[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nanda1980

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:40

Okay hier een foto van Felix met de Freemax (ik ben sinds vorige week er ook een bezitter van ☺)
Afbeelding
Dit is wel de round ipv de short, maar dat kan hij makkelijk hebben.
Tot nu toe zeer tevreden over het zadel, al moet ik wel erg wennen, ben een dressuurzadel met veel wrong gewend.

Lara wat een prachtig paard heb je nu zeg!

Amanda, gave boots!

Hoofdstellen, ik vind veel mooi, maar er zijn ook wel veel dingen die mij niet aanspreken. Veel bling is bv niet aan mij besteed, maar die zelfgemaakte frontriemen met kralen vind ik juist wel weer wat hebben. Voor nu doe ik het nog met mijn gewone hoofdstel zonder neusriem. Wel split reins eraan (maar dat was ook meer omdat de gewone teugel te kort was om hem genoeg lengte te kunnen geven) en een kinriempje.

Dat filmpje van de two track is echt mooi duidelijk zeg. Hoe vinden jullie dat op het net en zijn er ook wel goede filmpjes over western-rijden in het NL?

Ook lees ik wel eens iets over onderdelen "at halter" is dat een soort parcours of oefening aan het halster? Ben nog echt super groen wat western betreft.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:47

Waar heb jij je zadel vandaan Nanda? Ziet er erg netjes uit. Moet je er met een speciale pad onder rijden of kan het ook met een dikke pad met ruggengraadvrijheid?

Over het filmpje, ik zoek gewoon de oefening bij naam op via youtube. Zoals nu heb ik als zoekterm gebruikt Two track horse of two tracking.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:08

Mooi zadel hoor! Ik was er ook erg over te spreken, maar kon het probleem met mijn zadel voorlopig met een build up pad oplossen. Als dat niet meer lukt, dan komt er ook een Freemax.
Wel de rund versie. Die tooling is zooooo mooi :+:

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:17

Wij hebben idd voor beide paarden een freemax short model. Op het begin wat onwennig omdat het nog niet gevormd was naar de paarden maar nu liggen ze als een huis. En ze rijden heerlijk. Ik vind het een ideaal zadel.

Je kan via boomloze zadelpasservice laten passen door lilliane en ze dan bestellen. Dan kan je er proef mee rijden en wordt de juiste maat bepaald.

Ik heb er een kifra pad met inlagen onder maar heb ook als reserve lakota pads zonder inlagen maar wel ruggengraat vrij. Dit gaat bij mijne ook prima maar zijn wel ronde Haflingers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo nu weer in de meelees modus haha.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:26

Super bedankt voor de informatie dames! Ik heb mijn keus gemaakt :)

Nog een beetje sparen en dan gaat er zo'n zadel komen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:31

Leuk!

Ik ben stiekem ook echt wel verliefd. Maar ja, is te kostbaar om even te wisselen. En onzin ook, mijn zadel ligt weer prima.

Maar die tooling :+:
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:23

Ik ben gek op brede frontriemen, maar Philo heeft zo'n klein/fijn hoofdje met weinig voorpluk, dat het hem echt niet stond... Ik heb nu een hoofdstel met een V-vormige frontriem, dat staat hem (vind ik zelf) wel heel mooi. En verder niet echt een specifieke smaak, ik vind heel veel dingen gaaf! Vooral tooling *kwijl*

En jullie vroegen om foto's! Ik heb niet echt mooie foto's van m'n knollie, maar deze zijn wel geinig:

Philo is heel close met de hoefsmid, hij masseert zijn rug en kijkt graag mee wat hij precies doet :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is echt een lekkere aap! En dan heb ik het dus over m'n paard he!! Hahaha

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:31

_O-
Dat hoofd :')

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:31

Hahahahahaah wat een mafkees! Zou zo de mijne kunnen zijn. Soms is het een kroelkip, maar vaak laat hij het maar gewoon over zich heen komen met een blik van: moet dit nou >;)

Afbeelding

Verder is tie wel lief hoor.

Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:47

Mijn paard gaat heel erg hangen bij de bekapper. Zodra ik opsta en naar hem toe loop is het direct afgelopen. Ga ik zitten gaat hij weer vervelend doen. Soms gaat hij ook heel er zakken in zijn achterhand en wil dan aan de voorkant om hoog komen, een levade. En dan tik ik even tegen zijn bil en dan gaat hij weer normaal staan :') als ik hem bijwerk (ik zorg dat hij niet gaat flaren Enzo) dan is er niks aan de hand, en wacht hij netjes tot ik klaar ben. Heel apart is dat.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:40

Haha zo schattig ! Is echt van : zie dat je de nagel goed doet he ! :D

Mooie zadels ! Maar vind die pads niet echt mooi ..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:43

Hahaha Minimus, dat "kussen" doet die van mij ook en echt zo'n beetje bij iedereen :=

