Fijn Daihyo. Wow Fenijro. Staat er goed op. En uiteraard de complimenten voor Bellatrix voor de mooie foto!!! Nog even Kim en die springt er zo in.
fenijro_tani
Geplaatst: 11-07-22 11:42
Bedankt voor de lieve reacties op de foto . Ik ga hem heel groot laten afdraaien en inlijsten.
Inderdaad, echt fijn dat het zo bevalt daiyho. En als je met de kleine wilt oefenen, ik wil je met alle liefde inspiratie geven. Bij tess thuis heb ik 4 balken om mee te werken, en daar is het ook mee gelukt .
Dat is ook mijn favoriete foto miereneter, het is echt precies hoe tess is. Ze was al te lang serieus
we hebben helaas onze reis naar Zweden uit moeten stellen ivm complicaties na de operatie bij mijn vriend. Nu kan onze oppas niet in de nieuwe periode.
Is er hier misschien iemand die het leuk vind om 18 dagen in ons huis te verblijven en op onze 3 paarden en 2 katten te passen? We hopen nu laatste week augustus en 1e week september of eerste 2 weken in september te gaan.
ja heel vervelend. De afgelopen weken, 3x op de spoed gezeten en hij moest 2x blijven. Nu waren de ontstekingswaardes weer licht verhoogd, dus ik durf de reis niet aan. Ook gaat hij het nog niet redden om de helft van 2000 km enkele reis achter het stuur te zitten. We hopen over een paar weken wel te kunnen, want we zouden huizen gaan bezichtigen in Zweden. En na de stress van de afgelopen 10 weken zou even er tussenuit ook fijn zijn.
Dat is wel heel erg balen, Nickolay. Hoe gaat het nu met hem, wel een beetje stabiel? Kan je helaas niet helpen, wegens werk en eigen dieren. Hoop dat jullie eind augustus kunnen vertrekken!
Dank jullie wel dames. Het gaat de goede kant op. Laatste keer spoed was 3 weken geleden. Maar vorige week dinsdag ontstekingswaarde licht verhoogd.
De reis is 2000 km. En hij moet de helft kunnen rijden, want alleen is het voor mij niet te doen. Nu wel besloten om op de heenreis 2 overnachtingen te doen ipv 1.
Dan is het ong 700 km per dag. Over 2 weken weer controle in het umcg.
Hij kan weer korte rondjes met de hond en autorijden. Maar is 20 kg afgevallen en was met 85 kg (1.90m) al geen dikkerd.
Zertab
Geplaatst: 13-07-22 14:31
Wat vervelend Nickolay... Veel sterkte! Helaas kan ik je ook niet hebben
Zoals beloofd nog een foto van mijn lease paard als het officieel zou zijn. Gister mijn eerste les gereden op hem! Er zit voor het aanspringen in galop en tijdens de galop veel spanning in mijn lichaam waar hij op reageert door dus gewoon niet aan te springen in galop of terug te gaan naar draf. Toch beetje angst ontwikkelt na de val...
Mooi dier! Misschien is hij net het goede paard voor jou, als hij juist trager gaat als hij je angst voelt? En jullie moeten elkaar nog leren kennen, is altijd wennen op een nieuw paard. Hij ziet er in elk geval heel lief uit.
Jim heeft daar denk ik wel een jaar voor nodig Ik durf Noura ook nog niet mee te nemen zonder Jim. Die gaat helemaal door het lint dan. Samen is hij super braaf. En hem kan ik wel alleen meenemen. Noura brult en rent wat, maar dat is het. Jim is heel beschermend ten opzichte van Noura. Waar zij gaat, gaat hij. Maar aan de plek zelf zijn ze wel aardig gewend. Hebben vaste poepplekken (ideaal met uitmesten ), rolplekken, slaapplek. Dat is wel fijn om te zien.
Ben je niet bang dat ze teveel aan elkaar gaan hangen? Kan je, denk je, ooit wel alleen met Noura weg?
Daihyo
Geplaatst: 15-07-22 21:04
Ja daar ben ik wel een beetje bang voor. Ik hoop dat als straks de shets erbij staan en ze meer een kudde zijn, dat het wel kan. Op de vorige stal hing hij ook wel aan haar. Maar naarmate de kudde meer een kudde werd, werd dat beter. Dan liep hij niet meer te rennen, alleen wat te ijsberen en te brullen als ik dan met haar ging wandelen. Ik zal het langzaam op moeten bouwen. Even poetsen buiten het hek, klein stukje de weg op en dat uitbreiden. Ik ben Noura wel aan het trainen om als handpaard mee te gaan, maar dat durf ik nog niet alleen. Andersom zal straks beter gaan denk ik. Maar dan zijn we wel een paar jaar verder. En geen idee of Jim er dan nog is. Dat hangt er van af hoe het met zijn blessure loopt.
Dat laatste wil ik niet aan denken. In augustus wil ik weer nieuwe foto’s laten maken. Gewoon op locatie deze keer. En dan vergelijken met de foto’s van december 2020 en augustus 2021. En dan kijken wat het bot doet. Ik vind het wel heel spannend. Maar zie gewoon dat hij niet lekker loopt. In stap gaat prima. En hij ziet er niet uit alsof hij pijn heeft, hij oogt gewoon happy. Maar zodra hij gaat draven is hij enorm stijf. Binnenkort wordt hij even helemaal los gemasseerd, dat helpt ook al hoop ik. En dan met de foto’s kijken of het bot verder kapot is of dat het aan elkaar groeit en hij daarom zo stijf is. Heel dubbel, want hij moet in beweging blijven. Daarom stappen we nog steeds 2-3x per week.
Wat een lastige situatie blijft het zo Daiyho, van de ene kant de onwijze geniet momentjes maar toch altijd met 'n donderwolkje erboven. Vind het knap hoe je het met hem doet hoor! Zullen een hoop je niet na kunnen doen!
Hier vandaag met allebei m'n meisjes gewandeld. Alsof ze snappen dat ze allebei bij mij horen kunnen deze van elkaar zo veel meer hebben dan van andere paarden/honden Toen nog even BLOEDKNAP doen zoals het een prinses betaamt. Ohnee grapje
Ieder moment overstroom ik gewoon van trots en geluk m'n rooie vriendinnetje