[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:57

Zijn hier trouwens ook mensen die in 2014 western wedstrijden gaan rijden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:58

Zover ben ik nog lang niet en ik heb ook geen vervoer...en ik heb geen verstand van westernwedstrijden...moet mij daar nog helemaal in verdiepen. Ik sta op een kleine stal en ben de enige westernruiter dus een onderlinge stalwedstrijd zit er ook niet in. _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:03

sweetsox schreef:
Hoe zouden jullie dat doen?

Een keer zo ontiegelijk en duidelijk uit m'n stekker gaan en terug op zijn/haar plaats zetten
dat ze de eerst komende dagen er nog van onder de indruk is.
Steigeren en bokken? Gelijk achteruit en terug op de plek zetten.

Hoe oud was het dier nou?

Beeb heeft toen ze veulen was één keer geprobeerd om op mn rug te klimmen.
Heb toen (van schrik) zo hard uitgehaald tegen haar borst/schouder aan dat ze
echt stond te kijken van; uh .. volgens mij deed ik iets verkeerds.
Sinds dien heeft ze nooit meer een verkeerde stap gemaakt. Ja af en toe gewoon
beetje uit joligheid, maar niet uit baldadigheid of gemenigheid.

Wedstrijden voor mij .. geen idee. Denk het niet. Eén vanwege het vervoer, en twee omdat
ik geen haast achter de training van mijn jonkie wil zetten.
Wellicht dat ik nog wat clinic's mee doen!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:04

Ah jammer. :) Ik ga zelf ook niet starten maar mijn brijrijdster waarschijnlijk wel. Zij start momenteel ook met haar eigen paardje in Level 3 Pleasure. Even kijken wat we gaan doen, ligt er een beetje aan hoe mel het oppakt maar het idee is Pleasure, Trail en misschien Showmanship at halter.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:05

Ik zou wel graag eens een WE trail parcours willen doen als we wat meer een team zijn. :)
Kennissen die aan WE doen met hun PRE's staan dichtbij, misschien dat daar een keer wat te regelen valt qua meerijden naar een clinic ofzo...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:07

Leuk Marlies! Mocht je een keer zo iets gaan doen laat het me dan even weten misschien kan ik dan ook met Mel komen? Wil ook nog een keer clinic cutting gaan doen. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:09

Is goed. :j

Cutting lijkt mij ook leuk maar ik heb geen idee hoe Woody met koeien is. :=

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:10

Mel vind koeien eng. :') Zin om mee te gaan? We willen in het voorjaar/zomer gaan, kels gaat ook mee waarschijnlijk.
Als je wil app ik je dan wel tegen die tijd. Weet even de prijs alleen niet meer, dacht €50,- en dan voor 2/3 uur.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:13

Met Woody?? Misschien ga ik wel mee maar dan voor foto's want ik weet niet of ik Woody wel mee mag nemen en ik heb geen trailer enzo...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:15

Is goed, laat het je tegen die tijd wel even weten als we gaan. Weet niet precies meer waar het was maar kom volgens mij wel langs jou bijna. Als woody zou mogen kan ik je misschien op pikken en delen we de koste van de trailer en benzine samen? Kijken dan wel even. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:17

Ja, dat zou wel tof zijn!! :))
Laat maar weten dan! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:29

Cutting clinic wil ik zeker nog een keer doen. Maar dan houd ik het lekker voor mezelf :P

Ik wil graag reining rijden, dus als er clinic gerelateerde zijn - dan doe ik zeker mee. Als
ik er kan komen en het kan betalen uiteraard.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:30

Ik wil graag trail wedstrijden doen maar ik heb het zelf nog nooit uitgevoerd en mijn paard kent het ook niet :) maar mijn lesgever is enthousiast omdat het voor ons toch voor de fun zou zijn en hij jaarlijks naar Davy City Ranch gaat (BE) stelde hij voor om mee te doen. Hier kan je voor de fun deelnemen in het werken met koeien, trailachtige opdrachten uitvoeren, barrelrace, pole bending :) ik wil alvast gaan :) je kan het zelf invullen hoe je wilt. Bijvoorbeeld barrelrace in draf en gewoon voor het plezier :)

ktje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:44

Wat leuk voor je!!!! ik vind het echt een mooie manier van rijden!!! :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 20:53

Barrelrace deden wij ook wel eens tijdens de pony-games, ik word daar best fanatiek van :+

Overigens is de open blaar op mijn vinger van vorige zondag bijna genezen :) Mijn papa vraagt waarom ik niet gewoon met handschoenen rij, maar het is voor mij een goede indicatie of ik te hard ben met mijn handen, want dus vorige les wel het geval was...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:00

Jespri schreef:
Zijn hier trouwens ook mensen die in 2014 western wedstrijden gaan rijden?

