Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dat word heeeeeel vroeg beginnen en voor 't op z'n heetst is zorgen dat alles klaar is. Voor de paarden ook veel fijner, die staan dan snachts buiten en haal ik voor de warmte weer binnen.
zo is dus per ongeluk de eerste keer "singel om" ook een feit

Vervolgens bijna niet naar huis kunnen rijden vanwege de pijn. Nog 2 weken en dan weer naar het ziekenhuis. Beeb vandaag dus wel gereden en mán wat was ze lekker bezig. Ik weet echt niet hoe het er vanaf de zijkant uit ziet maar bovenop ben ik stiekem heel trots. Ik doe haar echt niet met haar neus naar de grond dwingen maar ze neemt die houding gewoon heel makkelijk zelf aan. Nu even puzzelen met wanneer ik weer les wil.
Daihyo schreef:Het bit is een kimblewick bit. Heeft het ook sleuven in de ringen voor de hefboom?
Alleen het mondstuk snap ik niet. Lijkt inderdaad op een correctional, maar door de bitringen kan het niet plat liggen volgens mij. Dit is 'm toch?
https://www.sstack.com/fes-copper-corre ... k/p/25314/
Vrij vertaald: werkt in op de lippen (?), lagen en draait op de tong. De poort zou ruimte moeten bieden aan de tong. Wanneer je de teugels aanneemt draait het zo dat de port op de tong ligt. Het heeft 2 drukpunten op de tong voor snelle controle.
Naar bit.
Voor mij is dat voldoende, naast werk en sporten.
Deze week 17.5u gewerkt en 2 dagen Beeb waarvan 1 gereden, en verhoging van medicatie. Ik. Ben. Kapot. 

dit is dus het laad gedeelte van een gator.... Ga d'r maar naar 't circus brengen denk ik
.
gelukkig lijken ze nu beide op de goede weg naar beter worden. 
Daihyo schreef:Nee, wij zijn verhuisd van stal en deze pony en nog een andere shet stonden daar al. Ze staan nu dus met zijn 4en. Ze staan er als gezelschapspony’s, maar deze mini (Ximo) is echt zo leuk. Nieuwsgierig, super slim. Dus ik denk dat ik er nog wel wat mee ga doen. Handpaardje, of mee wandelen. Of een beetje vrijheidsdressuur ofzo. Hij is in ieder geval gek op de aandacht
De andere shet is een oudje, daar gaat het niet zo goed mee.