[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:13

Welke stal is het? Een bekende? Wel fijn dat het bos dichterbij is!!! :))

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:16

Wat is ze leuk Lara!

Klinkt wel goed Joyce :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:25

Ja, lijkt ook echt een fijn plekje Amanda!

@Marlies: Nee, het is bij iemand aan huis, 4 stalletjes. Maar het zit praktisch om de hoek bij manege Hogenbrink.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:28

xLaraaj schreef:
Hoop het ook voor jou joyce ! Inderdaad zoals judith zegt: met dat hij jou nu kent gaat hij misschien stabieler zijn ..

Nou nieuwe foto's .. Alleen als een zot in de wei en dat ze haar troon al heeft gevonden. Ze is ook instant hengstig geworden .. Misschien is dat normaal op een nieuwe stal en nieuwe hengsten dat haar roepen ..?

[ [url=m/WDkZ3V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HKXwOP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat direct hengstig worden is normaal. Hierdoor worden ze sneller door een nieuwe kudde (leidende hengst in de natuur) geaccepteerd.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:55

aahzo, dank je voor je uitleg ! en de merrie naast haar is ook hengstig dus door de gleufjes heel de tijd aan elkaar ruiken en gillen :P

Met de pro's en contra's snap ik je beslissing joyce ! :) heb je daar ook een goede lesgever ?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:17

Mijn huidige instructrice komt op locatie, dus die gaat gewoon met me mee (moet ik haar alleen nog ff zeggen haha).

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:32

Ik kan ook eindelijk meepraten :)
Sinds vandaag rijd ik een westernpaard bij. Waarschijnlijk maar voor 4 maanden want dan komt de voormalige bijrijder weer terug uit het buitenland. In de tussentijd kan ik mooi wat ervaring erbij opdoen :)
Heb in een ver verleden enkele jaren western gereden en gelest en dat blijft erg trekken, dus ik ben blij dat ik nu, al is het tijdelijk, de mogelijkheid heb om deze manier van rijden weer even te ervaren.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 10-03-24 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:52

Oh wat leuk!! Heb je een foto? :D Idd super dat je weer even kan western rijden...waar woon je? Zit daar niets in de buurt wat les geeft op western gereden paarden?

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:56

Ik woon net onder Zwolle en voor zover ik weet is hier niet ergens een westernstal o.i.d.
Foto's ga ik maken :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:56

Oh jammer...hopelijk vind je daarna weer wat leuks te rijden...

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:54

Wat super ! Wil wel ook een foto zien van de grullo :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:09

Wat is het hier stil -O-

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:13

Ik ben net terug van vakantie, moet nog een beetje bijkomen van m'n jetlag en heb nergens zin in :') Gelukkig heeft mijn moeder heel erg haar best gedaan met Magic, die is nog hartstikke soepel en ik kon gewoon weer verder waar we gebleven waren voor de vakantie :D Normaal als ik 3/4 dagen niet rij dan begint hij weer wat stijf te worden (ook al staat hij 24/7 buiten), dus nu na 19 dagen had ik een ontzettend stijf paard verwacht. Niet dus, ik blij! *\o/*

Hoe gaat het met je paard Lara? Is ze al een beetje gewend?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:20

Hoe was de vakantie? Leuk dat je je paardje zo terug krijgt, heb der ook altijd schrik voor .. Wel leuk dat je moeder er ook in zit !

Alles gaat goed, soms nog wat zenuwachtig maar valt heel goed mee. Ze gaat momenteel nog alleen op de weide en had wat schrik voor haar terug te pakken te krijgen maar vanaf ze mij ziet staan komt ze af gelopen ^^ Nog niet gereden want heb nog niet al mijn spullen gekregen.. Maar heb ze vrijdag dus dan kunnen we er tegen aan gaan :D Wel alleen nog maar wandelingen want de piste is nog niet af met al die regen afgelopen weken kunnen ze niet verder doen.. Stoort mij niet zo :P

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:37

Wat een mooi paardje Lara! Lekker kalm aan bezig met je paardje, gaat goed zo te horen +:)+

