[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:35

Ziet er (nog steeds) heel fijn uit! Zal inderdaad wel even wennen zijn, maar dat is zeker vanaf de laatste foto niet te zien hoor +:)+ Lekker kilometers maken.

xLaraaj

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:48

Ik mag mij sinds 1 weekje trotse eigenares noemen dus ja van mezelf (nog altijd in de wolken) ..
Lijkt een leuk zadel, comfi ook !
En tja je fries in western outfit en galopfoto = machtig !

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:53

Afbeelding
Laatst weer een heerlijke buitenrit gemaakt van 4 uur. Met hoogste snelheid 40 km/u <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:57

Oh, die foto is supergaaf!!! :wow:

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:57

Ah dankjewel! :)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:17

Gaaf die foto soesje!

Ik ben wel trots op Dj. Galop is voor ons beide nog heel erg lastig. Hij vind het heel erg lastig en zette het eerst op rennen. Hoofd omhoog verkeerde galop en dan kon ik niet meer sturen of stoppen. Ik moet meer leren ontspannen en op m'n kont zitten. Maar we komen er wel

Afbeelding
Pad ligt wat te ver naar achteren

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:27

Mooie foto soesje ! Is dat een haflinger van jou ? 40km/uur is wel snel he.

Leuk emma (emma toch ? :P ) als je het zo uitlegt is zijn halshouding inderdaad relaxter !

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:29

Ja :)
Ik heb liever dat hij zo loopt dan dat hij hangt. Dat is wat nieuws. Maar hij kan echt goed hard hangen. Maar dat deed hij vandaag eigenlijk niet.

Ik merk ook wel dat ik hem eigenlijk steeds iets beter los durf te laten in galop.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:37

Stoere foto soesje!!

Ik vind hem daar toch best al leuk lopen hoor Emma! :)

Hier na ruim 2 maanden eindelijk alle foto's binnen van de fotomeeting die we hadden in april
*D topic *D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:43

Dankjulliewel! Haha jah dat gaat wel goedkomen BrittS :)

Awh gefeliciflap xLaraaj!

Wauw wat een stoere foto soesje321 :)

Klinkt bekend emmaudb, vind hoe hij loopt op de foto er al fijn uitzien!

Ga je topic bekijken :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:58

nanda1980 schreef:
Ja die cow vind ik ook zo gaaf <3 wanneer de Freemax erg goed bevalt, ga ik ook hard sparen voor de cow, alleen houd ik dan weer meer van de choco kleur. Maar die tooling is inderdaad om te kwijlen....

Marlis, is die lakota pad dan zonder inlages? Daar had ik ook al bij zitten kijken en dan heb je nog de burioni. Voor nu houd ik het even bij de kifra, dat is door Lilianne geadviseerd, ik kan dan ook prima opstappen vanaf de grond (wel zo handig op buitenrit) en ik ben een leek op boomloos gebied. Ik weet dus ook niet of het kwaad kan om te rijden zonder inlages.

Leuke foto's bij de smid. Felix heeft daar ook een handje van :=
Met inlages is altijd beter natuurlijk. En ligt ook aan de bouw van paard. Als mijn kifra
pads in de was zitten kan ik bij mijn paarden best even met een pad zonder inlages rijden als er maar ruggengraat vrijheid is. Maar mijn dikke bollies hebben geen schoft en geen plekken wat echt opgevuld moeten worden.

Maar kifra is hier favoriet.

Bellatrix wat aan gave foto's zeg.
Die cow vind ik ook erg gaaf maar had ik het geld niet voor, misschien ooit.

Ik heb dus ook Lilianne laten komen minimus, daarna duitse sites in de gaten gehouden voor een 2dehands, maar de juiste maat en nieuwste model zijn er zelden te koop en wanneer ze te koop staan, scheelt het niet heel veel, dus maar 1tje besteld bij Kifrahorse (krijg je ook 50,- vergoed voor het pasconsult en 10% korting op bv een pad en singel als je die mee besteld, scheelt toch weer :j )

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:01

Chriske: fijn dat jullie weet een zadel hebben mooi zadel ook en blijf het een prachtig paard vinden.

Soesje: wat een knapperd zeg en gaaf plaatje.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:11

Hahaha @joyce2 & @minumus, (sorry als ik trouwens een naam verkeerd schrijf, mede mogelijk gemaakt door mijn geheugen!) ik moest lachen om jullie bekap foto's! Wel schattig hoe paarden daar op kunnen reageren.

Marloesje, (lees: LOES) kan niet op 3 benen staan. Al vaak geprobeerd, maar letterlijk valt ze bijna om! Dus dan maar in een bekap box!

