[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:15

Mijn les ging super, we hebben alleen aan basis gewerkt, scherpte op been en nageeflijkheid, maar uiteindelijk liep m'n paard echt fijn. Was feitelijk gewoon een dressuurles, maar toch van een westerntrainer, haha. Maar ja, de basis is toch hetzelfde.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:32

Fijn Germie! :)

Ik heb morgen weer les op mijn lease paard. Tijdens de galop viel mijn paard op de volte naar buiten, oftewel negeerde mijn buitenbeen. Volgende ''probleem''. Volgens mij ben ik ook de slechtste ruiter ever :')

SCC

Berichten: 897
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:58

@zertab fijn dat je toch ondanks de zenuwen fijn hebt kunnen rijden. en ik vind het echt knap van je dat je zelfs in galop bent geweest!

@germie. wie zegt dat de basis van dressuur niet stiekem ook western is? :') (gevalletje omdenken)

@kimvicious, merk je goed of een aquatrainer helpt bij de paarden? en hoe oud is jouw "kleutertje" ?


inmiddels kan ik zeggen dat ik de trotse eigenaresse ben van mijn eigen kleuter Moon. een nu bijna 2,5 jarige ruin NQHA. ik ben er super blij mee want hij heeft het karakter wat ik fijn vind en is groooot. (hou wel van een best paard ivm dat ik 1,84 lang ben).
En het leukste aan een nieuw paard: ik moet alles nieuw kopen dus ik moet shoppen :D

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:42

Oeh leuk! Gefeliciteerd! Foto's! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102549
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 05:48

SCC, ik wil ook foto's!

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 07:40

Leuk SCC *\o/* . We moeten inderdaad foto's zien :P ! Gefeliciteerd en veel plezier met shoppen.

Zertab, ik denk (zéker na de les) ook dat ik de slechtste ruiter ever ben. Voordeel: ik ben er me in ieder geval van bewust hoeveel ik nog moet leren. Kan alleen maar beter worden.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 07:54

En hoe groot word je nieuwe topper? Zijn er echt quarters van 1.70 of groter? Gewoon even nieuwsgierig.

xDeniesJarig

Berichten: 13510
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 07:58

Nou geen 1.70 maar er zijn uitschietende hunters naar 1.62

Dat zijn ook ander gefokte paarden dan bijvoorbeeld reiners.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:06

Gefeliciteerd SCC! Dat vraagt wel om foto spam! Ben heel benieuwd!

Wij hebben inmiddels al een aantal jaren een aqua trainer en ik ben onwijs fan. Al onze sport paarden beginnen hun week op maandag met een aqua trainer sessie en we zien/voelen/merken echt verschil in stabiliteit, spiermassa en minder blessures.
Voor jonkies vind ik het vooral fijn dat ze wel wat spieren en stabiliteit kunnen "trainen" zonder eenzijdig te belasten want ze lopen letterlijk alleen maar rechtuit in stap. Het water maakt het zwaarder naar gelang je het hoger laat lopen maar ze blijven perfect symmetrisch belast worden. Daardoor zijn ze voor het inrijden etc al gezegend met een mooie basis bespiering en betere balans.

Lilo is anderhalf en hoeft dus nog niet "echt" aan het werk op de aqua trainer. Maar tien minuutjes rechtuit wandelen met een minimaal laagje water is vooral goed om te wennen aan het lopen in water en geduld opbrengen om tien minuten hetzelfde te blijven doen. Ik merk ook in de paar keer dat ze erop gestaan heeft dat haar balans echt al 100% vooruit gegaan is. Plus het is leuk om de groei bij te houden haha. De eerste keer kwam ze niet boven de rand uit en inmiddels wel <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102549
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:17

Kato is 1.67. Grote Quarter.

parelYee
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:10

Nou misschien hoor ik hier niet met mijn 60 jarige leeftijd O:)
Maar toch zoek ik een verzorg paardje Lang in de paarden gezeten en vroeger zelf 1 gehad maar soms moetje afscheid nemen. Ik ree als jong kind op de manege op mijn 14 zelf mijn pony gehad arabje
engels altijd gereden Western is super leuk maar ik knuffel ook graag wil eigenlijk eerst paard leren kennen voor dat ik op haar of zijn rug mag zitten _/-\o_
Ik zag idd dat het al een lange tijd was dat hier gereageerd is of was
Ik zit in de regio Zuid_Holland van Ypenburg Den Haag, Nootdorp enzovoort. Ik doe alles op mijn nieuwe scooter, En in het weekend kan ik 1 dag met de auto komen.
met mijn leeftijd wil ik altijd bij leren of kan ik jou misschien wat leren
verder ben ik een heel enthousiast en super lief tegen dieren.
Ik vindt het zeer moeilijk om een verzorg paardje te vinden zeker met mijn leeftijd
Ook zal ik wel weer een eigen paard willen hebben Maar eerst wil ik is kijken hoe het weer bevalt om elke dag of dagen bij /3 te zijn.
Uitmesten is ook geen probleem. Wel graag in de regio waar ik woon.
Misschien tot snel ?
groetjes Yee
p.s wil je nog wat van mij weten aarzel dan niet en :PB

juniper

Berichten: 1587
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 20:54

Hier heb je veel Pleasure gefokte Quarters en dat zijn ook best joekels hoor. Wat Denise zegt, die kun je totaal niet vergelijken met reiners of cowhorses.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 07:48

