Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

gefeliciteerd!
daarna 3/4 van de bak en nu 1/4 van de bak. En ik hoef ook minder te doen om die achterhand om te zetten, in het begin ook in galop geoefend de laatste keer alleen in draf, denk volgende keer dat we de galop er bij pakken. nanda1980 schreef:Balen van dat ijzer dan zeg, kan je ook geen ander paard gebruiken voor de les?
joyce2 schreef:Grappig dat het over halthouden gaat, ben ik toevallig vandaag ook mee bezig geweest! Het gaat met ups en downs en vandaag hadden we een extra obstakel: touwteugel tot 2x toe losgeschoten, dus toen op mn stem/zit hem terug naar stap en halt gekregen. Hij stond niet direct stil, maar hij deed het gelukkig keurig!
Zijn al goede tips gegeven voor het halthouden, nog een toevoeging: oefenen met grondwerk, of met dubbele lijnen.
In ieder geval met grondwerk, onder het zadel niet. Als ik m wil laten halthouden dan draait hij naar binnen. Hij stopt wel waar ik zeg dat hij moet stoppen maar hij draait dan met zn hele lichaam naar mij toe, alsof hij me wil aankijken of dat er nog een commando komt.
koste wel even wat tijd voor hij het snapte. Is heel normaal, eigenlijk stelt hij dan een vraag
Als ik hem vraag om zijn schouder weer weg te zetten dan gaat ie draven.. Dus er is zeker nog wel wat om te oefenen
Komt goed, ik ga gewoon mijn best doen 
Ja hij is benieuwd wat je gaat maken!