[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:14

Leuk die bellen.

Westernpaard en roze jurk, ik ben nu ook benieuwd!

Ik ben heel hard aan het werk om ooit westernruiter te worden. Het lespaard en ik beginnen elkaar al wat beter te begrijpen, maar ik moet echt nog heel veel doen aan mijn lichaamsbewustzijn. Vind dat ik het paard nog te veel tegenzit, of de hulpen onduidelijk geef. Moet natuurlijk ook zelf wennen aan deels andere hulpen. En die split reins :o . Ik ben normaal al zo'n druif met teugels (kan ze nooit op maat houden), maar deze laat ik soms gewoon helemaal los. Verder vind ik het geweldig leuk!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 21:25

Wat voor lespaard heb je? Heb je een foto?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:26

Leuke foto Denies!
En ik ben ook enorm klaar met de warmte. We hebben sinds vandaag een zwembad in de tuin. En dat was vanmiddag wel echt heel lekker om af te koelen na werk op stal. Ik koelde al 2 dagen gewoon niet meer af en even een kwartiertje dobberen in het koude water hielp enorm!

miereneter: oefening baart kunst :j
Dat heeft echt tijd nodig. Maar wel leuk dat je het zo leuk vindt. Dan heb je de helft al gewonnen :D

Leuk Kim! Ik vind Canisia echt een toffe meid die het goed voor elkaar heeft. En diep respect voor wat zij met Raf bereikt heeft. Ik weet nog dat wij beiden als groentjes met onze paarden voor het eerst bij Karel gingen lessen, tegelijk op wedstrijd gingen (en elkaar dus vaak tegen kwamen). Onze neuroten en introverte paarden het zo moeilijk vonden! Raff het uiteindelijk flikte met Canies en wij gestopt zijn met de shows :+
En op de 1 of andere manieren komen we elkaar altijd wel weer ergens tegen :j

Zertab _O-

En wat leuk, springende quarters!

Hier morgen een spannende dag. Jims achterbeen gaat weer op de foto voor vergelijk met de foto's van vorig jaar. Hij loopt nog steeds niet okee met dat been. Niet katskreupel, maar heel stijf. Dus ik duim dat het aan elkaar aan het groeien is en dat een mechanisch probleem wordt. Andere scenario is meer botafbraak en dan wordt het echt definitief pensioen ben ik bang. Duimen jullie mee voor aan elkaar groeien?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:25

Ik duim voor je Daihyo! :)F

Hier ook allllang klaar met die warmte %) ik kan er ook lang niet meer zo goed tegen als 'vroeger' :roll: vind t vooral vervelend voor de paarden, ze zitten gigavol met die vieze rotvliegen en -muggen -:(-

Benieuwd naar die foto met roze jurk!! :):) leuk!

Het voordeel van op stallen te hebben gestaan waar gesprongen werd :roll: met mn eerste Quarter Brio heb ik nog mee onder t zadel
gesprongen :D die vond het zo geweldig hij weigerde nooit, en altijd oortjes dr op! Had zelfs een springzadel ed :+
Ik probeerde jaarlijks een middagje springen te organiseren. Was altijd gezellig met stalgenoten én springbegeleiding

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:28

@Daiyho: Ik duim met je mee!

@Denies: Ik vind het heerlijk dit weer, niet voor de dieren, wel voor mijzelf. (dan heb ik het over de temperaturen van een graad of 28 max.). Ik heb airco op mijn slaapkamer, dus slapen doe ik prima. Dat scheelt veel. Kantoor heeft ook aico.

@Miereneter: Met veel oefenen komt dat vast wel goed :)

@Marlies: Veel plezier morgen en ben benieuwd naar de foto's! :)

Hier een hele fijne les gereden op mijn dressuur knol. Zo fijn deze nieuwe stal, de manier van omgang en lesgeven. Geen getrek en gepluk, geen dwang. Durf nu ook steeds meer strenger op te treden en meer van paard te vragen dan in het begin. Toen was ik een hoopje spanning :')

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:46

Bellatrix schreef:
Wat voor lespaard heb je? Heb je een foto?

Nog geen foto, ik heb altijd in mijn eentje les. Het is een jonge paint. Hij is dus van Anick Worp, ik les bij haar op stal.

Ik duim ook mee Daihyo!

Klinkt als een hele goede les Zertab, leuk!
Laatst bijgewerkt door miereneter op 05-08-22 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 07:46

Ohja nou ik ben wel benieuwd. :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:34

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 14:14

Hoe laat komt de DA Amanda?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:50

:knuffel: ik duim ook m Daihyo! Hopen op een goede uitslag

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:13

Nou, de dierenarts is geweest. Hij liep uiteraard niet lekker, want dat was ook de reden dat ik hem liet komen voor nieuwe foto's.
Het goede nieuws is: het is niet slechter.
Het slechte nieuws is: er is ook geen verbetering.
Maar over all voor mij positief. Het spronggewricht is op een plek beschadigd dat teveel beweegt en daarom dus niet aan elkaar groeit. Het breekt gelukkig niet verder af. Klassieke spat zit op een andere plek, minder beweeglijk en groeit dan wel aan elkaar. Er is (nog) geen artrose te zien door de beschadiging. Wel is de aanhechting van de pees (tussenpees dacht ik) geïrriteerd, maar dat was op de echo's van de Lingehoeve ook al te zien (hebben ze nooit tegen mij gezegd). Maar dat verklaart wel het voorzichtige, licht kreupel lopen.

