Wauw amanda super ! Zou het niet moeten vragen aan mijn moeder
Hier is de keuring niet kunnen doorgaan want ze was die ochtend een ijzer verloren op de wei --' Maar heb wel de 5-panel test terug gekregen en was goed. Ze is alleen drager van GBED dus moest ik ooit een veulen willen moet ik een hengst nemen dat n/n is want zij is n/GB. Hopelijk kan de keuring snel plaats vinden !
Wat is GBED? Fijn dat rest negatief getest is! Ik heb gister gesprongen en ben voor bet eerst de knop tegen gekomen Hij sprong wat eerder en hoger dan ik verwachtte. Morgen kijken voor een springzadel. Lijkt me wel een beter plan
Gisteren en vandaag weer gereden, maar ik heb het gevoel dat wij twee stappen terug gegaan zijn. Hij bleef maar door drammen en klieren in draf. Ben nu een beetje aan het twijfelen, of het de juiste keuze is om hem te kopen. Buiten is hij verder braaf en heb ik eigenlijk geen problemen. Hoe lang duurde het voor jullie voordat je een goede team vormde met jullie paarden?
2 jaar ofzo Maar goed, ik kocht dan ook een geflipte 3-jarige. Hoe lang heb je hem nu? Ik zou er zeker een half jaar tot een jaar voor uittrekken. Soms moet je 2 stappen terug voor je er 3 vooruit kan.
GBED is kort gezegt een glucose probleem. Dus moest ik een hengst nemen die er ook positief is heb ik 25% kans dat het veulen na een week sterft omdat de spieren van het veulen niet kunnen groeien en sterker worden. meestal werpt de moeder de foetus al af dus een miskraam...
Met mijn 1ste paardje ook na 6maand zoiets .. en met mijn vorige nooit, klikte gewoon niet ..
Ik rij hem sinds November, met veel pauzes in de winter en dat ik echt vaker dan een keer per week rij, dat is pas sinds april. Er rijden op dit moment ook heel soms nog andere mensen op, omdat hij nog niet van mij is. Hij is wel 11 jaar, maar had langere tijd niet zo veel beweging, of mocht met de lesklanten gewoon doen wat hij wilde (lees dan: in galopp gaan wanneer hij wil en hoe snel hij wil op buitenritten, niet blijven staan etc.)en is dan ook soms gewoon heel eigenwijs en probeert zijn ding te doen. Dus echt "training" met mij sinds april met een keer per week les, maar de laatste 3 weken gingen de lessen niet door.
Goede vraag Ik vind hij moet wel meer op mij letten, hij is soms echt een uur met zichzelf bezig. Maar misschien moet hij ook gewoon wennen. Is voor hem natuurlijk ook niet leuk, dat ik nog zo een beginner ben Hij weet en kan alles al en heeft dan zoiets van: Laat mij maar, ik weet hoe het moet Maar dan is hij weer het braafste paard ter wereld, zonder teugels vasthouden de bak uitstappen, loopt hij gewoon achter mij aan en blijft dan op de poetsplek staan Hij was, als wij alleen waren ook altijd heel onrustig tijdens het poetsen, nu ontspant hij als ik hem borstel en wij alleen op stal zijn, dus ik denk ik moet gewoon niet zo ongeduldig zijn
Veriye, ik denk dat je ook samen als team moet groeien. Net als in de sport met bijvoorbeeld Hockey, het duurt even voordat je aan elkaar gewend bent. Dan moet je op elkaar ingespeeld raken en elkaar ook gaan vertrouwen. Ik rijd mijn paardje iets langer dan dat ik hem heb (manege paard). Hij is 22 jaar en het heeft even geduurd maar nu zijn we aan elkaar gewend, weet hij wat hij aan mij heeft en ik weet wat ik aan hem heb (soms is dat heel leuk en soms is hij stront vervelend, maar ik ben soms ook stront vervelend voor mijn vriend en die moet er dan ook maar mee dealen). Ik denk dat je echt moet nadenken wat je wil van je paard. Ik wil bijvoorbeeld dat hij een eigen mening blijft houden met zijn streken, en dat hij plezier heeft. Dat hij er dan af en toe van enthousiasme (of soms verzet vanwege die eigen mening) niet meer luistert, tja daar deal ik op dat moment dan maar mee maar dat vind ik leuk om samen te groeien tot een team wat echt helemaal samen gaat in wat ze doen. Dat is mijn doel met hem, en hoe moeilijker hij het mij maakt hoe leuker ik dat vind. Wat dat betreft is hij het perfecte paard voor mij
Bedankt @xxdomiixx: Een kennis van mij heeft ook een western tinker en wij hebben net gepraat. Haar Tinker is zeg maar van de slome langzame tinkers. Zij kan haar ook 3 weken niet rijden en dan gewoon op en rustig wegstappen. Dat kan je met King dus niet En tijdens het praten dacht ik: Maar ik vind het juist mooi dat hij zelf denkt en niet sloom is en ik nog heel veel van hem kan leren. En zoals ik zei. Wij hebben samen al vooruitgang geboekt. Ik denk, dat ik gewoon een beetje nerveus wordt omdat hij mijn eerste echte eigen paard wordt en hij op de ene manier super makkelijk is en op de andere dus soms niet. En het komt nu echt ditchbij...het koopdatum maar eigenlijk is hij met 99% precies het paard dat ik zoek.
Ik denk dat je ook wat meer geduld moet hebben. Er zit toch verbetering in? En aan de andere kant, he is wel gewoon een paard met een eigen mening. Dus hij kan nog steeds iets anders doen dan jij in je hoofd hebt. Echt, na 8 jaar heb ik regelmatig nog momenten dat ik paardlief het liefst achter het behang plak Maar weet je, juist door die buien is hij zo leuk en zo'n leermeester. Ik zou me kapot vervelen als hij elke dag alleen maar braaf en meewerkend is.
Ik was vandaag op wedstrijd (gewoon dressuur en springen) en daar stond een heel leuk kraampje van Ascot Finest. En die hebben ook westernspullen Dus ik heb een supertof leren halster gescoord Moet nog wel in de olie, want ik wil 'm donkerder.
Ja ik ben wel 3x heen en weer gelopen. Wilde het eigenlijk niet doen. Heb spullen zat Maar ik ken mezelf, ik zou er spijt van krijgen. Past zo mooi bij mijn rode en blauwe set Nu nog een mooie leadline erbij. Iemand nog een light oil split rein over?
Mooi halster amanda ! Heb het al vaker gehoord van ik moet hem nog in de olie zetten. Maar ik zou dat zelf nooit durven wrss omdat ik er te weinig van weet ..
Pff net terug van de Diamond League wedstrijd... Heb een paar mooie combo's zien langsrijden maar van het gros werd ik eigenlijk heel verdrietig. Heb ranchriding gezien, dat ging soms slordig maar over het algemeen een stuk prettiger om naar te kijken dan de reining.
Hobbyhorse
Geplaatst: 25-06-16 18:01
Van wat werd je verdrietig swartbeessie? Van mensen die nog niet klaar waren om wedstrijden te rijden of of mensen die ruw waren of nog iets anders?