Wij hebben weer zalig les gehad gisteren! M'n luie rooie prinsesje begint steeds beter aan de hand te draven en ze is echt super oplettend geworden op mijn houding. Ook vierkant staan gaan we nu uitbreiden, niet alleen achter voeten maar nu ook voor verzetten. Ennnnn kleuterbrein heeft het echt een vol half uur volgehouden zonder dat d'r koppie overvol raakte. Ze was helemaal in de focus. Canisia wilde zelf even iets voordoen en toen werd echt duidelijk dat ik degene ben die het meeste moet leren hierin haha. Lilo deed het waanzinnig met haar!
Zo veel zin om volgend jaar met m'n meisje op show te gaan en de hele wereld laten zien hoe fantastisch ze is <3
Afbeelding

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 07:55

Ik blijf dat halteren grappig vinden. Dat er dan ook nog wedstrijden in zijn. Voor mij blijft het gewoon opvoeden. Maar ik geef toe dat sommige paarden van niet western ruiters wel wat opvoeding kunnen gebruiken aan de hand. Als in de Engelse sport ook een soort halter was, dan denk ik dat sommige 'help je moet mijn paard vasthouden als ik van de trailer naar de rijhal ga als ik er op zit' niet nodig waren.

De mijne is wel braaf aan de hand, maar ik halter niet, dus ze loopt achter mij aan, niet helemaal op de juiste positie. Als ik haar los laat en dan cirkels ga lopen, dan volgt ze mij ook in die cirkels. Maar ja, dat is ook weer geen echt halteren. Ik noem het ook geen grondwerk. Het is gewoon opvoeden in mijn ogen. Achterwaarts leer ik ze wel, maar of ze nu vierkant staan of niet, tja, dat maakt me niet zo veel uit. Ik wil niet omver gelopen worden, dus dat mag niet. ;)

Sirius_

Berichten: 10958
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 08:59

Wat een creatieve gedachte over halter :')

Ik ben lilo fan!
Wat doet ze het toch braaf!

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:04

Bijzondere gedachte en ook beetje sneer naar dressuur ruiters :')

Knappe Lilo. Ik ben fan <3

Leo

Berichten: 50249
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:31

Halter is natuurlijk wel 'wat' meer dan opvoeden en regulier grondwerk. Het is niet voor niets een wedstrijdonderdeel.

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:25

@germie dit is wel behoorlijk denigrerend naar halter toe. Het is niet zomaar wat 'je paard opvoeden', maar een ernstig wedstrijdonderdeel.
Misschien, als je niet zo goed weet wat het allemaal inhoudt, moet je je niet op die manier uitlaten. Is beetje hetzelfde als cirkelen in de reining 'gewoon voltes rijden' noemen.

juniper

Berichten: 1587
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:21

Dat vind ik dus ook, typische reactie weer.

xDeniesJarig

Berichten: 13510
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:25

Maar daar hoeven we niet allemaal ons zegje over te doen toch? :Y)

juniper

Berichten: 1587
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:30

Alsof dat normaal niet gebeurd wil je zeggen :P

xDeniesJarig

Berichten: 13510
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:33

juniper schreef:
Alsof dat normaal niet gebeurd wil je zeggen :P


Het viel me nu op, mijn excuses :)
Misschien omdat het hier zo rustig is en er niet over heen gepraat wordt haha.

SCC

Berichten: 897
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:19

voor de mensen die een foto wilden van mijn pup paard.... dit is van begin deze zomer.....
Afbeelding

Inmiddels is hij nog hoger geworden en gaat hij ook nog eens lekker in de breedte nu.
moeders en vader zijn 1,53 shoft en beide cowhorse gefokt. denk dat de mijne nu wel de 1,50 aantikt als hij niet hoger is. maar persoonlijk hoop ik vooral dat hij nu wat dubbeler wordt in de breedte....

blackstar

Berichten: 3194
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:35

Knappe pup.
Gefeliciteerd

xDeniesJarig

Berichten: 13510
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:40

Hahaha ik dacht dat het om een Quarter van 1.65+ ging. Istie 2cm groter dan mijn merrie, hahah. Stom van me om zo met een half oog mee te lezen, zo heb ik t ook onthouden :')

Maar wat een leukerd zeg!!