[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:24

Alleen met nieuwe zadels, tweedehans doen ze alleen bij hun op stal

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:57

Ik geen goede ervaring bij Arthur :n
Na een paar maanden kon mijn paard niet meer lopen van de pijn in zijn lendenen omdat het zadel te lang was.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:36

Ik ben inmiddels ook een beetje veranderd in een stille meelezer hihi.
Wat een super leuke foto's zie ik voorbij komen!! Ik mis het rijden enorm. Maar het is voor een goed doel. Hopelijk kan ik dit jaar weer beginnen :D

Verder ben ik ook niet super te spreken over Arthur. Hij is duur en ik ken 2 mensen die niet blij zijn geweest met zijn zadels, waaronder Marlou inderdaad. Ik heb toen ik nog 100% leek was een hoed gekocht, die zit niet goed. Dus heb ik een tijdje terug Dominique van eurohorse aangesproken om hem evt te shapen. Blijkt de maat gewoon helemaal verkeerd te zijn, dus die hoed kan ik nooit gaan dragen op het paard :( Ben er overigens nog niet mee terug bij Arthur geweest, want ik heb hem al bijna 2 jaar. (1x gebruikt op wedstrijd). Dus dat is wel een beetje mijn eigen schuld.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:52

Hoe komt het weer dat je niet meer rijd ?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:14

Dat is jammer om te horen, dan lijkt mij Arthur geen goede keus voor een zadel voor mijn paard te halen.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:01

Minimus: Ik neem aan dat er ook een hoop mensen wel tevreden zijn over Arthur hoor :) maar ik kan je in ieder geval Eurohorse aanraden.

Lara: Meer tijd voor mijn relatie, we hebben een flinke dip achter de rug. Maar het gaat zeker de goede kant op :) Dus dat is even belangrijker!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:05

Eurohorse word hem helaas niet, westernspul was ook niet zeker dat ze iets hadden en arthurs word afgeraden.. wat blijft er over haha :P

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:09

Je kunt het altijd proberen. Hij zal heus wel een hoop tevreden klanten hebben anders was hij niet zo groot :P Maar een beetje op je hoede zijn is nooit mis.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:18

Haha jah dat is waar, nu nog hopen dat ik er heenmag van de eigenaren haha :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:33

En anders heb je country mill ook nog :j

Over elke zadelpasser zijn negatieve verhalen te vinden. Die mensen zijn nou eenmaal niet perfect. En dat maakt het precies zo lastig. Want niemand weet of jij de volgende slechte ervaring gaat zijn. Maar er zijn veel meer goede ervaringen, alleen deze komen over het algemeen minder op internet terecht.
En dan heb ik het over passers als Eurohorse, Westernspul, Country Mill en Arthur's.

Maar Chriske, waarom ga je niet voor een van de betere Barefoots?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:26

Hey hedi lang geleden! Goed dat ke tijd gestoken hebt in je relatie! Als het nodig is! Hoe is het met cash (zo heette ze toch he)?

Je kunt Arthur zeker proberen? Wel aan te raden om met je paard daarheen te gaan. Hij vraagt vaak foto's en dan zegt hij "oh ja daar heb ik wel wat voor". Maar das natuurlijk makkelijk gezegd

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:07

Amanda, ja dat is natuurlijk ook wel weer zo. Ik moet sowieso nog eerst mijn eigen Engelse spul verkopen voordat ik uberhaupt aan een westernzadel kan denken haha.

Ik heb geen beschikking over een trailer of trailertrekkende auto, dus ik ben afhankelijk van zadelpassers die aan huis komen. Een paardentaxi bellen is al duur zat en dat gebruik ik liever voor echte noodgevallen :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:02

Hoi allemaal!
Ik heb zondag na 1,5 tot 2 jaar weer een westernles!
Heb een lang verhaal van hoe en wat maar met mn oude verzorgpaard van 3 jaar geleden was ik gestopt (bepaalde redenen) we reden toen gewoon engels recreatie en ik ben toen overgestapt op western. Daar is na een tijdje dat paard komen te staan om het westernrijden aan te leren zegmaar en ik heb toen ook aantal keer op hem gereden en met een "fun" wedstrijd met pleassure 2e geworden! We waren allebei erg groen in het western dus vind het nogsteeds knap.

Daarna gestopt met rijden en had op een gegevenmoment een lease pony waar ik engels mee reed. En sinds november was ik er mee gestopt omdat jet te duur werd

Sinds maart rijd ik dus mijn oude verzorgje weer. Stuart en ik gaan zondag dus weer beginnen met de basis aangezien het bij ons beide er een beetje uit is.

Ik heb er enorm veel zin in!!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:43

Marlou: ja hè? Ik dacht ik zal weer eens reageren :D met Cash is het goed! Heb haar toevallig gisteren weer even gezien en geknuffeld *\o/*

Leuk Sunny! Veel plezier ^^

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:03

ow hedi , dan kan ik het begrijpen .. Soms moet je prioriteiten stellen he .. :j

Welkom sunny ! heb je een foto ?

Vrijdag of zaterdag weer een paardje gaan testen .. *\o/*

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:38

Phoe wat is het hier hard gegaan zeg. Even een tijdje niet geweest hier en dan kan ik vele pagina's bij gaan lezen. Ik ben alleen een warhoofd dus ik zal vast een boel mensen vergeten om op te reageren, bij deze dus mijn excuses alvast *D

xlaraaj: spannend zeg, om wat voor soort paarden gaat het?

