[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:15

Ik twijfelde echt enorm of ik je nu wel of niet herkende! Maar ik wist je echte naam niet dus ik dacht hoe ga ik dat zeggen :')
Maar ja, dan heb ik jullie inderdaad beide in het echt gezien haha!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:54

Zertab schreef:
Haha dit zijn shetlanders :)

O aha, nee, dat zal niet meer passen :D .

xDenies schreef:
Maar het was zeker geen kritiek maar voor hetzelfde geld was het een heel ander paard op je foto. Dus vandaar mijn vraag.

Ik ben m'n energie kwijt en weet nog even niet hoe ik deze week rond ga krijgen ...

Nee joh, ik vatte het totaal niet als kritiek op. En daarbij, iedereen mag zijn smaak en mening hebben hoor, ik neem daar niet snel aanstoot aan.

Hoop dat je een beetje opknapt. Is er niets wat je deze week kunt afzeggen om een beetje rust te pakken?

De waterval is echt wel heel gaaf!

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:17

Een druk weekend gehad dus hierbij ook poging tot bijlezen.

Marlies: hoe is het met je paardje, loopt hij al beter?
Zertab: hopelijk gaat het beter met het shetje!
Denise: trail park is echt heel gaaf! Paar jaar geleden ook gedaan met mijn paard, super tof.
Corine: lekker bezig met Heja!
Daihyo: fijn dat de verhuizing goed is gegaan! Ik zag wat filmpjes in je andere topic, jammer dat Jim op de shetten ging jagen maar hopelijk is dat gewoon wennen en kan snel alles samen.
Kim: wouw wat gaaf! Lijkt me echt gaaf mee te maken. Hoe kom je daar zo terecht?
miereneter: welkom en succes met beleren!

Hier weinig te melden. Gister de dochter van mijn beste vriend mee naar stal genomen (die is paardengek) en naar het watertje gereden. Mijn paard word zeer fanatiek in water :+ verder was hij heel braaf, net een goede kinderpony <3
Afbeelding

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:56

Die waterval! Erg gaaf maar ik weet niet of ik dat zou durven hoor!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:01

Braaf paard Lagonda!!
Denies. Gaaf zeg die trail. Die gaat ook mijn to do lijst.
Gelukkig is de verhuizing goed gegaan Daihyo
Coole baby Kim!!
Miereneter. Lekker rustig aan met je knapperd.
Bellatrix. Hoe is hem je paard??

Ik heb morgen mijn 3e lesje. Half uurtje rustig aan moet goed komen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:14

Nou miereneter, in principe had ik het vandaag zo gepland. Vanuit werk naar stal en dan twee dagen alleen werken (ik zit nog in opbouw dus 3 uurtjes per dag) en dan donderdag bruiloft. Máár... mijn auto dacht er anders over en ik heb hem uiteindelijk moeten laten wegslepen en was pas iets over 16u thuis met een krakkemikkig schakel ding wat veel pijn geeft aan m'n lijf. En nu maar afwachten wanneer mijn eigen 208'tje eindelijk weer terug is :( En wat er aan de hand is ...

Krakkemikkige ding moet woensdagmiddag 15u weer terug zijn dus we gaan hem morgen gelijk terug brengen, dan kan ik nog thuis gebracht worden -O-

Vrijdag na de bruiloft ben ik vrij dus ik had ook dat lekker met Beeb gepland .. maar helaas. Geen auto is geen stal.

Trail park is inderdaad heel tof, de waterval was echt favoriet van ons haha *\o/*

Heerlijke foto Lagonda! Dat kennen wij wel, al vond ze het afgelopen zaterdag niet zo interessant.
Nou juniper, ik ben er eerst in mijn ééntje overheen gegaan om te bekijken hoe het er uit zag boven en welke ruimte we hadden. Daarna aan de hand en uiteindelijk onder het zadel. Het viel wel mee.
Zeker doen hoor Blackstar! Echt de moeite waard :)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:15

Geweldige foto Lagonda, wat een leuk paard!

Veel plezier met les, Blackstar.

Och Denies, wat een pech. Nee, dan is je rustige dag wel naar de knoppen. En stress over wat er mis is met de auto. Gedoe is dat toch, als ze het begeven. Ook jammer dat je vrijdag niet naar Beeb kunt. Paarden zijn meestal wel goede ontstressers (bij mij toch). Dan duim ik maar dat het met de auto meevalt, een gelukje jouw kant op!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 21:17

Wat is hij toch braaf Lilian! :D

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:31

Ik zit echt op een roze wolk.
Een heerlijke les gehad.
Ze loopt zoveel beter onder dit zadel dan onder mijn oude veelzijdigheid, dressuur of Barefoot.
De manier van rijden bevalt ons zoveel beter. Nu loopt ze binnen een korte tijd fijn en als een bolletje wat eerst met hangen en wurgen was na een lange tijd.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:14

Het duimen heeft meegewerkt miereneter! Ik heb mijn auto net weer opgehaald. Vraag me niet wat er nu aan de hand is geweest maar ze hebben het hele software systeem geupdate. Volgens hun deed ook mijn cruisecontrol het niet, maar daar had ik gister geen last van. Dus wellicht storing op storing, geen idee. Hij is er weer. Dat krakkemikkige ding had ik al teruggebracht :P

Wat heerlijk blackstar! Ik herken ook wel wat jij zegt maar dan bij mijn vorige merrie. Die liep echt het fijnste onder een westernzadel, zelfs als die niet volledig paste. 'Onze' manier van rijden is ook fijn vind ik zelf :D Heerlijk dat jij ook al snel de vruchten ervan mee krijgt!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 16:54

