[WN] [HK]Uit de oude doos......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjcm

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:06

kom hoe heet die jewel nou, help is ff

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:07

Sunflowers Joys Jewel?

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:01

woldhoeve schreef:
Hollowpoint ik heb even in je profiel gekeken. En zag dat je een paard hebt die wij gefokt hebben :D Jewels Tom Cat

Klopt destijds via Frans Flaton gekocht met 3 maanden basistraining achter de kiezen *D . Als je het topic leest over ervaringen met Fred Thornton, dan zie je daar een foto van Fred Thornton op de rug van mijn paard Jewels Tom Cat. We hebben hem dus nog steeds.

Tevens heb ik van Frans overgekocht een NAS appaloosa merrie Mighty Donna ( Teedona Step X Keramiek ) zij is inmiddels verkocht en ook hebben wij SR Sugar Lady (quarterhorse) van hem gekocht en zij is nog steeds mijn toppertje van inmiddels 19 jaar. Messcherp in haar bewegingen en nog steeds alle knopjes erop die Frans erop gezet heeft. :9

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:14

kjcm schreef:
een (wijlen) vriendin van mij heeft een paard van hem gekocht.
toendertijd via de sunflower ranch.
BJs spotted Jewel.
ben eigenlijk wel benieuwd waar bj nu is, hij is verkocht na het overlijden van Kristel.
weet of kent iemand hem. appaloosa van nu denk ik, 8 jaar?

Volgens mij heb ik die nog op de film staan, Frans had toen een BJ staan, een kleine donkere merrie met spikkels in het gezicht en een witte blanket. Leuk paardje, maar was mij toen wat te klein. Uiteindelijk hebben we toen Sugar van hem gekocht. Dat moet haast dezelfde BJ wel zijn. :j

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 06:30

SR Sugar Lady kan ik me ook nog wel herinneren Leuk paard! :j
Heb je (recente) foto's van haar?

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 08:22

Dat is waarschijnlijk Miss BJ's Behavin. Helaas is ze dood.....
Wij hebben haar nog een poosje in het land gehad, door omstandigheden met haar baasje. Ze heeft twee of drie veulens gehad van Zips Jewel. Jamstone is er eentje van, die hebben wij jaren gehad een zwart gestipte appie. En Killimanjaro een donker bruine merrie. En nog eentje wat dat geworden is weet ik niet, we hebben het contact met haar verbroken.
BJ kwam idd van Frans Flaton dus moet het dezelfde wel zijn. Maar of Spotted Jewel daar ook van is, moet haast wel zou ik zeggen.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 08:24

Frans heeft Zips Jewel ook ingereden. Later heb ik Zip gereden in de show. Heb er veel profijt van gehad, Zip is een geweldig paard om mee te rijden.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:27

BJ miss behavin was eerst van Jan en Krista en die hadden haar drachtig gekocht en heeft daar toe een veulen gekregen en is toen aan Frans Flaton verkocht.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:34

Je hebt PB kjcm :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:36

BJ's spotted jewel is een zoon van BJ's miss behaven en Zips jewel. Ik weet van wie hij nu is maar dat ga ik niet openbaar neerzetten. Weet niet of zijn baasjes dat fijn vinden.

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:27

woldhoeve schreef:
Dat is waarschijnlijk Miss BJ's Behavin. Helaas is ze dood.....
Wij hebben haar nog een poosje in het land gehad, door omstandigheden met haar baasje.

(sorry offtopic)
Joh, leeft BJ niet meer?
Wat was er gebeurt??

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:47

Was inderdaad BJ's Miss Behaven die ik toen gezien heb en nog op de video heb staan. Nadat Frans ze verkocht heeft heb ik nog meegekregen, dat haar nieuwe baasje een ongeluk gehad heeft. Klopt dus wel, dan hebben we over hetzelfde paard. Triest verhaal zeg, jammer dat ze er niet meer is.. Was een mooie appaloosa , goeie stopper ook.

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:18

Wranglerbutt schreef:

Hier is ze, foto is van 2007 ze is niet veel veranderd, maar wel iets steviger geworden. Ze heeft bij Frans 1 veulen gehad van Teedona Step. Deze heeft hijzelf gehouden. Wij hebben zelf 2 veulens met haar en Chex my Smarty gefokt. De laatste 4 jaar hebben we niet met haar gefokt, omdat we het al druk genoeg hadden met de huidige veestapel. Ze is ooit als 2 jarige nog door Willem Burgmeijer uit Canada gehaald. Ik heb haar deze week weer even gereden, nadat ze 2 maanden vakantie in het weiland heeft gehad. Geen enkel probleem, haar mooie langzame jog, galop en spin alles werkt nog perfect. Niet gek voor zo'n dame van inmiddels 19 jaar. *D

Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:10

Kerstwedstrijd Uden heb ik ook nog meegedaan (zou 1995 moeten zijn geweest?) met mijn toenmalige appaloosa merrie, Het was spekglad buiten, op parkeerterrein lag ijs, mijn eerste keer alleen met de trailer naar wedstrijd dus doodeng, stallen in de binnenbak (waarin mijn paard leuk gaten ging graven om te ontsnappen onder de deur door) en slapen in de ijskoude slaapzaal en ondertussen strontverkouden zijn en koorts hebbende. Geen goede herinneringen helaas ;) maar wel een hele ervaring.
Stonden kerstbomen in de hoeken van de bak en ik kwam dus met de pleasure niet in de buurt van de hoeken vanwege de enge bomen! Stom paard...