Ik zit nog een beetje op mijn roze wolk. Gister les gehad voor de eerste echte keer en ben zo trots op dat paardje van mij wat alles ook maar gewoon even doet <3 Heeft geen moment zijn oren naar achter gehad, lekker naar voor en vrolijk en oplettend. Omdat hij al bekend is met neckreining en van de chiro aan de soepelheid in zijn bekken moesten werken zijn we begonnen (na een warming up van tempowisselingen, ho's en voorzichtige rollbacks) begonnen aan two track. Linksom vind ie makkelijker dus hebben we die kant gebruikt om hem aan te leren wat we bedoelden en we hadden gewoon maar twee keer nodig :oo Een beetje hulp vanaf de grond van de instructie met mijn binnenbeen omdat hij toch echt wat verder van de hoefslag af moest met zijn schouder en *pling*, het kwartje viel. De eerste stappen richting two track zijn gezet. Nu het verder gymnastiseren en uitbouwen :) De instructie was zeer te spreken over wat voor fijn meewerkend paard ik heb, met een will-to-please die ze niet vaak ziet. Ik kende 'm natuurlijk niet anders dan als een fijn paard wat alles voor me doet hoe moeilijk hij het ook vindt, maar toen ik mn instructie met mn verzorgster hoorde praten en ze zei, 'dit paard is z'n gewicht in goud waard' moest ik wel even blozen hahah! Dat is wel heel veel lof voor mijn HT&K-paard :P

Ik ben in ieder geval enorm trots op hem dat hij het allemaal zo fijn oppakt en alles vol goede moed probeert *\o/* Op naar de volgende lessen, en op naar een zadel. Want zonder zadel is het goed en ontspannen blijven zitten toch best lastig :))

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:39

Two track als in: schouderbinnenwaarts?
Ik val af en toe nog steeds terug op de Engelse termen :+
En wat een mooie compliment :j

Fijn dat het zo goed gaat Lara!

Hier weinig nieuws te melden. Alles gaat zijn gangetje.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:48

Super Minimus, zou ik wel heel trots zijn !
En inderdaad : was is two track ?

Val ook nog heel vaak in engelse termen, ken lang nog niet alles ... :')

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:02

Ik geloof dat het ook zoiets is als schouderbinnenwaarts :j alleen dan de voorvoeten op een 'track' en de achtervoeten op de andere 'track'. In dit geval de achtervoeten op de hoefslag en de voorvoeten op de binnenhoefslag, met weinig stelling. Dus het is echt schouders eraf en eigenlijk zijwaarts :) Ik mocht absoluut niet meer vervallen in Engelse termen :') _O-

Ben ook erg trots op hem :o Dit laat gewoon weer zien wat voor fijn paard ik heb, maar ik weet ook dondersgoed wat voor Duivel hij zijn kan als het niet gaat zoals hij wilt :P Je bent een pony of je bent een pony :')

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:10

Fijn dat het goed gaat Lara! Zal wel fijn zijn als je straks lekker rustig aan wat aan het werk kan :)

Two track zegt mij ook niks :+ Mooi compliment! en fijn dat het kwartje zo snel viel natuurlijk :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:13

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:45

Gaaf dat het kwartje zo snel viel, minimus!

Ik had vandaag ook een hele fijne les, paardlief vond het ook zeeeeer interessant haha.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:10

<3
Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:11

Waaauw , ze zijn echt super mooi amanda ! :D

Hoe kuisen jullie jullie leren laarzen ? lees: veel regen en modder de laatste tijd :P

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:24

xLaraaj schreef:
Waaauw , ze zijn echt super mooi amanda ! :D

Hoe kuisen jullie jullie leren laarzen ? lees: veel regen en modder de laatste tijd :P

`
ik trek dan mijn rubberen dressuurlaarzen haha :')

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:25

Drogen en dan een borstel er overheen. Eergisteren toevallig ingevet maar dat was ook wel nodig :+ en als het echt heel erg is dan spoel ik ze even af

Heel mooi Amanda!!