@Domii: Ik blijf wel staan tijdens het bekappen, want in het begin heeft hij nogal nare ervaring gehad bij de hoefsmid bij de achterhoeven (rotstraal dat heel diep zat en op een nare plek en daarna een hoefzweer die ergens halverwege naar buiten was gekomen). Dus hij staat over het algemeen heel relaxed, maar soms wil hij nog wel eens wat lastig doen achter. En als ik er dan toch bij sta, maken we er gewoon een knuffelsessie van O:)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:45

joyce2 schreef:
Hahaha Minimus, dat "kussen" doet die van mij ook en echt zo'n beetje bij iedereen :=

@Domii: Ik blijf wel staan tijdens het bekappen, want in het begin heeft hij nogal nare ervaring gehad bij de hoefsmid bij de achterhoeven (rotstraal dat heel diep zat en op een nare plek en daarna een hoefzweer die ergens halverwege naar buiten was gekomen). Dus hij staat over het algemeen heel relaxed, maar soms wil hij nog wel eens wat lastig doen achter. En als ik er dan toch bij sta, maken we er gewoon een knuffelsessie van O:)

Dat doe ik inderdaad soms ook, maar hij heeft daar niet altijd behoefte aan :') soms werkt het wel dat hij dan kan focussen op mij maar niet altijd. zijn de voetjes inmiddels rustig?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:55

Amanda, die jij postte is mooi!!! :+:

Leuk al die pedicure foto's. :D Ik heb zo ook wat te laten zien. :))

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:57

Nu zijn we benieuwd ~~}>

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:33

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:58

Heb gereageerd. Super combi jullie 2 !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:02

Dank je wel. :*

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:04

Leuke tooling op de zadel, Amanda!

En leuke foto´s iedereen :)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:17

Ja die cow vind ik ook zo gaaf <3 wanneer de Freemax erg goed bevalt, ga ik ook hard sparen voor de cow, alleen houd ik dan weer meer van de choco kleur. Maar die tooling is inderdaad om te kwijlen....

Marlis, is die lakota pad dan zonder inlages? Daar had ik ook al bij zitten kijken en dan heb je nog de burioni. Voor nu houd ik het even bij de kifra, dat is door Lilianne geadviseerd, ik kan dan ook prima opstappen vanaf de grond (wel zo handig op buitenrit) en ik ben een leek op boomloos gebied. Ik weet dus ook niet of het kwaad kan om te rijden zonder inlages.

Leuke foto's bij de smid. Felix heeft daar ook een handje van :=

Knap paard bellatrix!

Ik heb dus ook Lilianne laten komen minimus, daarna duitse sites in de gaten gehouden voor een 2dehands, maar de juiste maat en nieuwste model zijn er zelden te koop en wanneer ze te koop staan, scheelt het niet heel veel, dus maar 1tje besteld bij Kifrahorse (krijg je ook 50,- vergoed voor het pasconsult en 10% korting op bv een pad en singel als je die mee besteld, scheelt toch weer :j )

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:44

hoi hoi, het leek(nu ik eindelijk weer een zadel heb haha) om me hier ook weer aan te melden :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:11

Leuk! Welk zadel heb je ?

Afbeelding

Afbeelding

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:18

Leuk al die foto's! Mijne is vrij recent, af en toe lijkt het hier net zomer ja :Y)

De boomloze zadels kan ik niet over meepraten, heb ooit een of ander merkloos boomloos 'engels' zadel te leen gehad en dat was echt een verschrikking :') Sindsdien niet meer in verdiept. Vind de plaatjes van de zadels die hierboven zijn gepost trouwens wel erg leuk! Ziet er helemaal niet boomloos uit en zal ook veel beter zitten dan dat flutding wat ik toen eens had.
Helaas lijkt mijn zadel niet meer zo lekker te liggen.. Met lichtrijden klappert hij wat aan de achterkant en dacht eerst dat het door de pad kwam, maar ik vrees nu toch dat Evelien weer moet komen :$

Herkenbare bekapfoto's ook :D Toen Magic nog elke 6-8 weken gedaan werd stond hij er ook altijd zo bij. Inmiddels houdt mijn moeder zelf de hoeven bij en doet ze elke week een beetje, nu vindt Magic het niet zo interessant meer :z

Fijn dat je weer een zadel hebt chriske! Ben benieuwd naar foto's, het zag er zonder zadel altijd zo fijn uit, ben benieuwd naar jullie training mét zadel :D

En wat is ze knap Lara! <3

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:28

Wauw wat een knap paard lara! Van jezelf of lease/verzorg :) ?

Awh dankjewel BrittS, het is weer onwijs wennen maar ben er supe blij mee! Het is een daimond :) wat pica's van vandaag, vooral voor beide weer even wennen maar ben zeer tevreden voor zo de eerste keer weer thuis met zadel!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:34

Ik vind jou Fries echt zo knap in western outfit!! <3