[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 10:31

Wil je emigreren?? Gaaf!!

Gestopt met rijden..lijf werkt niet mee.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:23

:(:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:28

Balen Marlies :(:)

Gefeliciteerd Sevke!

Ik ben echt enorm druk en nog steeds moe van corona. Dus Bokt staat op een laag pitje.
Maar wel afgelopen weekend mijn diploma gehaald *\o/*
Nu verder EquiNoJi opzetten en ook nog gewoon werken en de paarden enzo. Leuke dingen, maar best pittig.
Afbeelding

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:47

gefeliciteerd Amanda!

Dit vind ik nu zo'n mooie foto... Braaf Paintje <3

Afbeelding

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 04:07

Dat was een gaaf topic Sevke, mooie foto's van mooie paarden. Breng je ze zelf ook uit of doet die dama op de foto dat voor jullie?

Ik wist niet dat jullie op het punt staan om te emigreren. Wil je daar wat meer over vertellen?

Mijn Tulip is inmiddels 4,5 maanden oud. Sinds ik terug ben in de VS (nadat ik twee maanden in NL geweest was en ze dus twee maanden niet in de hand geweest is) ben ik veel met haar bezig geweest. In het begin moest ze niks van me hebben maar uiteindelijk kwam het toch goed! Inmiddels kan ze netjes voetjes geven (gisteren voor het eerst naar de hoefsmit geweest), staat ze redelijk braaf stil voor het halster en loopt ze mee aan het touw. Vliegenspray geeft ze ook niet zo veel om, en ik kan ook rustig anti-vliegen creme in haar kootholtes smeren. Ze heeft daar weinig haar en als ik dat niet doe staat ze veel te stampen.

Afbeelding

Over een tijdje gaat ze met een ander veulen naar de kliniek voor haar vaccinaties dus ik ga rustig aan beginnen met trailer laden. Vorige week heb ik haar de trailer laten zien en hooi laten eten bij de klep. Als het deze week niet te heet is dan ga ik eens kijken of ze de trailer in durft. Van de fokker mag ik haar in oktober meenemen naar een lokale wedstrijd om haar te laten wennen aan het terrein, maar ik wil haar niet onder vreemde paarden brengen voor ze gevaccineerd is.

Zo keek ze naar me toen ik net terug was:
Afbeelding

En zo kijkt ze nu:
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 07:30

Ze is echt mooi!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:52

Wat een knap paard Juniper. Ze heeft een lieve (en ook wat guitige) blik.

Gefeliciteerd, Daihyo! Leuk en spannend om je eigen bedrijf op te zetten.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:11

@juniper: ik rijd Shaggy (de bruine) ook zelf en mijn dochter de paint. Maar dit was het EK en we waren pas terug uit Canada en omdat ik niet heb kunnen trainen leek het ons wijzer de trainster te laten showen. En mijn dochter heeft trouwens herexamens, die moet studeren :o
Wat het Canadaverhaal betreft: we zijn er al even mee bezig, hoor. Nu hebben we een immigration officer ingeschakeld die ons zal helpen met het papierwerk en het kiezen van het juiste programma. Momenteel zijn we bezig met de administratieve voorbereiding in orde te brengen (homologeren van onze diploma's, opvragen documenten bij de gemeente en die laten vertalen) en met de voorbereiding van de verkoop van onze bedrijven (waardebepalingen, opmaken due dilligence). Met de verkoop van mijn paarden ben ik al gestart. Ik heb dit jaar drie van mijn beste fokmerries verkocht, nu ze nog wat waard zijn. De hengsten zijn niet te koop. Shaggy zou ik graag meenemen. Mijn dochter zal waarschijnlijk de paint hengst krijgen en misschien blijft Mike in Europa om te showen, dat weten we nog niet. Timing is 2024.
Ik zie dat jij in de VS woont? Waar ergens?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 13:32

Jeetje wat gaaf zeg! Wat willen jullie daar dan precies gaan doen?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 06:59

Oh sevke heel gaaf jullie plannen! Wel veel werk vooraf zeg maar is het hopelijk voor jullie straks allemaal waard!

Mega balen Marlies... Wel zicht op verbetering?