In jan 1 en feb ook 1 verder heb ik nog geen idee. Zou het wel leuk vinden maar ben afhankelijk van anderen met vervoer. Er zit een westernstal in de buurt en die geeft regelmatig clinics dus wie weet kan ik daar een keer meedoen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:01

Lolanthe ik rij ook nooit met handschoenen. . Vreselijk en snap niet dat ik er ooit mee heb kunnen rijden :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 21:07

Ik vind het nou niet meteen vreselijk, maar gewoon nogal overbodig... In de winter heb ik ook geen last van koude handen als ik zorg dat mijn vingers warm zijn voor ik begin met rijden :) Vroeger gebruikte ik ze ook in de zomer, toen ik pas leerde rijden :')

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:14

Wanneer ik begon te rijden in een gewone engelse manege reed ik ook met handschoenen, sinds ik western rij, gebruik ik geen longeertouw, handschoenen en zweep meer :)

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:26

@ xDenies, kun je mij uitleggen hoe je het beste de reins in 1 hand kan nemen?

@ Kim, komt goed hoor schatje! We gaan binnenkort eens mooie foto's maken...

Ik wil samen met Kim op 4 mei starten in Middenmeer bij de WRAN. Kim de pleasure en ik wil me wagen aan de trail. Misschien ook wel 21 april bij manege Noot in Callantsoog. Gewoon om ervaring op te doen.
Dit doen we met mijn merrie Eve, helaas mag ik met Ryon niet starten....

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:30

Marlies, ga ik doen! :D
xDenies, hoebedoel je voor je zelf? 1 op 1 les?

SmartBH, Dat klinkt echt super! Waar is dat precies in Belgie als ik mag vragen?

_Mondy_, Leuk! Wie weet komen we elkaar nog een keer tegen. Waar ga je starten in januari en februari?

Ik vind handschoenen heel fijn rijden, minder last van koude handen en de teugels glijden minder door mijn handen.

Annelot, Leuk! Ik ga in Januari even rond de tafel met mijn bijrijder om te kijken waar wij gaan starten. Wie weet komen we elkaar nog is tegen! :D

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:32

Zou leuk zijn Jespri!

Wij gaan trouwens ook zaterdag naar Arthurs westernstore, kijken of we nog wat spulletjes kunnen scoren!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:34

In veldhoven op de schietberg :) De rest van t jaar heb ik nog geen idee. Rij je zelf veel wedstrijden ?

Annelot dat manege noot hoor ik zo vaak, is volgens mij echt heel gezellig en leuk ?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:36

Annelot heb even gekeken Middenmeer is voor ons ook aardig in de buurt. Zal is overleggen misschien starten wij daar ook wel, rijden jullie samen (jij en mijn bijrijder) haha. :D

Mondy, Nee ik start zelf niet, ben ik veelte zenuwachtig voor! :D Mijn brijrijdster gaat als het goed is starten met hem. :)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:41

Jespri schreef:
Marlies, ga ik doen! :D
xDenies, hoebedoel je voor je zelf? 1 op 1 les?

SmartBH, Dat klinkt echt super! Waar is dat precies in Belgie als ik mag vragen?

_Mondy_, Leuk! Wie weet komen we elkaar nog een keer tegen. Waar ga je starten in januari en februari?

Ik vind handschoenen heel fijn rijden, minder last van koude handen en de teugels glijden minder door mijn handen.

Annelot, Leuk! Ik ga in Januari even rond de tafel met mijn bijrijder om te kijken waar wij gaan starten. Wie weet komen we elkaar nog is tegen! :D

Ik laat je de locatie nog weten! Blijkbaar zou het dit jaar (2014) anders zijn, maar we zijn het niet zeker. Ik ga morgen naar de stal en zal het eens navragen :)