Wat goed allebei! Een rozewolkles en een auto die het weer doet *\o/* . En eens met wat je schrijft Denies, voor mij is western ook de meest fijne en ontspannen manier van rijden. Ik laat mijn stijve schouders dan ook los, wat me bij Engelse dressuur gewoonweg niet lukt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:05

Ik vind western ook veel meer relaxed en ook lijkt het me paard vriendelijker dan dressuur

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:11

Ik vind het voor mezelf en voor het paard ook meer relaxt. Maar vergis je niet. Uiteindelijk is het bij ons ook van belang dat ze hun rug gebruiken, hun benen, er stelling wordt aangenomen en dergelijke. En ook wij zitten aan de voorkant (zoals ik het dan noem). Maar persoonlijk vind ik het mooie dat we loslaten. Ik krijg zelf nekpijn als ik de 'geen gel*l trek hem in de krul' ruiters door de bak zie rijden. Ik vind het neusje omlaag/hoofd hoogte van de schoft er ook mooier uitzien. Maar dat ben ik. Voor ieder wat te zeggen. Voor iedere sport rotte appels.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:36

Een auto die het niet doet is mega hatelijk -O-
@Denies: bij western worden er ook heel wat paarden in de krul getrokken, of geforceerd met hun neus tussen hun knieën te lopen, helaas, omdat men vindt dat dit 'stijlvol' is |(
Gelukkig beginnen de judges ook op show meer en meer te neigen naar een normale hoofdhouding!
@blackstar: fijn dat je les zo goed ging!

kijk wat de postbode vandaag bracht, uit Oklahoma, VS! *\%/* *\%/* *\%/*
Mooi eerbetoon aan mijn knapzak <3

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:23

Ik zag 'm voorbij komen op fb sevke! Suuuuper gaaf zeg! <3

Wat fijn dat je auto weer werkt Denies! Nu maar zo veel mogelijk proberen je rust te pakken!

Roze wolk lesjes zijn altijd top Blackstar! Heerlijk!

Ik ga proberen niet meer iedere dag de trotse pauw uit te hangen dus nu een samenvatting van 2 dagen Lilo :P gisteren eerste keer op de grote paarden truck geladen. Eerste poging 30 seconden omdat de steile klep wel echt een uitdaging was, vond ik echt te lang. Tweede poging 10 seconden. Tevreden :D langs de gator gewandeld omdat ik te lui was om heen en weer te lopen en vandaag voorbeeldige pony geweest bij de hoefsmid.
Kan iemand mij vertellen hoelang die drugs blijven werken bij d'r :P die pony is niet goed hoor haha.
Little pony, big truck <3
Afbeelding

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:39

Gaaaf Sevke
Kim. Blijf het zeggen, knap kind!!!
Denies, fijn dat je je auto weer terug hebt!!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:44

Mooie trofee Sevke! :D

Ze klinkt echt super braaf Kim!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 19:17

Gave trofee idd!! Gaaf hoor!

Kim, wat een giga vrachtwagen, hoeveel kunnen er daar op?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:38

Ik geloof zeven. En dan uitschuifbare living nog. En nog matching trailer met living en ruimte voor nog eens vier of vijf paarden :P geen half werk zegmaar :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 22:20

Even onder de meelees steen vandaan :o mommylife is erg druk O:)

Maar, vraagje: kent iemand hier iemand die dtaat bij pensionstal Berendonk? (Tegenwoordig heet het western wranglers)

Ik zoek een nieuw plekje voor Joy, wat dichter bij ons toekomstige huis in de buurt :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 23:04

Hallo allemaal, ik kom hier even binnenvallen ..

Zijn er hier mensen met Arabiertjes, wat voor merk westernzadel hebben jullie voor jullie AV? Gewoon even nieuwsgierig :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:40

Wat een brave pony, Kim!
Pensionstal Berendonk ken ik niet.
Met arabieren heb ik ook geen ervaring, dus weinig nuttige post van mij :+

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:59

Coentjuh, hier een Arabier, maar nog geen westernzadel. Ik ben al druk aan het rondkijken, maar de juiste maat (heel kort en redelijk breed voor de mijne) gaat een uitdaging zijn. Ik overweeg boomloos (de Freemax) mits die past. Of een endurance model, van Deuber, Sorenta of Zaldi.

(Ook kijk ik met een half oog naar de Working Equitation en Spaanse zadels, omdat ik dan misschien met fenders western kan rijden, en zonder fenders kan springen.)

Gimme_joy, Western Wranglers heb ik ook naar gekeken toen ik van stal wilde verhuizen, al is het best ver rijden voor mij. Volgens mij vond ik toen een topic op Bokt met (uiteenlopende, het zal ook eens niet) ervaringen.

Edit, effe gezocht: Pintopini @ [WN-AM] Ervaring Western Wranglers nieuw vennep ? wie o wie ??

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:01

Thnx voor je reactie Miereneter! Dat zijn onbekende merken voor mij behalve Freemax wel eens van gehoord. Ik heb een heerlijke boomloos van Barefoot, maar nu we hem een beetje aan het inrijden zijn en ik zelf ook niet meer zo'n held ben en ook ben ik nogal scheef (scoliose), neig ik toch naar iets meer steun dus een boomzadel. Hij is nu bijna 6½, binnenkort willen we een zadelpasser laten komen, maar weet dat het een lastig verhaal is Arabieren en westernzadels, dus benieuwd wat er uit gaat komen. In geval van nood heb ik altijd de Barefoot nog en die ga ik zeker ook nooit weg doen <3 .

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:33

@miereneter: dat topic is van 2013...
Misschien is het er ondertussen wel al veel veranderd. Ik heb er iig nog nooit van gehoord, dat zegt eigenlijk ook al iets :o