[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:57

Ja, graag Minimus, ik heb ook al een Art Thread hier op bokt onder [UK] [ART] Leerbewerkingsprojectjes

Er zijn nog geen paardendingetjes in, maar de projectjes, die ik tot nu toe gemaakt heb. Plan is dat er dan ook de andere spullen geplaatst worden, dan is alles een beetje op zijn plaats :)

Minimus

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:59

Ik zag m net voorbij komen! Erg leuk dat brillenkokertje voor je moeder :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:46

Misschien zijn wij wel je eerste klanten. O:) Custom made sporenbandje lijkt mij wel wat namelijk. :D

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:08

Wat lief van jullie :o Bedankt!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:27

ik een riem voor mijn vriend :D

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:15

*\o/* hehe bedankt Lara!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:32

pff donderdag komt frosty pas aan op de manege, ik heb geen geduld :n :D

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:43

Oohh maar dat is zo snel ik moet nog 3 maanden wachten.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:55

dat is waar :p maar ondertussen zie ik haar niet meer.. Van ongeduld gesproken :P

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:03

Haha, snap ik helemaal :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:19

Haha precies, ik hou van creatieve dingen! Sporenriempjes, halsters, riemen, whatever, ik sta er altijd bij te kwijlen hoor ;)

Over "ho" op de grond en dan naar je toe draaien: kan je hem niet op zijn plek houden met je stick? Philo heb ik geleerd dat hij bij een bepaalde houding naar me toe mag draaien en als ik een andere houding aanneem, dat hij op zijn plek moet blijven staan. Gaat niet altijd vlekkeloos hoor, is ook een kwestie van oefenen en consequent zijn (en blijven) ;)

Edit: Wie van jullie heeft er trouwens ervaring met een Australian Stock zadel?

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:20

Leuk dat leerbewerken! Ik denk dat je hier inderdaad dan wel toekomstige klanten hebt :j

grondwerk is inderdaad erg leuk om te doen. Ik deed eerder maar wat, gewoon bezig wezen met Felix, maar ik heb pas les erin gehad en dat vond ik superleuk en nu ben ik dus bezig met gerichte oefeningen. Tijdens de les hadden ik veel moeite met het halthouden, maar thuis ging dat juist weer super. Ook het veruimen en verzamelen in stap ging zo super, dat We zelfs wat draf meepakten. Achterwaarts ging ook goed.

Het halthouden tijdens het longeren doet hij ook wel, maar net zoals bij anderen ook het geval is.....Felix heeft dan ook de neiging om zich dan naar mij toe te draaien, op de ene hand meer dan op de andere. Het wordt al beter, maar ik moet dan nog wel naar hem schuin toe stappen om dat te voorkomen.
Bedankt verder voor alle tips, ik ga er zeker mee aan de slag, alleen het achterwaarts gaat dan moeilijk, daar moeten We namelijk voor halthouden :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:22

Ik lees nog braaf mee in dit topic. Maar heb vaak niet echt wat toe te voegen of te melden.
Maar vorige week heb ik toch wat leuks gedaan! Dit is toch wel een kant waar ik wat meer mee wil gaan doen. Misschien ook leuk voor andere ruiters om eens te proberen?
[WN-ITP] Onze eerste keer werken met koeien samen met Rosalie!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:27

Ik merk dat hij echt meer oefening nodig heeft mbt het 'ho'..

Ik ben er niet makkelijk in en vind dat als ik Ho heb gezegt, hij met twee passen stil moet staan als we aan de hand bezig zijn in stap en ik er dus naast loop. In stap onder het zadel ook. Ik ga verzitten, zeg ho, wacht twee seconden en bij de tweede keer Ho pak ik mijn teugels op en zet m in de achteruit. Een pas of 2/3 en daarna moet hij wachten totdat ik zeg dat we weer mogen lopen. Ben ik hierin dan te streng of te soft :o ? Of pak ik het gewoon helemaal verkeerd aan.

Na een uur geoefend te hebben zat het knopje er in stap prima op, zowel onder het zadel als op de grond. Af en toe een stapje extra als hij uit balans was en dat neem ik hem niet kwalijk. Maar datzelfde in draf is een drama :')

Die koeien lijken me ook erg leuk om eens te doen :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:37

Ik doe precies hetzelfde minimus. Ja het is streng maar ho is ho niet nog 10m doorlopen. Buiten moet je ook voor een weg stoppen en als hij dan nog 10m doorloopt heb je een probleem

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:56

Ik zou het niet direct in draf meenemen, eerst in stap een paar keer tot je die bevestigd hebt.

