Ik ben zeer enthousiast over zijn manier van lesgeven, zijn enorme kennis en zijn manier van rijden.
Hij geeft veel, goed onderbouwde, theorie waarna iedereen aan het oefenen slaat.
We hebben hem gevraagd of hij volgend jaar naar Nederland wil komen en dat wil hij
.Ik zou nu dus willen weten wie er belangstelling heeft voor een traningsweekend met deze uitzonderlijke man.
Een weekend ziet er ongeveer als volgt uit:
Er wordt 6 uur per dag lesgegeven in groepen van ca. 5 man. Iedereen krijgt 2 x per dag 1,5 uur les. De lessen zijn prima te doen, omdat het oefenen steeds wordt afgewisseld met theorie ( te paard!) en het daarom dus niet overdreven vermoeiend is voor het paard.
Er wordt minstens 2 maar liever 3 dagen lesgeven omdat de lessen duidelijk opbouwend zijn.
De lessen worden in het Engels ( of Duits) gegeven en zijn redelijk allround, maar met nadruk op de reining oefeiningen. Er kunnen cutting cursussen , basiscurssen en reining cursussen op verschillend niveau georganiseerd worden.
Jean Claude is 73, heeft zijn hele leven paarden gereden, sinds zijn 25e rijdt hij westernen heeft veel reining en cutting gereden. Zijn paard; Okie Isma Dad is door hem opgeleid, nu 22 jaar oud en buiten een heel goed cutter ( ca. $ 70.000 winsom) een zeer allround paard.
De prijs van de weekenden zullen voor 2 dagen rond de 275,- p/p liggen, voor 3 dagen rond 350,-, excl. stalling/ evt. overnachting. Koeiencursus zal duurder worden ivm huur koeien.
De locatie is nog onbekend maar zal waarschijnlijk in het Oosten van het land zijn, het tijdstip zal ergens tussen mei en september liggen.
Zeker voor wedstrijd ( reining/ cutting) ruiters een must omdat hij precies weet waar je pluspunten kan verdienen in de pattern.
Ik had er een Poll bijgedaan maar die is nu weer weg, dus ik wel graag weten of er belangstelling is voor 2 of 3 daagse cursus en of dat dan koeien, basis of reining moet worden.
http://www.jcdysli.de/index.html
http://www.goodhorsemanship.de/
Beide sites zijn in het Duits.
Theorie les te paard

Mijn man op Spot nadat mijn knie het opgegeven had ( oude blessure).