Het positieve is dat hij hier oud mee kan worden *\o/*
Het bot is wel reactief, maar gezien de soort van stabilisatie, moet ik vooral doen wat ik doe. 3x per week stappen, dat mag tot max een uur. Mag ook best in de bak, stretchen om hem soepel te houden (dat dan geen uur) of lekker buiten rechte stukken. Huisvesting met veel wandelen is top. En vooral blijven monitoren. Een slechte dag mag best, last hebben van een ritje of gekke beweging mag ook best. Maar niet te lang en niet te heftig. Komt er een tijd dat hij niet meer wil liggen/opstaan/rollen of heeft hij echt een pain face of kreupelt hij teveel, dan opnieuw bellen.
De dierenarts vond hem er goed uit zien. Relaxt, niet een paard dat continu pijn heeft, goed in conditie voor een gepensioneerd paard, goed in zijn vacht.

Dus al met al wel goed nieuws voor ons. Natuurlijk wordt het nooit meer wat het geweest is, maar het blijft toch een soort van actief pensioen. En dat hij er oud mee kan worden is helemaal super natuurlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 16:31

Toch over het algemeen goed nieuws dan. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:33

Zeker :j
Voor mij was pensioen al goed genoeg geweest. De stapritjes zijn bonus :D
Als hij maar paardwaardig kan leven. Daar wilde ik gewoon zekerheid over. Maar dat is het *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:14

Wat een positief nieuws! :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:11

Oh, dat zal een opluchting zijn, Daihyo. Heel blij voor jullie!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:53

Sorry het lukt me even niet om alles bij te lezen/te reageren maar ik zie een semi positief bericht van Daihyo dus wilde toch even iets zeggen; wat fijn!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 22:28

Gaat het wel met je? :(:)

Ik weet weer waarom ik liever achter de camera sta dan ervoor. :+ Ik ben een slecht model. :') Ongeduldig. _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 07:44

Op veel foto's kijk ik stom of Kato heeft zijn oren plat. :+ Heb er dus niet zoveel.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 09:18

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:37

Bellatrix schreef:
Gaat het wel met je? :(:)

Ik weet weer waarom ik liever achter de camera sta dan ervoor. :+ Ik ben een slecht model. :') Ongeduldig. _O-

Jawel hoor, op zich haha. Moe en last van de warmte. Dat het warm is, is nog tot daar aan toe. Maar ik heb fijne buren die het nodig vinden om op werkdagen tot 's avonds laat (12uur/1uur) nog in de achtertuin feestjes te bouwen of harde gesprekken te voeren. Dat betekent dat het raam sowieso niet open kan maar ik ook continu uit mijn dut-fase wordt gewekt. En dan val ik niet meer in slaap. Woensdag op donderdag nacht welgeteld 1 uurtje geslapen en dat is te weinig.
Daarnaast is het erg vochtig buiten wat weer op mijn reuma slaat. Dus ik moest mijn medicatie wat opschroeven en dat gaat nu iets beter.

Gister wel lekker bij Beeb geweest en daar ook mee gereden ondanks vermoeidheid. Geeft dan ook weer positieve energie. Thuis dan wel ingestort.

Ik heb ook op mijn werk een knoop doorgehakt dat ik het eerste weekend van september niet mee ga naar de beurs in België. Ik vond het een hele eer dat ze me na 3 weken werken al gevraagd hadden en ondanks dat ik toen wel aangaf hoe t zit heb ik toch ja gezegd. Nu moet ik dan ook een hotelkamer delen (leuk als slechte slaper haha) maar dat is te overzien. Toch zat ik er heel erg tegen op te hikken. Beurs van 4 dagen, zo'n 2,5 uur van huis. Ik kan dus niet zelf terug rijden (of überhaupt heen met mijn eigen auto). Ik werk 3,5 uur per dag, voornamelijk zittend. Een beurs sta je toch voornamelijk of op een barkruk. Dat is lichamelijk gewoon niet te doen. Dus dan kan ik de rest van de dag (en die duurt dan lang hoor) op m'n hotelkamer vertoeven zonder m'n honden of dergelijke en alleen mijn laptop bij me.
Dat zorgde toch ook een beetje voor paniek en daardoor aangegeven. Heel bang voor een negatieve reactie want dat is altijd geweest op mijn andere werken. Maar nu, totaal niet? Blij dat ik eerlijk ben, blij dat ik voor mezelf kies, helemaal niet erg - genoeg andere dingen te doen!

Dus dat gaf wel even een opluchting.

Ik ga je topic bekijken! Leuke foto zo al :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:21

Fijn dat ze zo goed reageerden Denies! :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:34

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:30

Mooie foto's, Bellatrix, jullie kijken helemaal niet stom (zag ik in je andere topic). Lastig is dat hé, jezelf op foto's zien. Vind de roze jurk tof in combinatie met die stoere tattoos. Zitten een paar hele gave tussen!

Denies, goed van je dat je hebt afgezegd. Als het zo'n opluchting is, weet je zeker dat het goed zit.
Jij ook zo'n leuk fototopic. Ze durft echt alles met jou erbij, mooi om te zien! Wat voor laarzen draag jij eigenlijk? Dat is een beetje de stijl waar ik naar zoek.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 12:01

Denise, samen in uitgelicht. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:09

Ja leuk heh! Alleen jammer van zo weinig reacties, maar het valt blijkbaar niet in de smaak op bokt haha.

Ik heb Ariat laarzen Miereneter :)