Aangezien de meningen nog al wat verschillen hier over, open ik toch maar een topic
Merrie, 2.5 jr oud
Heeft altijd in de kudde gestaan en staat nu sinds 2 weken op stal.
Bij mooi weer gaat ze uiteraard naar buiten
Wat ik nu doe is : spelen los in de bak
Wandelen in de bak en buiten
En 2x in de week aan de longe voor 15 min.
En uiteraard poetsen
Beentjes tillen etc etc
Nu zijn er mensen die zeggen oooo dat kan wel vaker hoor en er zijn mensen die het al te veel vinden !!
En wat vinden jullie van sacking out ? Bv touw over haar heen gooien en onder haar buik door en om haar benen heen slingeren ?
ik zal graag jullie ervaringen willen lezen zodat ik daar tussen kan middelen ................
Heel af en toe eens longeren (lees 1 keer per 2 weken oid) meer poetsen, kroelen en overal aanzitten. Voetjes geven ook op vreemde (lees andere dan normale plekken) Showmanshipdingetjes in de bak oefenen. Trail dingetjes oefenen. Dekens erop en eraf, pads erop en eraf. Met pad en singel los in de bak. Later met hoofdstel (eerst op stal een paar minuten) later los in de bak met hoofdstel. Nog later met pad/singel en hoofdstel los in de bak. Daarna eens met een oud zadel erop (bij voorkeur een engels zadel) los in de bak. Engels zadel, omdat de zweetbladen ervan zo leuk kunnen klapperen
Ook ala sacking out dus. Een keer longeren met pad/singel en hoofdstel. En nog later met het engelse zadel erop. Zadel met deken erover wandelen. Daarna dubbele longe en stuurdingetjes doen. En als alles de normaalste zaak van de wereld is stap ik er eens op.
, wijken voor druk, e.d.
.
)