[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:10

petra1970181 schreef:
Warbling schreef:
Jullie zitten allemaal zo ver uit de richting, balen!

nee nee wij zitten niet te ver maar jij verhuizen dus hahaha

:D zo kan je het ook zien ja haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:11

quartel schreef:
Hanafubuki schreef:
Het is echt jammer dat ik nog zo met mijn gezondheid zit A, anders had ik Sjaak kunnen doen -O- maar ik kan amper een kwartier lopen, laat staan dingen tillen + rijden :\

:D jij hebt hem wel eens gezien ja :j

Balen dat het zo slecht met je gaat [***] :(:) :(:) :(:)
Ik hoop echt dat je je snel beter gaat voelen hoor.
kop op he? :*

Hij kwam ook zo lekker om kusjes schooien :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:14

Jans schreef:
Hij kwam ook zo lekker om kusjes schooien :j

:') doet hij nog steeds.....komt tegenwoordig ook als een gek op je af gerent als je hem roept in de wei :')
Het is en heerlijk mannetje en hij blijft nog steeds leuker worden.
Daarom vind ik het ook zo oneerlijk tegenover hem dat ik zo weinig tijd heb :o
Kan helaas niet in de toekomst kijken anders had ik me er op voor kunnen bereiden allemaal.
Maarja.....een vette promotie afslaan doe je ook niet zomaar :D

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:16

:D zo kan je het ook zien ja haha[/quote]
ja ik kan hier wel neer zetten dat ik n kamer over heb en n bed en n tuin waar je n tent in mag zetten in je vakantie en zo maar dan verklaar je me ook voor gek

dus verhuizen hahaha

fanci_mike

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:59

Hopelijk voel je je snel beter Jans!
Warbling, als je nou achter je koudekerk een e plakt,en *aan de rijn* weglaat dan zit je lekker in de buurt hoor!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:02

:D

Van Koudekerk naar Koudekerke is helaas 1 uur en 53 minuten met de auto volgens Google Maps.
Misschien moet ik m'n huis dan maar gewoon meenemen. :')

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:06

Balen he! Ik woon hier zo lekker, maar wat dit soort dingen betreft.....net als wedstrijden, voor ons altijd een klere eind rijden, moet eerst dat rottige schiereiland af....

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:23

1.53 pfff ff via anwb kan je ook naar gorredijk das maar 3 minuten meer
hier t zelfde probleem fanci mike woon hier heerlijk maar de afstanden is soms verkte lastig
kid gek op paarden die wil de sport in en dan idd ver van de wedstrijden af ect ect
enige wat wel in de buurd is dresuur paard ken het maar wij niet :=

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:40

Toch maar weer een reactie, maar nu voor een andere locatie. Per 1 november ga ik naar Bennekom verhuizen en hoop dus daar in de omgeving een western paardje te zoeken. Ik heb alleen een fiets tot mijn beschikking. Het liefst voor 1 á 2 dagen per week.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:21

Gossie, ik mag me ook tot de club van zoekende bijrijdsters rekenen tegenwoordig. Had een super bijrijdster, maar die heeft deze week na bijna 10 jaar mijn paarden te hebben verzorgt en gereden, haar eerste echte eigen westernpaard gekocht. Ze staat wel bij mij op stal, dus ik hoef niets van haar gezelligheid en hulp te missen (tenslotte zal ze moeten blijven helpen met de stallen en weilandjes te onderhouden), maar ik heb nu niemand meer die mijn Blue wat extra beweging kan geven. Op zich lopen we nu dus met drie meiden op stal (bijrijdster van Duke is er ook nog en mijn oude bijrijdster dus nog), dus het is niet echt heel nodig. Ik kan Blue zelf 4 tot 5 x per week rijden en verzorgen. Maar een paar handjes extra is toch wel welkom. Heb alleen hier op Bokt een advertentie gezet. Ik zie wel. Mocht blijken dat ik echt iemand hard nodig heb, zet ik ook nog wel elders een oproepje.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 00:09

Ik ben dus ook nog steeds zoekende... Vorige week wezen kijken bij iemand, naar mijn idee was het ook wel oké en we hadden afgesproken dat we contact zouden hebben zodat we de volgende week (deze week dus) nog een keer konden afspreken. Ik heb haar twee keer gemaild maar 0 reactie (ze heeft het wel gelezen, tsja.. bokt he :+ vond het altijd irritant dat mensen het konden zien maar nu zie ik de voordelen er ook van haha) en ik heb al via via gehoord dat ze mij dus niet hoeft ofzo. Maarja, dan denk ik: zeg het gewoon :') En dan ook graag met een reden.

Maarja als het op zo'n manier moet dan hoeft het van mij ook niet.

Duke, ik had je advertentie gezien. Getwijfeld of ik wilde reageren, maar in het weekend ben ik (voorlopig) niet beschikbaar dus dat gaat 'm niet worden. Anders had ik het wel heel erg leuk gevonden!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 00:19

is leerdam niet dichtbij genoeg voor je? :+

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 00:32

quartel schreef:
is leerdam niet dichtbij genoeg voor je? :+

tegen mij? :P Was het maar zo! Dan had ik het zo gedaan. 80 km vanaf mijn huis is wel een heel klein beetje te ver :')

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 06:24

Jeeeeeeetje Duke, heeft ze een eigen paardje? Wat onwijs leuk voor haar :j

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:53

JoyRider schreef:
Jeeeeeeetje Duke, heeft ze een eigen paardje? Wat onwijs leuk voor haar :j

Ja, heb je de foto's op FB niet gezien? Echt zo leuk voor haar. Gun het haar ook.

