[WN] Western gelderland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Western gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:22

Hallo allemaal Lachen

Sinds kort ben ik ook een beetje bezig met western rijden, omdat ik op het moment op een western ranch vertoef. Lachen En dan ontkom je er niet aan, dan ga je uiteindelijk ook western rijden. Tong uitsteken

Maar nu, waar ik woon, waar ik oorspronkelijk vandaan kom reed ik Engels. Mijn Haflinger vind ik tot nu toe meer geschikt voor western dan voor dressuur, maar;
Als ik western blijf rijden bij thuiskomst, wil ik wel les hebben! Lachen

Nu de vraag; ik uitde buurt van ongeveer 30 km onder Utrecht. In waardenburg zit een trainster(?) die westernlessen rijd, zag ik in de sticky, maar wie kan er in Gelderland niet verder dan 30 min met de trailer rijden, een western instructeur/instructrice aanraden?

Want ik ben geenszins van plan autodidact te worden, als ik ons om laat scholen wil ik wel les! Ja

Alvast bedankt voor de reacties! Lachen

farmershill

Re: Western gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:23

Ed Gosen in Woudenberg

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:33

Dankjewel voor je reactie!

Maar Woudenberg ligt echt te ver weg voor ons. Lachen

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:35

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:44

Moet je toch meer aangeven uit welke plaats je komt denk ik, want 30min met de auto kan alle kanten op dan.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:17

en Gelderland is natuurlijk de grootste provincie van NL. Ik woon er ook, maar zit ruim een uur ten noorden van Utrecht Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:21

Ik woon in Hei- en Boeicop en les bij Mireille in Amersfoort. We zijn aan het kijken of we mensen genoeg kunnen vinden om thuis les te laten geven dus je zou hierheen kunnen komen?
Waardenburg ben ik persoonlijk niet zo kapot van....

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:17

MIREILLE KAN IK AANBEVELEN Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:19

Mireille vind ik ok een hele goede instructeur. Ben er laatst voor het eerst geweest en we gaan er zeker weer naartoe.
Kan op een goede manier uitleggen en werkt paardvriendelijk.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:32

Ed Gosen of Francisca van de Poorte uit Woudenberg. Zij geven ook aan huis les. Hoef je nergens heen Knipoog

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 12:19

Ik kom uit Deil/Culemborg Lachen dus heel vlak bij Waardenburg.

Ik zit met een paard die goed te doen is met trailers, maar zo af en toe last heeft van spierproblemen waardoor ik niet echt wild ben van eerst flink rijden, dan op de trailer terug naar huis. Lachen vandaar liever niet zo ver...

Van Ed Gosens hoord eik dat hij op zich best hard kan zijn voor aarden? Heb ik van horen zeggen, ik vraag enkel om ervaringen!

Cissy; waar ligt hei- en boeicop?

Ik rij op een manege, dus in het gekste geval zou ik er ook m'n best voor kunnen doen op een dag of een avond westernlessen te organiseren voor meerdere personen. Lachen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:44

Je kan ook beter eerst naar iemands manier van lesgeven gaan kijken. Dus gewoon bij verschillende langsgaan en kijken tijdens het lesgeven.
Als je niet te ver met de trailer kan, kan je ook nog kijken naar de route, veel binnenwegen of snelweg, dat kan al schelen en rij je zomaar 10min verder als het de moeite waard is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:05

Citaat:
Ga je schamen! dat ligt ongeveer 10 km bij je vandaan! Haha! of mag jij het hek niet uit bij Culemborg...... Clown Culemborg ligt aan de ene kant vd snelweg en Heicop aan de andere kant net zover weg.
Les bij jullie organiseren is ook een goed idee, ik heb een trailer dus kan overal naartoe. Wie wil je dan gaan laten komen? Ik ben wel een redelijk ver gevorderde ruiter dus aan beginnerslessen heb ik niet zoveel meer... Knipoog

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 18:35

cissy schreef:
Citaat:
Ga je schamen! dat ligt ongeveer 10 km bij je vandaan! Haha! of mag jij het hek niet uit bij Culemborg...... Clown Culemborg ligt aan de ene kant vd snelweg en Heicop aan de andere kant net zover weg.
Les bij jullie organiseren is ook een goed idee, ik heb een trailer dus kan overal naartoe. Wie wil je dan gaan laten komen? Ik ben wel een redelijk ver gevorderde ruiter dus aan beginnerslessen heb ik niet zoveel meer... Knipoog

*LOL*

Mijn topopgrafische kennis is af en toe om te huilen hoor Schijnheilig echt waar, mijn leven bestaat uit utrecht-culemborg-deil...
Echt, heb er nog nooit van gehoord...

Ik weet niet wi ik wil laten komen Knipoog ik ben nu welgeteld 21 dagen aan het westernrijden Haha! dus in dat opzicht staat er veel open. Er is nog één ander iemand op de manege die ook al aardig wat western kan, dus in dat opzicht ben ik hier diegene die flink moet bijschaven. Lachen

Dus, noem eens wat, wie wil jij laten komen? Tong uitsteken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:53

Utrecht??? de afslag Zijderveld/Leerdam ken je dus.... die ga je af en dan 4 km verderop is Heicop....

Mireille bij voorkeur, maar die komt alleen als er genoeg mensen zijn om te lessen omdat ze toch wel een hoop tijd kwijt is met reizen en les geven, ze heeft liever dat wij naar haar toe komen dat kost haar minder tijd.

Maar als je nog niet zo ver bent kun je van ons ook nog een hoop leren Bloos , dus kom eens langs zou ik zeggen! Gezellie!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:25

[quote="Roane"]
Van Ed Gosens hoord eik dat hij op zich best hard kan zijn voor aarden? Heb ik van horen zeggen, ik vraag enkel om ervaringen!
quote]

Ik ken Ed al 9 jaar nu en ik ervaar hem niet als hard, maar als eerlijk. Doet het paard het niet goed dan moet het werken, en als het goed loopt laat hij ook helemaal los. Tevens kan hij moeilijk hard voor een paard zijn als je er zelf op zit Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:16

Daarom moet je bij verschillende kijken wat jij zelf vindt ipv alleen van horen zeggen. Ik vind de meningen van anderen absoluut fijn om te horen, maar zelf zien is of ervaren is belangrijk, want jij bent jij!

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:43

Ik heb ook een keer 1 les gehad van Ed en dat beviel me erg goed.
Hij legt goed uit en heeft ook erg veel geduld.
Helaas was het maar bij 1 x gebleven door onze verhuizing maar ook omdat ik het leuk vind zelf aan te rommelen ipv wekelijks te lessen.
Da’s een uitdaging voor mij! Haha!

Ik heb ook 1 lesje gehad van Roeli Muller hier in Otterlo en ook dat beviel me erg goed!
Otterlo is ca. 60-70 km vanaf Culemborg…
Niet het meest dichtbij…