenuwachtig. Maar tegenwoordig helemaal niet meer, ja, alleen bij de prijsuitreiking
Ik train met veel mensen in de rijbak en ga geregeld naar vreemde plaatsen om de bak ofzo af te huren.
Tijdens de proef, pak ik haar gewoon aan, maar ze geeft er niks om.
Zodra er iemand langs komt, raced ze er weer achteraan.
Les nemen doe ik niet meer met haar. Ze is al 24-25 jaar oud en een vol uur hard weren kan ze niet meer aan.
En om nu veel geld uit te geven voor maar een half uurtje les, vind ik ook wel wat tever gaan.
Volgend jaar met het inrijden van mijn jongere paarden, neem ik uiteraard les.
Ik zou niet weten waar te beginnen
Ik begrijp wel waarom je niet zolang kan rijden hoor.
Misschien ben jezelf wel aan de zware kant, schat toch gauw ruim 100 kg misschien wel 110 en dat op een paardje van krap 1.45 mtr en 25 jaar oud.
Ook heb ik medelijden met die jonge paardjes van je.
Je kunt van Irma een hoop zeggen, maar iemand van 45 kg op een jong paard voor 10 minuten is toch heel wat erger dan wat jij van plan bent met jouw gewicht.
nielsd schreef:Rob_H schreef:Nou ik vind niet dat iedereen dat zelf moet weten.
een 24 jarig paard tot een prestatie *dwingen* is net zo onwenselijk als een 1.5 jarige inrijden.
je vraagt je oma toch ook niet om een marathon te lopen
Hangt ervan om wélke oma het gaat![]()
![]()
Sommige oude paarden kunnen nog prima een show lopen. Echter sommige paarden (zoals vd ts) kunnen dat blijkbaar niet.