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:16

Oooh Chriske wat fijn dat je nu een zadel hebt!
Op de rest reageer ik morgen. Telefoon is stuk en ik ga nu slapen :z

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:28

Dankjulliewel, ben ook heel blij met deze foto! Nee het is helaas niet mijn eigen paardje, maar van vrienden. Jaa 40 km/u is zeker snel! Heerlijk gevoel is het :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:00

Goedemorgen dames!

Oh wat een mooie foto's <3 Prachtig! En superleuk zo'n westernfries, errug gaaf. Haha die foto Soes, Speedy Gonzales :D }>

Ja ik ga via Kifrahorse bestellen, die zitten in Arnhem en ik woon in Nijmegen hahaha!

Paard heeft even een paar daagjes vrij, druk hier op t moment :x

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:20

Goeiemorgen!

Bedankt Marlis, Amanda en Minimus :) haha jah vind het zelf ook heel stoer staan!

Owh dan is zo'n bekapbox handig Kiekeboefje zowel voor haar als de hoefsmid haha :)

Dan zijn een paar daagjes vrij wel lekker jah, Floor heeft straks ook lekker vakantie

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:32

Zo, even bijlezen :D

Lara: wat is het toch een leukerd!

Marlies: mooi halster. Staat haar goed :j

soesje: wat een gave foto op het strand!
40km/u is best hard :=
Wij tikten 'm van het weekend ook bijna aan. Het was dat het strookje gras te kort was om nog meer vaart te maken. Ik ben benieuwd hoe hard hij gaat als we een keer de ruimte hebben.

Emma: ziet er goed uit! Wat is hij mooi gespierd :j

Britt: zo even je topic bekijken.

kiekeboefje: wat is het toch een machtig dier! Fantastisch!

Vanavond weer in de bak trainen. Nog iets meer dan een week en dan gaan we lekker boscrossen op de Veluwe :):)
Ik heb er echt enorm zin in!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:49

Gave foto's allemaal!

@Kiekeboefje: Dat heb ik nog nooit gehoord, een gezond paard dat niet op 3 benen kan staan, wat bijzonder! Maar wel goed dat je gebruik kan maken van die box. Staat die bij jullie op stal, of moet je steeds ergens heen als je laat bekappen?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:05

En hoe doe je dan voor de hoeven te krabben dagelijks ? :P

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:42

Ik vond het er trouwens ook al goed uit zien zonder zadel Chriske, maar zadel maakt het natuurlijk wel af.

@amanda hij heeft ook aardig wat vetjes bij z'n buik hoor :+
Maar hij zit wel goed in z'n spieren ja, ik denk ook dat het hem helpt bij de galop en dat het daarom nu beter gaat, omdat het voor hem gewoon makkelijker wordt.

Hij staat nu sinds een week op vitaminebrok, eerst alleen gras. Hij had niet echt problemen maar voorkomen is beter dan genezen. Als je het met zoiets makkelijks kan voorkomen...

Dj wordt echt helemaal lek geprikt door de dazen. Vorig jaar was het niet zo erg, ik had wel een vliegendeken gehaald. Maar zonder hals omdat hij er eerst nooit echt last van had. Maar z'n hals zit onder de wondjes en bulten van de dazen. :(:)
Dus nu een deken met hals besteld. Maar daar moeten ook nog ringen aan gezet worden voor bilkoorden anders blijft de deken niet liggen als hij gaat rollen

Ik ga denk ik zondag weer buiten rijden, even de hoge Veluwe op, een rustig ritje dan want het wordt warm.

En erg mooie foto's Marlies! Zag ze ook op Facebook voorbij komen.

Nu je het zegt Lara daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:48

@joyce2 Deze neemt de hoefsmid mee, gaat heel handig en snel!

@xLaraaj Ehhh.. Niet? Haha nee ik probeer het wel eens, maar dat gaat 'm echt niet worden!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:02

Welke omgeving zit jij emma?
Ik ben daar ook wel een beetje huiverig voor op de Veluwe. Net toch maar een uitrijvliegendeken besteld voor de zekerheid. Vliegendeken voor op de wei had ik al. En voorraadje vliegen/dazenspray gemaakt.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:20

ik wil voor floor ook kijken voor een vliegendeken met uitsparing, als we op buitenrit gaan word ze helemaal gek van al die dazen. Zijn jullie bekend met die van busse?

nou was twee dagen actief ben ik weer weg haha, ik zal niet echt de mogelijkheid hebben om te reageren dus lees en reageer ik als ik terug ben weer :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:24

Nee, Busse niet. Wij hebben hier niet zoveel dazen dat het echt nodig is. Ik kwam een tip tegen op een FB pagina. De vliegenuitrijdeken van Hypostore (Master) met hals was nu in de aanbieding voor 31 euro. Werd aangeraden om een maatje groter te nemen voor een westernzadel. Dus ik ga het maar gewoon proberen. Zo voor een vakantie vond ik dat duur zat :+