[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:42

Wat is het stil hier! Alles goed met iedereen?

Ik heb corona. Ben enorm verkouden en heel moe. Met vlagen wat koortsig.
Ik ben zo blij dat de paarden nu dichtbij staan. Kon ik vandaag gewoon even een knuffel gaan geven.

Kijk eens wat een buffeltje ze ineens wordt <3
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:59

Hard aan het werk hier :) Maar trots op mezelf, al 2 weken vol 15 uur werken en deze week zelfs richting de 16,5uur en toch twee keer naar stal. Ja wellicht denken jullie pff zo weinig 2x, maar ik ben zó blij dat ik naast werk (en meer werken) ook nog naar Beeb kan en daar weer positieve energie uit kan halen. Ik ben wel kapot en alles is echt nog niet 100% zoals het moet zijn, maar alle positieve stukjes zijn er toch weer heel wat in vergelijking met 3,5 jaar geleden toen ik van 40uur werk + 4dagen Beeb naar niets ging. Of nouja .. nog heel lang wel 40uur werk volgehouden tot ik volledig instortte.

Afbeelding
Dus een dikke smile hier! Van ons <3

Afbeelding
En even d'r nieuwe schaap passen. Deze valt iig over mijn hele zadel maar qua 'vastmaken' zit het nog niet op de juiste plek. Maar goed .. ik laat het maar zo, ben het heen en weer sturen zat :') En goed als ik er op zit gaat het toch nergens heen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:01

Aah toffe foto die eerste :D
En mooi schaap!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:13

Hoe is zo'n schaap aan de onderkant? Beschadigt dat je zadel niet? En zit het niet heel stroef en warm?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:22

Oh oliebol zeg beterschap Daihyo!

Oooh Denies lekker genieten zo van je meisje. Bizar hoe ver je eigenlijk al gekomen bent nu dan he. Echt iets waar je heel trots op mag zijn!

Hier weinig paard, ben op vakantie haha. Krijg wel regelmatig van lieve mensen fotootjes en filmpjes van Lilo <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:44

germie schreef:
Hoe is zo'n schaap aan de onderkant? Beschadigt dat je zadel niet? En zit het niet heel stroef en warm?

Geen idee, heb er nog niet mee gereden. Het is voor mij om een zachter gedeelte te hebben tijdens langere ritten. Door mijn reuma kan ik die anders niet volhouden. Zadel zou hiervan niet moeten beschadigen nee.

En bedankt andere :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 17:56

xDenies schreef:
germie schreef:

Geen idee, heb er nog niet mee gereden. Het is voor mij om een zachter gedeelte te hebben tijdens langere ritten. Door mijn reuma kan ik die anders niet volhouden. Zadel zou hiervan niet moeten beschadigen nee.

En bedankt andere :D

Ik ben heel benieuwd hoe het je bevalt. In de winter lijkt het me wel fijn, lekker warm.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:43

Oh sterkte Daihyo! Hopelijk snel beter! Noura ziet er goed uit <3

En inderdaad lekker genieten Denies!

Hier even redelijk stilte.. mijn aller beste vriend, de enige persoon op wie ik volledig vertrouw en kan bouwen en alles mee kan bespreken staat op een spoedlijst voor een levensreddende operatie (lang verhaal) en het vreet me echt compleet op. Eigenlijk zou hij 1.5 week geleden al aan de beurt zijn maar de chirurg bleek corona te hebben. Die is weer aan het werk en zoals de planning nu is, is hij 14 of 15 juli aan de beurt := := laat ik zeggen dat de kans dat er wat fout gaat groter is dan dat het goed gaat. Dus ik ga pas weer kunnen ademen en ontspannen als hij goed wakker word := ik ga precies 11 juli voor 2 weken naar Zweden dus dat is helemaal ruk. Oftewel nog 2 weken van stress en zenuwen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:46

Spannend! Hopelijk gaat alles goed!