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:28

BJ is twee jaar geleden ingeslapen geloof ik. Was wel een merrie met een gebruiksaanwijzing maar schitterend om te zien. Ze heeft een paar keer bij ons in de les gelopen. Nouja met haar baasje erop natuurlijk.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:22

Hollowpoint schreef:
Wranglerbutt schreef:

Hier is ze, foto is van 2007 ze is niet veel veranderd, maar wel iets steviger geworden. Ze heeft bij Frans 1 veulen gehad van Teedona Step. Deze heeft hijzelf gehouden. Wij hebben zelf 2 veulens met haar en Chex my Smarty gefokt. De laatste 4 jaar hebben we niet met haar gefokt, omdat we het al druk genoeg hadden met de huidige veestapel. Ze is ooit als 2 jarige nog door Willem Burgmeijer uit Canada gehaald. Ik heb haar deze week weer even gereden, nadat ze 2 maanden vakantie in het weiland heeft gehad. Geen enkel probleem, haar mooie langzame jog, galop en spin alles werkt nog perfect. Niet gek voor zo'n dame van inmiddels 19 jaar. *D

Afbeelding

En daar is sugar *D
die foto heb ik nog gemaakt
Lekker paardje is dat :9 :9 :9

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:56

cissy schreef:
Kerstwedstrijd Uden heb ik ook nog meegedaan (zou 1995 moeten zijn geweest?) met mijn toenmalige appaloosa merrie, Het was spekglad buiten, op parkeerterrein lag ijs, mijn eerste keer alleen met de trailer naar wedstrijd dus doodeng, stallen in de binnenbak (waarin mijn paard leuk gaten ging graven om te ontsnappen onder de deur door) en slapen in de ijskoude slaapzaal en ondertussen strontverkouden zijn en koorts hebbende. Geen goede herinneringen helaas ;) maar wel een hele ervaring.
Stonden kerstbomen in de hoeken van de bak en ik kwam dus met de pleasure niet in de buurt van de hoeken vanwege de enge bomen! Stom paard...

Heel herkenbaar voor mij.
Dat van die gladde parkeerplaats kan ik me nog wel herinneren en ook dat van die kerstbomen in de bak weet ik nog.
Ik moet er ook nog wel ergens foto's van hebben.

Nachony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:55

Ook voor mij heel herkenbaar, de Kerstwedstrijd in Uden. Ik geloof dat het in het eerste slaapvertrek min 5 graden was. Weinig slaap dus.
Maar vond het een hele ervaring. Mijn overleden paard was toen nog een puppie, geloof dat ie toen drie-en half was. Jeetje. zou het leuk vinden als iemand foto's had van de pleasure.
Irm.

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:40

NicoleKelos schreef:
Pfff, stoffig op zolder :D maar wel de foto van Marc op Annaonna gevonden. Het is een kopie van een krantenartikel uit de Almare van 10 December 1997. De zwart/wit foto is bij slecht weer genomen, veel modder, dus geen mooi showplaatje helaas. Ik kan het artikel morgen als pdf inscannen dan kan ik het doormailen als iemand interesse heeft.

Het pdf-je is beschikbaar, wie het hebben wil kan me een pb'tje sturen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:54

Nachony, dan hebben wij waarschijnlijk in het zelfde slaapvertrek gezeten... Ik had het telkens bloedheet en dan weer ijskoud door de koorts bij mn verkoudheid. Snachts nog regelmatig wakker geweest door de feestgangers die langzaam gingen slapen, wat een kabaal maakten die zeg!
Heb helaas nergens foto´s van.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:28

sorry hoor, kwas een paar daagjes weg.......geen internet :D
he irm, hoe is t??
en met kas?

Nachony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:43

hey Karin! Het gaat goed hoor! Hahaha, mis nog wel steeds het westerngebeuren maar goed...Belangrijker is dat Kars nog redelijk kan hobbelen.
Maarre, heb jij geen foto's van Uden? En was dat nou de allereerste wedstrijd van Nachony en mij of was dat De Kalverhoek met jou en True?

Gr. Irm

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:45

he irm, uden was voor mij niet de eerste.
kalverhoek 15 okt. '95 was de eerste :D
weet ik nog precies, kan natuurlijk ook niet anders he, pleasure meteen gewonnen........ :D 8-)
trail verknald :+
weet je vast nog wel, gert met zn enorme camera
was dat ook jou eerste show dan?
kweet niet eens meer of t een officiele was, weet jij dat nog?

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:08

Mag ik heel even inbreken met een fotootje? Mocht het naar een eigen topic moeten, mods, dan laat het me maar weten. Dan mag je deze post weggooien en maak ik er een nieuw topic voor aan.
Ik ben namelijk gisteren na jaren mijn oude foto's tegengekomen van 2002 en 2003 en hiertussen zat een foto van, ik meen Chris Feichter, op een paard die ik altijd erg gaaf vond, maar waarvan ik de naam niet meer weet :\ Kan iemand me de naam nog vertellen?

Afbeelding
Ik hoop dat iemand hem kan herkennen in het donker ;) Combinatie erg donkere bak om 23.15 uur 's avonds met een heeeel simpel fotocameraatje :7

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:14

en toch nog een best leuke foto geworden!
hij komt mij ook wel bekend voor maar kan zo 123 niet een naam roepen...