Ik doe het anders, maar dat komt ook omdat ik het parelli programma volg. Ik wil het allemaal vanuit een meewerkend paard hebben, alleen voor noodgevallen zou ik een uitzondering maken. Hoe verder we komen in het programma hoe sneller hij stil staat, dus ik zou zelf nu niet eens verwachten dat hij direct stil staat, vooral als het nog niet bevestigd is.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:22

Ik heb het ook eerst in stap gedaan, en toen hij het leek te snappen,oftewel meteen stil staan na 'ho', het in draf geprobeerd. Alleen dat wilde dus echt niet. Dan maar weer stappen :j

Zelf pak ik meerdere 'goeroe's' mee, waar mijn paard goed op reageert en vooruitgang op boekt, pak ik mee met de training. Zo heb ik een heel fijn natural-horsemanship-paard, maar ook een belachelijk slim, veelzijdig en meewerkend dier. Helaas ook een heel lui dier met de instelling dat het vandaag niet zo nodig hoeft :') Ik krijg hem wel gemotiveerd hoor en dan werkt hij met ijzeren wil door, maar soms is zijn hoofd gewoon niet zo snel. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen haha! Het lijkt alsof het lichaam al wil reageren, maar het hoofd is nog niet zo ver.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:47

Ik kijk ook wel naar het paard.
Ik weet dat ik een uur rondjes kan blijven rijden als ik wil stoppen en hij niet. Hij is goed in volhouden dan.
Het is ook niet erg om contact te hebben met het bit, doe je bij rondjes rijden ook. Als hij niet goed reageert en ik zet hem stil en daarna achteruit heb heeft hij met 5 minuten zoiets van oja. En dan hoef ik dus echt niet te gaan hangen in de teugels. Maar ook dit zal niet bij elk paard werken

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:47

Ze is er eindelijk ! En wat was ze kalm. Meteen beginnen eten en kalm rond haar gekeken. Kennis gemaakt met haar buren ook. De hengstige merrie naast haar is niet fan maar dat komt wel :P na het eten even geborsteld en ze was gewoon in slaap aan het vallen. Vandaag haar even in de wei laten en da manege ondekken aan de hand. Aaaaah ben zo blij :D

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:36

Wat leuk Lara! *\o/* Veel plezier met haar!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:48

Wat fijn Lara!

Ik hoop dat het volgende maand met Philo ook zo gaat... We gaan verhuizen naar een andere stal en toen ik hem in oktober kocht, was hij na de verhuizing best een tijd van slag. Hopelijk is dat deze keer minder!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:21

Fijn dat je paardje er is Lara!! :D

Joyce, waar ga je heen dan??

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:09

Leuk, Lara! Dat vraagt om nieuwe foto's :D

Joyce, ik help je hopen dat het deze keer wat makkelijker gaat. Nu kent hij jou natuurlijk ook, dus dat zal wel kunnen schelen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:34

Hoop het ook voor jou joyce ! Inderdaad zoals judith zegt: met dat hij jou nu kent gaat hij misschien stabieler zijn ..

Nou nieuwe foto's .. Alleen als een zot in de wei en dat ze haar troon al heeft gevonden. Ze is ook instant hengstig geworden .. Misschien is dat normaal op een nieuwe stal en nieuwe hengsten dat haar roepen ..?

Afbeelding

Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:47

Queen of the hill!!

@Marlies: Ik ga verhuizen naar Hoevelaken. Ik had het super naar mijn zin in Soest, maar dit scheelt me best veel geld per maand en dat heeft de doorslag gegeven. Ik heb serieus een lijstje gemaakt met voors/tegens, want ik moest vrij snel beslissen, maar dat schoot ook niet echt op (zowel in Soest als in Hoevelaken ruime stallen, dagelijks naar buiten met andere paarden, goede buitenbak, etc.). Maar een voordeel in Hoevelaken is wel dat er 2 straten verderop een manege zit met mega eb/vloed buitenbak en een goede binnenbak. Het bos is ook dichterbij, wat erg fijn is als ik straks met mijn jonge guppie naar buiten kan (minder lang over de weg).

Ik vind het echt super spannend, maar we gaan het beleven! Nu nog even een maandje op ons vertrouwde stekkie en na onze vakantie gaan we onze spullen pakken. Maar ik blijf nog wel buurten op stal in Soest, want de mensen daar zijn gewoon te leuk! :D