Juniper wat een dropje!! Heeeeeel erg zoet <3

Gefeliciteeeeerd Daihyo! Spannende stap maar wel heel gaaf!

Hier lekker genoten van de zonsondergang gisteren avond met de kleine meisjes Lilo en het dit jaar geboren veulen Queenie :)

Afbeelding
Afbeelding

Zit dus weer in m'n "vakantiehuisje" haha. Zo'n genot!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 04:24

Awwww schattig zeg, een buckskin? Ik besefte me nooit hoe groot de oren van een veulen zijn tot ik het bij Tulip zag en nu valt het me bij iedereen op.

Tulip is inmiddels twee weken van haar moeder af en staat met de andere veulens in de inloopstal. Nike loopt met de andere merries in de wei en is in twee weken goed bekomen. Ze begon na 4 maanden zogen aardig af te vallen (ze krijgen daar geen merriebrok oid naast het hooi en daar kan ik helaas niks aan doen) maar gelukkig staat er nog genoeg op de zomerwei. Ik twijfel echter wel of ik volgend jaar niet beter kan stoppen met het verzorgen van de paarden daar. Ze hebben een hele aparte manier van paarden houden en sommige dingen staan me dusdanig tegen waardoor ik het heel moeilijk vind om de paarden in die situatie te zien. Tulip gaat na de winter sowieso naar een andere plek, maar mijn verzorgpaard Nike kan ik helaas niet meenemen. Ik ben erg aan haar gehecht maar ze is niet te koop, en ik vind de gedachte dat ik haar uiteindelijk achter moet laten heel erg moeilijk. Is het dan niet beter om te stoppen en het voor mezelf niet nog moeilijker te maken, of kan ik net zo goed van haar blijven genieten in de tijd dat ik nog daar in de buurt woon? (2-3 jaar). Ik weet het nog niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 05:55

Mag ik vragen hoe hun de paarden houden dan?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 07:46

Tsja je kan niet overal wat aan doen. Ze zullen er hun eigen kijk wel op na houden. Het zij zo.

Ik heb het idee dat Beeb gewoon een erg droge huid heeft en dat de zon daar ook echt niet aan mee werkt. Immers staan ze continu in de zon en dat wordt gewoon erg warm. Zeker als bruine. Dat wordt hopelijk minder erg binnenkort. Het is ook gestart na de hittegolf vandaar dat ik eerst dacht broeierige manen. Met de skincare zalf ben ik even gestopt want het wordt een vieze plakkerige bende en dat is met dit weer en die vliegen sowieso niet helpend. Maar goed, iets van binnenuit lijkt me meer wijs.
Welk supplement of kruiden? Ik dacht sowieso aan lijnzaadolie wat ik met een minuscuul beetje slobber en veel water kan geven.
Iemand tips?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 07:57

Zon en middelen op de huid kan ook weer tot verbranding leiden. Dus je moet daar ook mee oppassen, zeker sommige olien hebben daar een handje van.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 07:59

Lijnzaad kun je beter puur geven. Olie wordt veel slechter opgenomen. En puur dan het liefst gemalen, dat wordt het beste opgenomen.
Kruiden die huid en haar kunnen ondersteunen zijn er ook, maar die moet ik even opzoeken en dat gaat nu niet.

juniper: dat is wel jammer. Is het houden typisch Amerikaans of is het gewoon echt anders?
Tulip wordt wel een plaatje hoor!

Gaaf Sevke!

Noura is alweer 2 jaar bij ons <3
Bijna niks veranderd :D

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:11

germie schreef:
Zon en middelen op de huid kan ook weer tot verbranding leiden. Dus je moet daar ook mee oppassen, zeker sommige olien hebben daar een handje van.

Dat weet ik, bedankt.

Daihyo schreef:
Lijnzaad kun je beter puur geven. Olie wordt veel slechter opgenomen. En puur dan het liefst gemalen, dat wordt het beste opgenomen.
Kruiden die huid en haar kunnen ondersteunen zijn er ook, maar die moet ik even opzoeken en dat gaat nu niet.