Chriske: jammer zeg dat het met Eurohorse niet doorgaat. Voorlopig dus nog zonder zadel?

Amanda: leuk joh die wedstrijden. Goed gedaan en alvast weer Suc6 voor de volgende.

Hedi: balen zeg van dat zadel. Knap van je dat je de tijd neemt voor je relatie, ik hoop dat het allemaal goed uit gaat pakken zodat je ook weer kunt gaan rijden.

Minimus: lastig dat je dan zo afhankelijk bent, maar ja soms is het niet anders. Ik hoop dat iemand kunt vinden die langs wil komen.

Sunny: welkom! Leuk dat je het weer gaat oppakken.

Zo ik heb eindelijk mijn eerste les op Felix vast staan. Helaas duurt het nog ff, maar 6 juni mogen we onder een deskundig oog aan de slagroom *\o/*
Tot nu toe gaat het best lekker al hebben we nu ruim een week niks gedaan vanwege vakantie naar Zwitserland. Wil nu eerst weer ff logeren voor ik weer begin.
Mag ik vragen aan welke basisdingen ik nog meer kan gaan werken naast de stemcommando's? En welke literatuur raden jullie mij aan? Ik ben echt een groen blad wat western betreft, maar wil graag leren.
Ik ben ook nog naar een manege in de buurt geweest waar ze westernles geven, maar dat vond ik vanaf de kant al helemaal niks. Werd niks uitgelegd, alleen maar opdrachten en het enthousiasme was ver te zoeken.

Oh en weten jullie of een BM ook altijd gaat passen? Ik kan tot nu toe niet vinden of er zadelpassers zijn die de BM ook hebben. Wel kun je het zelf geloof ik ergens testen, maar ja ik ben een leek en zou niet weten of het goed zou liggen.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:41

Spannend xLaraaj!

Jep, nanda1980.. moet nu de moed bij mekaar zien te vinden om te vragen of ik met Floor toch naar arthurs zou mogen :P

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:27

ben op zoek naar een quarter of paint nanda :)

Pff chriske moet echt zo lastig zijn, zeker als het jouw eigen paard niet is en dan nog zeker als de eigenares niet meewerkt .. zou al ontmoedigd zijn :/

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:59

Ik wil ook de overstap met mijn dame gaan maken. Merk dat we de dressuur samen zat beginnen te worden... ze doet het super hoor en leert snel, maar merk dat ze er geen lol meer in heeft. Ze is wel altijd blij en vrolijk, maar probeerd nu echt onder het werk uit te komen en daar raak ik gefrustreerd van... ook is ze qua gedrag ook veranderd van braaf paardje naar wispelturig paardje. Het eerste half uur gaat super, ze doet alles, maar ze is het al gauw beu en tja, dat eindigt in een rodeo of een aantal rondjes ontzettend hard als ongeleid projectiel. Buiten rijden is er ook allang niet meer bij. Wil gewoon totaal iets nieuws proberen met haar en western heeft me altijd al aangetrokken... is het juist goed om eerst een les te volgen op een ervaren paard en dan het een les op mijn eigen te proberen? En kan zo'n eerste les wel gewoon met een dressuurzadel?? Heb namelijk nog niet zo lang geleden een nieuw dressuurzadel gekocht en op maat laten maken en wil het nog niet direct verkopen en dan later erachter komen dat het niet ons ding is...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:00

Jahoor, je kan gewoon met je dressuurzadel je eerste lesje doen. :j

Leuk dat je wil overstappen, ik heb al van menige Bokker gehoord dat hun paard na de overstap het werk weer leuk vond en veel lekkerder ging lopen. :)

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:09

Ooh gelukkig :)

Ik hoop het :) ze is wel ontzettend lief hoor, maar met alles geeft ze duidelijk aan dat ze dit niet leuk meer vindt en dus een prima gelegenheid is om daadwerkelijk over te stappen. Het ziet er veel vrijer en ongedwongener uit, maar das mijn mening en de mentaliteit op wedstrijden staat me echt flink tegen om het ff zacht uit te drukken. Ga direct ff google'en en een les regelen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:10

In welke regio zit je? Paulette Zorn is een goeie maar Alice Zijlstra-Hijmering ook. En Marlies Maathuis natuurlijk. :D

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:20

Ik woon zelf in Drenthe, tussen Hoogeveen en Emmen. Had al wat gegoogled maar vond vrij weinig hier in de omgevig die ook bij huis komen lesgeven helaas, dat zou ik wel het mooiste vinden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:21

Je woont op de route naar mijn vader in Duitsland. :D Die woont in Haselunne...
Ik weet niemand in die buurt...maar misschien iemand anders hier in het topic wel...

Marlies Maathuis zit in Paasloo...half uurtje rijden vanaf Hoogeveen (weet je woonplaats niet) maar weet niet of dat financieel te doen is...

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:35

Ik woon zelf in Geesbrug, vlakbij de Duitse grens. Qua financien, ik werk me te pletter voor mijn gezin en paard hahaha, alles voor mijn gezin en dieren :) ontzettend dure lessen kan ik me momenteel nog niet veroorloven, zo eens per maand is nog wel te doen, maar is dat wel genoeg voor een beginneling in de western?