[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:17

dit zijn vaak de ruiters die het afkijken en denken het te snappen. Ze krijgen het niet zo geleerd van die topruiteers. Die weten namelijk heel goed het verschil tussen de levels en snapen dat een gag ruiter niet zo kan rijden als zij kunnen en passen het dus aan.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:35

quarterH schreef:
mijn god wat had ik daar soms medelijden met een aantal paardjes. tja beginners he.

Reden nummer 1 om het rijden op shanks af te schaffen in de GAG.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:48

Romkabouter schreef:
quarterH schreef:
mijn god wat had ik daar soms medelijden met een aantal paardjes. tja beginners he.

Reden nummer 1 om het rijden op shanks af te schaffen in de GAG.

in NRHA Belgium mag in beginners (idem gag) enkel op 2 handen gereden worden met snaffle of bosal, ongeacht de leeftijd van het paard. rijd men daar op shank moet op 1 hand gestart worden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:28

nou het shank verhaal en 2 handen was niet echt wat mij zo stoorde. ik heb mensen aan snaffles zien rukken en sporen zien prikken waarvan ik echt totaal niet kon volgen met welke reden, en het paard duidelijk ook niet.
het probleem is niet zo zeer het bit of wel/geen sporen maar gewoon mensen die totaal geen benul hebben waar ze mee bezig zijn en hun begeleiding schijnbaar ook niet.

bv een meisje was aan het losrijden voor de gag in de hoofdarena. paardje op snaffle. de hele tijd aan de buitenteugel aan het plukken maar echt flinke rukken. en ik snap werkelijk niet met welk doel. het ging niet om nageven of inbuigen ofzo (hoofd bleef recht, positie hetzelfde). paard reageerde er ook niet meer op.

en toen kwam het fencen wat werkelijk een chaotisch drama was met vele pijnlijke ruggen (van paard) ed. geloof me dan kun je als paard beter gefenced worden door craig en consorten.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:44

"Waardeloos" komt in vele vormen voor blijkt wel....
Wat mij betreft praat het eén het ander niet goed :n

Ik blijf het allebei knudde vinden >;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:24

quarterH schreef:
nou het shank verhaal en 2 handen was niet echt wat mij zo stoorde. ik heb mensen aan snaffles zien rukken en sporen zien prikken waarvan ik echt totaal niet kon volgen met welke reden, en het paard duidelijk ook niet.

Uiteraard, maar beter dat ze dat aan een snaffle doen ipv ook nog eens aan een shank

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:16

Niels schreef:
johanna29 schreef:
Gelukkig zijn er ook trainers en ruiters die wel fatsoenlijk hun paard kunnen trainen ;)

Lekker makkelijk om slechts een selectie te maken van een trainingssessie.
Ik weet zeker dat we een minstens eenzelfde beeld zouden krijgen als we van anderen uit dit topic zouden krijgen. als we daar ook 3 minuten waarbij je paard net wat oppakt uit een sessie filmen.

Ik pak mijn paard ook wel eens op.
Maar mishandel hem niet op deze manier hoor..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:30

Zullen we wedden van wel? Alleen al jouw definitie van mishandeling niet overeenkomen met die van mij.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:31

Ik wil best een wedje leggen hoor, dat ik mijn paard op die manier niet corrigeer.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:33

Is lezen zo moeilijk? Dat zeg ik toch dt het aan je definitie ligt. Ik vind craig niet het paard mishandelen. Maar durft te wedden dat ik ook bij jou rijden ed dingen kan aanwijzen waarvan ik denk ' ai arm paardje'.
Maar goed plaats dat filmpje van je rijden dan maar.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:37

@Zack, ik denk dat @QuareterH erop doelt, dat jij "nog maar" een L5 ruiter bent en dat jij dan bedoelt of onbedoeld je paard wel "mishandelt".

Als het niet zo is mag je mij gerust corrigeren @QuarterH, als je het maar wel eerlijk doet. :Y)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:44

quarterH schreef:
Is lezen zo moeilijk? Dat zeg ik toch dt het aan je definitie ligt. Ik vind craig niet het paard mishandelen. Maar durft te wedden dat ik ook bij jou rijden ed dingen kan aanwijzen waarvan ik denk ' ai arm paardje'.