Ik heb geen haast, ga er donderdag pas weer naar toe. Ze heeft er geen last van dus dat scheelt. Het is wel van belang dat ze het ook echt eet en lijnzaad moet je kapot koken toch? Of hoe zat dat ...
Noura wordt al een heel paard, leuk! :)

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:17

Juniper, lastige keuzes.. vooral doen waar jij je zelf het beste bij voelt. Is dat nu al afscheid nemen of toch nog de 2/3 jaar voor haar zorgen en je best doen? Alleen jij kan die keuze maken!

Kim, wat een schatjes <3

Denies, lijnzaad heb ik verder weinig verstand van. Hopelijk vind je iets dat werkt!

Daihyo, Noura begint al een echt paard te worden!

Bij mij op stal zijn 2 nieuwe paarden gekomen. 1tje vond ik heel gaaf en blijkbaar rijd de eigenaar zelf niet zo veel. Dus ik heb uiteindelijk brutaal gevraagd of ik er eventueel af en toe op mocht rijden voor ritten met wat meer tempo (wat ik met T niet meer doe). Machtig beest is het! Gister voor het eerst rondje gedaan en was goed gegaan, nog paar keer samen rijden en dan mag ik hem ook alleen mee nemen :D
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:18

Oh wauw, tof dier!

Denise: ik vermaal het in een elektrische koffiemolen. Kostte een paar euro bij de Lidl of Action dacht ik. En dan kun je 100gr geven zonder problemen. Koken hoeft niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:30

Is dat een quarter lagonda? Deze lijkt vrij breed of niet? Mooi dat je er op mag rijden.

Bijrijder hier heeft vorige week voor het eerst op mijn westernzadel gezeten. Ze vindt het maar een zwaar zadel, dus kiest altijd voor de Winteclite (snap ik ook wel weer, die weegt echt niets, haha).

Na 3 maanden heb ik eindelijk weer eens fanatiek getraind met mijn paard. Eindelijk zitten die wonden van die hondenbeet dicht. (bleek onderhuids meer aan de hand te zijn dan je zo zag, want de huid was heel gebleven). Maar het was weer heerlijk. Ik had in ieder geval wel spierpijn een dag erna.

Afbeelding
Afbeelding

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:31

Hij is volgens mij een haflinger x welsh cob :)

Fijn dat je weer hebt kunnen rijden!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:41

Lagonda schreef:
Hij is volgens mij een haflinger x welsh cob :)

Fijn dat je weer hebt kunnen rijden!

Qua voorpluk mag het ook een ijsco zijn van mij, haha. Maar je hebt er dus een mooi paardje bij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 09:21

Wat een stoer beest Lilian! :))

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 14:30

Bellatrix schreef:
Mag ik vragen hoe hun de paarden houden dan?

Spoiler:
De grooste struikelpunten zijn dat ze de stallen niet uitmesten (letterlijk). De paarden staan op 30 cm aangestampte mest en in de winter, als ze veel binnen staan, wordt dat enorm drappig natuurlijk. Daarnaast krijgen ze niet meer dan strikt noodzakelijk te eten (twee keer per dag) en staan ze aan het eind van de winter vaak te dun. Het grooste deel van de dag staan ze in de drap voor zich uit te staren. Ook is de leefomgeving erg onveilig, er steken overal schroeven, draden, stukken ijzer, etc. uit. De dierenarts wordt alleen gebeld als het echt niet anders kan en er nog geld voor is
.

Daarom gaat Tulip na de winter naar een andere stalling. Dit is trouwens typisch hoe zij zijn, de meeste mensen die ik hier ken doen dit echt niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 14:39

Jeetje, heftig. :\

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:33

Leven in het topic! *\o/*

@juniper: oh jeetje... wat sneu voor de paarden daar...

@Denies: het wordt gelukkig na vandaag en stuk koeler, dus hopelijk dat de huid van Beeb dan ook weer bijtrekt.

@Amanda: knappe Noura :D

@Lagona: Wauw, wat een krachtpatser <3

@Germie: klinkt heel fijn :)

Hier is het rustig. Vrijdagavond weer westernles. Vandaag op mijn leaser gereden, was ook alweer twee weken geleden (ivm vakantie en mijn eigen drukke planning)