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:48

Oh ik hoop het ook zo hard, ik kan hem echt niet missen :n

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:50

Ja dat snap ik :(:)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 23:09

Hier even in de stille mee lees modus. Erg druk, eigenlijk vooral met leuke dingen doen en sporten. Ik werk maar 24 uur, dus qua werk drukte valt het reuze mee :') (wil uiteindelijk 32 gaan werken, zoals ik altijd deed. Maar even 24 is ook wel lekker na al het gezeik op mijn vorige werk)
Maandag weer voor het eerst sinds half januari weer op het paard :D

@Lagonda: wat vreselijk zeg... heel veel sterkte :(:)

@Daiyho: Beterschap! Corona is naar :(

@Denies: Leuke foto! :D En fijn dat je het gevoel hebt werk en Beeb beter te kunnen combineren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 23:30

Lagonda schreef:
Oh sterkte Daihyo! Hopelijk snel beter! Noura ziet er goed uit <3

En inderdaad lekker genieten Denies!

Hier even redelijk stilte.. mijn aller beste vriend, de enige persoon op wie ik volledig vertrouw en kan bouwen en alles mee kan bespreken staat op een spoedlijst voor een levensreddende operatie (lang verhaal) en het vreet me echt compleet op. Eigenlijk zou hij 1.5 week geleden al aan de beurt zijn maar de chirurg bleek corona te hebben. Die is weer aan het werk en zoals de planning nu is, is hij 14 of 15 juli aan de beurt := := laat ik zeggen dat de kans dat er wat fout gaat groter is dan dat het goed gaat. Dus ik ga pas weer kunnen ademen en ontspannen als hij goed wakker word := ik ga precies 11 juli voor 2 weken naar Zweden dus dat is helemaal ruk. Oftewel nog 2 weken van stress en zenuwen

Hier had ik overheen gelezen. :o

Wat vreselijk voor jullie, hopelijk komt hij er goed uit. :(:)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:01

Lagonda, ik duim ook op afstand mee voor een geslaagde operatie.

Beterschap Daihyo, wat vervelend. Ben zelf net hersteld van corona, toch even goed ziek geweest.

Leuk Zertab, maandag weer te paard!

xDenies, fijn hoor, dat het zo goed met je gaat.

Zelf dus net hersteld van corona, sinds een paar dagen kan ik weer werken en naar paard. Heerlijk, het weer werkt ook zo goed mee. Wij kunnen ondertussen al los in de bak stappen en draven, hij is zo braaf. Dit weekend ga ik eens in het zadel, tot nu toe met de barebackpad gereden. En ik ben weer op zoek naar een westerntrainer voor les, heb contact met Anick Worp, hoop dat ik bij haar terecht kan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:06

Wat een rotvirus is het %)
Mijn lijf voelt alsof ik 3 dagen in de Efteling heb lopen sjouwen op hoog tempo. Maar mijn hoofd is niet moe, dus kom slecht in slaap.
Ik ben kapot :O
En spierpijn, niet normaal.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:11

Bedankt allemaal <3 ik ga redelijk onder mijn meeleessteen!

Ik heb nog geen corona gehad dus kan daar niet over mee praten :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:06

Ik ben een week ziek geweest, als in hoofdpijn, vermoeidheid en geen eetlust. Na die week wel nog twee weken last van snel moe zijn en hoge hartslag. Maar gelukkig nu nergens meer last van!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:08

Gelukkig! Die moeheid en spierpijn word ik echt gek van.
En we hebben het allebei. Maar mijn man heeft de mannenvariant. Mannencorona is echt nog veel erger als ik hem moet geloven _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:13

Overigens onder mijn schaapje zit een hele zachte onderkant. Ik weet niet of het huid of dergelijke is, maar het is hartstikke zacht. Ik gok dus niet dat zoiets een beschadiging aan je zadel geeft.

Ik ben ook heel blij hoe het nu gaat! Wellicht voor een ieder vanzelfsprekend maar een heel hoop had ik al afgeschreven toen het zo slecht ging. En nog niet alles gaat op rolletjes hoor, maar het zijn die kleine dingetjes die het hem doen.

Heel veel sterkte Lagonda, lijkt me inderdaad vreselijk. Ik duim dat het juist goed gaat!