Miss beter typen :+

Tuurlijk dat zal vast zo zijn, alleen ik geef het toe dat ik niet alles kan.
En dat ik er alles aan doe om zo vriendelijk mogelijk met mijn paard om ga.
En niet de shanks achter zijn oren trek omdat hij (of eigenlijk de ruiter) een foutje maakt.
En dat kunnen we niet over iedereen zeggen hier :o :D

Overigens is mijn wedstrijd status niet up to date..
Maar als ik zo kijk naar de gemiddelde westrijd ruiter maakt dat ook geen ene hol uit :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:46

quarterH schreef:

ik lees al een poosje mee

maar nu sla jij de plank toch wel goed mis hoor.....denk dat een spiegel voorhouden in deze niet zo een slecht geval is
voor dat je iemand van "mishandeling" beticht.....misschien niet het woord gebruikend.....maar eigenlijk zeg je dat wel...
ken zack goed genoeg om te weten dat zij wel degelijk vriendelijk rijd....en er zeker geen dingen zijn van "ai arm paardje"
(wat ik bij sommige hier wel zeker denk!)

ik heb het al eerder gezegd en doe het nu weer, als je het al eens bent met zijn methode....dan bah :r
weet ik voldoende.....
ben dan misschien geen ster ruiter....zal het nooit worden ook,maar o zo blij dat ik mij niet onder zuks categorie hoef te scharen
dan maar een hobbeltrut.....

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:50

Hmmm. Als mijn merrie het in haar vel heeft, kun je beter denken "ai, arme ruiter". :+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:52

ojajoh: ok dus een pro betichten van dierenmishandeling mag wel maar een amateur niet? zij zegt het toch ook over craig? dat mag dus wel? omdat dit overeen komt emt jouw MENING?

waar het mij om gaat is dat men meningen hier brengt als feiten.
zolang hij nog niet is veroordeeld tot dierenmishandeling door het rechtssysteem IS het dus geen direnmishandeling. dan kun jij dat VINDEN maar dan kan ik het ook VINDEN van 'beginnende ruiters'.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:53

sevke schreef:
Hmmm. Als mijn merrie het in haar vel heeft, kun je beter denken "ai, arme ruiter". :+

Krijg nu een heel raar beeld in mn hoofd...

"Ruiter met shanks in zn mond" :+

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:55

quarterH schreef:
zolang hij nog niet is veroordeeld tot dierenmishandeling door het rechtssysteem IS het dus geen direnmishandeling.

Gelukkig is dat alleen nog maar een kwestie van tijd :D :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:55

quarterH schreef:
ojajoh: ok dus een pro betichten van dierenmishandeling mag wel maar een amateur niet? zij zegt het toch ook over craig? dat mag dus wel? omdat dit overeen komt emt jouw MENING?

waar het mij om gaat is dat men meningen hier brengt als feiten.
zolang hij nog niet is veroordeeld tot dierenmishandeling door het rechtssysteem IS het dus geen direnmishandeling. dan kun jij dat VINDEN maar dan kan ik het ook VINDEN van 'beginnende ruiters'.

tja....mijn mening daarin, ik kijk naar de feiten.......
iemand die vet rukt en plukt, of iemand die netjes vraagt
een wezenlijk verschil.....

en als jij vindt dat een bijv. ruiter als zack mishandeld, tja dan zou ik als ik jou was maar helemaal niet meer op een paard gaan zitten want dat komt overeen....

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:56

ik zou eens de definitie van 'feit' en 'mening' opzoeken op wikipedia als ik jou was.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:58

quarterH schreef:
ik zou eens de definitie van 'feit' en 'mening' opzoeken op wikipedia als ik jou was.

en dan blijf ik van dezelfde mening ;)

overigens pas jij het verschil er in ook niet altijd even goed toe bij je eigen antwoorden
hooguit in eigen straat ;)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:00

Nee joh..
Gewoon je ogen dicht toen en iemand blind blijven volgen en niet zelf nadenken is toch veel makkelijker toch? :D

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:02

Zack schreef:
quarterH schreef:
zolang hij nog niet is veroordeeld tot dierenmishandeling door het rechtssysteem IS het dus geen direnmishandeling.

Gelukkig is dat alleen nog maar een kwestie van tijd :D :+

ik denk het niet, er zijn nl al hearings geweest in de states en hij is overal vrijgepleit

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:03

Zack schreef:
Nee joh..
Gewoon je ogen dicht toen en iemand blind blijven volgen en niet zelf nadenken is toch veel makkelijker toch? :D

das waar......in het geval van gemak dan maar

"I support Zack!"

:')

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:04

nee iemand die je niet kent afzeiken op internet omdat jij niet snapt wat hij doet en waarom en hoe de sport werkt.... dat is lekker makkelijk. waar waren jullie allemaal op de drha wedstrijd om die pro's van hun paarden te trekken he?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:05

Dofuzz,
helaas het rechtssysteem is in de states nog krommer dan hier..