Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Binnenbeen doet bij mij eigenlijk vrijwel helemaal niets. 
_Sammie_ schreef:Buitenbeen leg ik naar achter, klein beetje binnenstelling vragen, en je binnenbeen eraan om je paard een actieve overgang te laten maken. Zonder binnenbeen erbij kan je deze overgang nooit actief rijden.
(wat IS actief dan in deze context?)
Rijerijerije schreef:als ik het zo lees gebruiken veel van jullie een "kusgeluidje"? Stemhulp dus? Het aanspringen zonder lukt toch ook mag ik hopen? Bijv in de proef?
Ik had hier nog nooit van gehoord....
) 
corine1981 schreef:Ik heb ze wat af horen kussen op het NK
Zonder gekheid, ik neem aan dat ze het ook allemaal zonder kunnen.

Romkabouter schreef:_Sammie_ schreef:Buitenbeen leg ik naar achter, klein beetje binnenstelling vragen, en je binnenbeen eraan om je paard een actieve overgang te laten maken. Zonder binnenbeen erbij kan je deze overgang nooit actief rijden.
- waarom binnenstelling? je paard moet toch recht aanspringen? (hoe ga je het anders op de rechte lijn doen?)
- waarom kun je zonder binnenbeen niet actief rijden(wat IS actief dan in deze context?)
_Sammie_ schreef:En vooral dat vette is waar het om draaitLaat je je paard niet actief aanspringen in galop, wordt je paard vaak lang, gaat hij niet weg vanuit het achterbeen en springen ze niet altijd mooi door.

corine1981 schreef:Sommige toch wel RK

corine1981 schreef:Ben er wel van overtuigd dat je als ruiter lekker lui kan worden, een goed afgericht paard springt met kusgeluid zo aan in de goede galop dus dan hoef je dat buitenbeen etc niet helemaal te bewegen
_Sammie_ schreef:Laat je je paard niet actief aanspringen in galop, wordt je paard vaak lang, gaat hij niet weg vanuit het achterbeen en springen ze niet altijd mooi door.