Spannend Zertab, hoop dat het leuk klikt met het paard en je zo weer een beetje alles kan oppakken :D
Het is niet zo zeer het combineren van werk en Baby, maar vooral dat mijn lichaam niet continu pijn afgeeft en ik daardoor dus weer normale, vanzelfsprekende, dingen kan doen :D

Wat leuk miereneter, dat klinkt ook heel goed zo te horen! :D Nog nieuwe foto's?

Daihyo, ooch jeetje je hebt het goed te pakken! Hoop dat dat ook snel weer weggaat. Hier geen corona gehad dus weet het verder niet, mijn broertje was er niet zo beroerd van eigenlijk. Misschien heb ik chronisch corona want moe en (spier)pijn heb ik wel zo goed als altijd haha. Hoop dat t ziekenhuis einde van de maand weer mee kan denken.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:20

Beterschap Daihyo. Ik hoop dat je je snel beter voelt en niet de post covid krijgt.
Gaaf zo'n schaap op je zadel Denies, en leuke foto van jullie!!
Lagonda. Veel sterkte.
Geniet van je vakantie Kim

Hier gebeurd weinig. Rijden gaat wel fijn maar is altijd maar kort omdat ik het nog niet langer volhoud. Hoop dat ik binnenkort een stalgenootje kan strikken om rijfoto's te maken.
Honden doen het ook super. Ze eten, spelen en rennen weer. Glansvachtjes zijn terug. Ik ben helemaal tevreden met ze.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:21

Spierpijn en moeheid heb ik ook altijd (fibromyalgie), maar het lijkt wel of corona het mega versterkt zeg maar. Niet te hopen dat je het krijgt. Het voelt echt poedersuiker.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:24

Daihyo schreef:
Spierpijn en moeheid heb ik ook altijd (fibromyalgie), maar het lijkt wel of corona het mega versterkt zeg maar. Niet te hopen dat je het krijgt. Het voelt echt poedersuiker.

Ooh maar dat kan heel goed hoor! Mijn oma heeft ook corona gehad en heeft reuma in haar longen, die ging er ook echt heel slecht op. Ook mega veel spierpijn en doodmoe.
Mijn oud collegaatje was in principe gewoon een gezonde vrouw en heeft nu long covid. Die begon ergens een beetje te begrijpen hoe frustrerend het is dat je wel wat wilt doen, maar niets kan. En zag ook ineens de onbegrip van het bedrijf en collega's. Ik ben niet zo iemand die andere ook zulke dingen gunt, maar ergens was ik ook wel dankbaar om het te horen.

Klinkt goed Blackstar! En gewoon op je gemak hoor :D Ik rijd ook maar 15/20minuutjes.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:53

Onbegrip van het bedrijf heb ik gelukkig (nog) niet. Collega's zijn heel begripvol naar mij toe maar weet niet hoe het achter mijn rug om is.
Ik begin over een dag of 12 met een revalidatietraject via mijn werk (word ook door hun betaald).

Ik heb dinsdag krappe 50 kilometer met de auto gereden over de provinciale weg (bedrijfsarts zegt dat ik moet blijven proberen om auto te rijden). Moest naar de dierenwinkel voor andere tuigjes en brokjes halen. Het autorijden ging in principe goed. Geen rare dingen in mijn hoofd van waar ben ik en ga ik wel goed enz.. Maar de dagen erna waren hel. Zo moe/uitgeput en duizelig. Nu gaat het sinds vrijdag weer iets beter.
Ik gun dit echt niemand.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:00

Fijn dat de collega's begrip hebben, blackstar. Nou ja, eigenlijk niet meer dan logisch, maar zo is het helaas niet overal. Op de lange duur kun je alleen maar herstellen op je eigen tempo en met voldoende rust. Niet makkelijk, de maatschappij is jachtig. Goed dat je auto hebt gereden, balen dat je daarna zo moe en duizelig was. Is natuurlijk ook een beetje uitzoeken wat je wel en niet aankunt. Hopelijk stap voor stap beterschap!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:08

Fijn dat je collega's zo begripvol zijn Black Star! :)

@Denies: ja dat begreep ik!
Ik ga maandag western rijden en vrijdag proefles op mijn mogelijk nieuwe lease paard. Als het vrijdag goed gaat en goed voelt, ga ik over tot lease.