Wat zit er onder dat verband? Iets om te weken? Moet je de hoef ook in biotex doen? Dat is wat wij vroeger deden, hoefzak met biotex er om en rustig een uur laten staan, en dat dan 2 tot 3 keer per dag.
xDenies
Geplaatst: 18-08-22 16:43
Ik weet het even niet meer. Hectische week op m'n werk, vandaag zelfs boos geworden maar redelijk opgelost. Echter mijn gevoel nog niet helemaal wat het moet zijn. Niets met werk te maken hoor, wel met een persoon. Maar goed. Kom ik bij Beeb, verdikking in dr manenkam. Wat nou weer ... Had al een lotion gekocht omdat ze dus dat kale stukje heeft, en nu net een stuk achter dr oren een hele verdikking. Als ik daar onder knijp (om de bult heen) zakt ze ook gelijk met dr hoofd. Niet fijn dus.
Dus maar even kijken of voer weer aangepast kan worden en dan een dierenarts voor een bloedonderzoek. Rijden ging wel goed, niet kreupel en genoeg energie. Maarja door de hittegolf minder gedaan ...
Ja water en spul met een soort verband dat de zweer naar buiten moet trekken. Ik moet er af en toe water bij gieten, zodat het nat blijft En dan hoop ik dat het tot zondag blijft zitten en de zweer inderdaad doorbreekt Zo niet, dan gaat er soda in een hoefzak en weken we zo verder.
Wij hadden het vorige week hier met ons ezeltje. Zonder verband eraf te halen kon je al zien wanneer 't doorgebroken was. Verschil van dag en nacht. Hopelijk bij Noura ook zo voorspoedig want je hart breekt als je beestjes ergens last van hebben...
Daihyo
Geplaatst: 18-08-22 21:04
Ja vind het echt sneu haar zo te zien. Jim heb ik 14 jaar en die heeft nog nooit een hoefzweer gehad. Wel eens bij een stalgenoot gezien, maar dat is toch anders dan bij je eigen paard
(En even los van de zweer, hebben jullie die billen gezien? En dan moet ze nog 2,5 worden )
Vandaag hij is nog niet door helaas. Ik vind haar echt zo zielig Vanmorgen pijnstiller gegeven, dus ik hoop dat dat wat verlichting geeft. Meer kan ik niet doen helaas. Jim en ik hebben deze maand ons eigen jubileum: [ITP] 14 jaar mijn gouden vriend Jim
Wat leuk Lagonda, op stal kamperen. Ik zei van de week nog: ik wil ook een tentje opzetten in de wei en daar gewoon eens een nachtje slapen. Lijkt me zo.... Zen ofzo.
Leuk topic Daihyo, scrolde er vanochtend door. 14 jaar alweer! Is het al zeker dat het een zweer is? Achter vaak wel, maar ze kunnen nog niets snijden dan?
Wat leuk Lagonda! Op stal kamperen haha. Lang geleden voor mij dat ik bij paarden sliep.
Even terugkomend op mijn eigen berichtje (die niemand heeft gezien volgens mij). Ik heb een soort promotie op mn werk gekregen dus ben helemaal in mn nopjes. Dacht dat t gister toch even mis ging Voor Beeb volgende week bloedonderzoek inplannen.
Nee, ze kunnen nog niet snijden. Ze was gevoelig op de hele hoef, hij zit nog te diep. Moet eerst meer naar de oppervlakte komen. Dus ik kan niet meer doen dan het verband nat houden, zodat de hoef weekt. En pijnstilling geven. Haar been was verder goed. Ze reageerde op de knijptest zeg maar, alleen niet op een specifiek punt. En ze heeft die typisch kloppende ader in de koot. En in 1x zo op 3 benen kan weinig anders zijn dan een hoefzweer. Ze strompelt echt. Het is sneu om te zien.