@Kaniche: he jammer, maar idd dan werkt het niet. Ik wil echt graag iemand die op zaterdag komt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:07

Waddinxveen is niet zo ver en ik doe graaaaag de zaterdag :+
maar wel zonder auto helaas, toch maar een beetje opschieten met m'n rijbewijs

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:22

Koudekerk is wel te ver om te fietsen hoor. ;) Tenzij je zeeën van tijd hebt en genoeg conditie (of dat komt dan vanzelf wel).

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:29

Oooohhh! Ja, natuurlijk heb ik die foto's gezien: had echt totaal de link niet gelegd naar Monique :=

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:35

Nou, ik heb mezelf ertoe gezet om vanmiddag de bijrijdster na ruim 2 jaar de deur te wijzen. Het laatste half jaar kan ik niet meer van haar op aan. De dag van tevoren meldt ze ineens dat ze een weekend weg is of dat ze om een andere reden niet kan wat ze meestal ook al veel eerder van tevoren wist. Het gebeurt ook vaak zat dat ze de dag zelf pas afzegt omdat ze ineens moet werken of iets anders. Haar motivatie lijkt sinds een halfjaar ook compleet te zijn verdwenen. Ik heb haar een aantal maanden geleden nog gevraagd of ze het nog wel leuk vond maar toen zei ze van wel en ging het een paar weken weer goed.
Nu is echt de maat vol, zaterdag avond laat vertelde ze me dat ze in België zat waardoor ze zondag niet kon komen terwijl ik ervan uitging dat ze zondag zou gaan en een volle dag had gepland. Dit was echt haar aller aller laatste kans en ook deze heeft ze verspild dus dan houdt het gewoon op. Erg jammer want het is verder een geweldig leuke meid die goed met mijn paard overweg kan.

Nu wil ik dus liever iemand anders de kans bieden om met mijn paard aan het werk te gaan, iemand die er wel zin in heeft en die zich wel aan de afspraken houdt (onvoorziene omstandigheden daargelaten). Qua tijd maakt het voor mij niet uit, ik kan sowieso elke dag zelf gaan alleen ik wil iemand de kans geven om verder te komen dan de manege.
Momenteel loopt mijn paard helaas niet 100% vanwege een hoefzoolkneuzing maar ik ga er van uit dat dit snel weer over is zodat er weer volop gereden kan worden!

edit: paard staat tussen ter Aar en Alphen aan den Rijn, is een recreatie draver van 9 jaar die een behoorlijke western basis beheerst. Buiten rijden is ook een optie en er wordt geen bijdrage gevraagd,

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:01

Ik zit in dubio..inmiddels ben ik alweer een tijdje werkeloos, en de vooruitzichten op een baan zijn niet goed. Ik betaal een bijdrage voor mijn bijrijdpaardje, maar moet eerlijk zeggen dat ik de bijdrage nu niet meer zo kan missen als toen ik nog werkte..
Ik ben bang dat ik toch afscheid van hem zal moeten nemen..hopende dat ik gauw weer werk heb en weer verder kan met hem, mocht zich in de tussentijd nog geen nieuwe bijrijder hebben aangediend.. Vind het wel erg moeilijk om het te gaan vertellen aan zijn bazinnetje.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:06

Duke schreef:
Koudekerk is wel te ver om te fietsen hoor. ;) Tenzij je zeeën van tijd hebt en genoeg conditie (of dat komt dan vanzelf wel).

Klopt, jammer. Er rijdt vanaf hier wel een bus richting Waddinxveen (186/187) maar dan moet je ook maar net in de buurt zitten.

@Delaja: jij zit wel in de buurt :))

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:08

Haha ja klopt! Maar ben jij niet opzoek naar een meer wedstrijd gericht gereden paard?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:11

Nou niet echt eigenlijk! Ik lease nu een manegepaard 2 dagen in de week, ook hartstikke leuk natuurlijk, maar wat ik toch wel een beetje mis is af en toe even een stukje naar buiten..
Ik heb met Milou (manegehaf) nu 2x een wedstrijd "buiten de deur" gereden en man, die zenuwen zijn echt niet goed voor ons :=

Stuur je anders wel even een PB'tje :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:32

Warbling schreef:
Duke schreef:

Klopt, jammer. Er rijdt vanaf hier wel een bus richting Waddinxveen (186/187) maar dan moet je ook maar net in de buurt zitten.

@Delaja: jij zit wel in de buurt :))

Bushalte zit nog paar kilometer van stal. Geen optie. En idd Delaja zit wellicht dichter in je buurt!

@Delaja: jouw draver lijkt echt sprekend op mijn draver! Grappig!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:46

Lang leve de stoere western dravers!
Alleen heeft Vanou nog een kol, die heeft de jouwe niet voor zover ik kan zien :o