Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar fokken blijft toch gokken. De hengst die ik heb gekozen - Neeeeee ik ga het nog steeds niet zeggen, jaaaaa jullie horen het zodra de dekking geslaagd is - heb ik gekozen omdat ik zijn bouw heel mooi vind, groter is dan Nova (maar niet TE groot), een mooi show record heeft, genoeg power om te scoren met een Open Ruiter maar braaf genoeg om geshowd te worden door een non pro. En ik vind hem gewoon retegaaf. Mijn gevoel zat goed bij hem en dat vind ik het belangrijkst. Daarnaast heb ik een zwakke plek voor de bloedlijn van deze hengst. De mensen die mij goed kennen weten nu over wie ik het heb
Want die vind ik toch geweldig. Dus wie weet een ander jaar
Tinniie schreef:Maar dan kijk je nog altijd vanuit een ‘wedstrijdbril’ terwijl dat misschien 5% is van alle mensen die een Paint of Quarter hebben. Het showcircuit is echt zo groot niet.. Ik heb daar misschien een ander zicht op met onze hengsten... wij zien alle segmenten hè..
En ik zie toch regelmatig die net-niet showveulens voor 2000-3000 verkocht worden :-/ Dat is het net, die recreatieve ruiters willen dan niet enkel namen, maar ook iets waar ze in de bos beziens mee hebben en heelhuids mee terug thuis geraken.
Die echte recreatieve ruiters hebben dikwijls nog nooit van die namen van trainingsstallen en trainers gehoord..
sevke schreef:Ik vind Best Spook te duur voor hetgeen het is. Voor dat geld koop je een betere dek. Ook hier betaal je weer voor het kleurtje.
En het verhaal over de sorrels: ook niet mee akkoord.
Wij hebben onlangs een nieuwe fokmerrie gekocht. Bloedchique. Smart Spook X Shine On Ruf (jaja, de volle zus van Spook N Perla!) voor heel wat![]()
En ja, een gewone sorrel![]()
Tis niet omdat er een witte kop opstaat dat het een beter paard is, he! Mij interesseert het kleur helemaal niks. Goede bloedlijn, correcte bouw, producing/performing, maar vooral: GEZOND!
Men zou daar beter wat meer naar kijken, ipv naar een flashy kleurtje.
mocht ik tenminste beslissen tot verkoop)
Ik weet alleen dat ik vandaag alleen al 6 berichten heb aangekregen of ik een leuk paard te koop heb of veulen van onze hengsten te koop weet.. Ze weten goed wat ik fok en dat Arany-veulens een geweldige reputatie hebben.. de vraag is enorm.. diegene die we hier puur voor papier gefokt hebben, heb ik het hardst mee moeten zeulen.. en die waren dan nog origineel gefokt, niet de zoveelste gunner whiz of wimpy
.
.

. In ieder geval voor een mooie naam