Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Dat is echt nog wel jong. Geeft de moeder nog wel genoeg melk?
Bijvoeren zou ik niet zo snel doen op die leeftijd, tenzij ze te weinig melk of te weinig voedingsstoffen via de melk krijgt. Krijgt moeder wel bijgevoerd?
Overigens vind ik veulens altijd erg wispelturig in de groei. Zo zijn het sprietjes, een maand later weer buffeltjes, dan schieten ze de hoogte in en worden het weer langpootmuggen
juniper schreef:Gave foto’s Denise! Die waterbak ziet er ook erg leuk uit, en de waterval blijft geniaal. Als ik vragen mag, is het prijzig om daar te mogen rijden?
juniper schreef:Daihyo schreef:Dat is echt nog wel jong. Geeft de moeder nog wel genoeg melk?
Bijvoeren zou ik niet zo snel doen op die leeftijd, tenzij ze te weinig melk of te weinig voedingsstoffen via de melk krijgt. Krijgt moeder wel bijgevoerd?
Overigens vind ik veulens altijd erg wispelturig in de groei. Zo zijn het sprietjes, een maand later weer buffeltjes, dan schieten ze de hoogte in en worden het weer langpootmuggen
Ik weet het niet. Ze krijgen geen merrie brok bij ons (daar kan ik helaas niks aan doen) en tot vorige week stonden ze ook nog niet op gras (wij hebben maar drie maanden per jaar gras en verder voeren we hooi). De merries zijn niet te dun maar ik vraag me af of bv een merriebrok of supplement niet wat beter zou zijn, om dat bij te voeren. Nu staan ze inmiddels sowieso overdag volledig op gras (snachts misschien ook wel, dat weet ik niet). Over een paar weken ben ik weer thuis en dan kan ik langzamerhand beginnen met het introduceren van een balancer. Maar wat jij zegt, dat veulens toch alle kanten op gaan, dat beaamt mijn instructrice ook. Zij zegt ook altijd dat je beter voor langzame en duurzame groei kunt gaan dan jonge paarden te snel en te veel voeren.
xDenies schreef:juniper schreef:Gave foto’s Denise! Die waterbak ziet er ook erg leuk uit, en de waterval blijft geniaal. Als ik vragen mag, is het prijzig om daar te mogen rijden?
Het is een clinic en je betaald €35 ppHet is wel met eigen paarden, ik weet niet of ze een andere mogelijkheid hebben.
Beeb was trouwens ook een klein veulen. Daar is alles goed meegekomen, nu 1.49