[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:00

Ik ook :D

Edit: maar alleen de SSH bij de WRAN :)) Rest DAWRA.

emmaudb

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:02

Nope, ik heb gisteren gereden

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:08

Hoe is het gegaan?

Gezellig hoor Rije! Ik twijfel nog over een stal. Ze geven regen op, dus wel fijn als hij droog kan staan. Maar de vorige keer brak hij de stal af. Wat voor stallen hebben ze? Ik zie op de site binnenstallen met tralies. Dan zou het misschien wel kunnen....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:10

Ik heb gemaild over een stal maar die schijnen ze niet meer te hebben. Baal ik wel van, want weet niet hoe Daan langere tijd op de trailer is. en of ie dan nog weer wil laden naar huis :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:12

Oh. Nou, dan hoef ik dat ook niet te mailen :+
Ik laat Jim ook niet op de trailer, dan gaat hij er zeker niet meer op. Maar ernaast gaat prima. :j
Maar dan is het dus wel fijn als het droog is :=
Blijf je wel heel de dag of ga je weg als je klaar bent?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:14

Hij was weer super braaf. Waren wel weer alleen. En dat vindt hij toch niet fijn op een vreemde locatie. Als er dan een paard gaat hinniken is hij afgeleid. Maar met vaker doen zal hij er ook wel aan wennen.

Bij de horsemanship ben ik verkeerd gereden O:) in de bocht van de 4 naar de 5 kwam ik dus links naast de pion ipv rechts. Maar hij was wel super braaf weer dus ik ben tevreden ondanks de diskwalificatie.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:19

Oooh zonde! Maar wel fijn dat je gevoel goed is! Dat is nog veel belangrijker :j
Startte je weer L5 of wel L4 nu? En welke onderdelen heb je gedaan?
Weer een ervaring rijker in ieder geval.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:20

L5 nog. Nu pleasure en horsemanship er bij.
Ik wil nog 1 keer als het kan l5 starten op het pre-nk en dan heel hard trainen voor de galop

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:24

Ooooh ik ben zoooo vaak verkeerd gereden! Verkeerde kant pion, dingen vergeten... dat soort dingen. En dat terwijl ik zelf de patterns maakte }:0

Hoe gaat de galop nu Emma?

Naast de trailer vind ik niet zo'n fijn idee... Ik ben alleen dus kan niet de hele tijd erbij blijven en dan heb ik hem liever in de trailer. Ik gok dat als er maar genoeg hooi is, hij het niet zo'n probleem vindt <<) En dan af en toe een rondje lopen aan de hand, tussen onderdelen ofzo. Ik wil altijd wel zo lang mogelijk blijven, vind ik gezellig :j Maar het hoeft nu niet meer per se, dus ik kan altijd eerder weg indien nodig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:27

Kom je bij ons staan :j
Vera gaat met mij mee en misschien wil ze allebei wel groomen. Dan kunnen we op elkaars paarden passen. Alleen als ik dan weg ga, dan moet je wel bij Daan blijven :+
Maar als er in goed gaat, dan is dat een beter alternatief denk ik :j
En wel leuk als je langer blijft O:)
Wij moeten tot het einde. RAR is het laatste onderdeel.

Hoe gaat de galop nu Emma? Blijft toch lastig, op korte lijnen de juiste galopdingen mee te pakken.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:31

Daar wil ik het niet over hebben :')
Nee zonder gekheid. Ik vind het heel erg lastig omdat hij het ook lastig vindt. Als (met de nadruk op als) hij in de goede galop aanspringt dan loopt hij wel verzameld. Maar echt rustig (in z'n hoofd) is hij nog niet dan. Dus we gaan eerst heel veel oefenen met het aanspringen in de goede galop. En dan het rustig galopperen.

Het is nu zo dat als hij verkeerd aanspringt hij keihard gaat, niet meer wil stoppen en niet meer te sturen is. Dus het lijkt me voor de anderen in de wedstrijd niet zo prettig als ik zo voorbij kom scheuren :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:33

:=
Nee, dat is niet zo handig. Verbetert het wel?
Klinkt echt als een balans kwestie en dat heeft tijd nodig om kracht te ontwikkelen. Maar dat komt wel goed. Heb je de mogelijkheid om rechtuit te galopperen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:39

Bij mij gaat het ook nog lang niet vlekkeloos hoor Emma :n Daan heeft precies hetzelfde: als hij het niet meer weet, raakt ie in paniek en gaat ie rennen. En dan heul hard... We zijn nu bezig met de contra en dat is lastig, dus Alice moest laatst nog een keer flink opzij springen :o Hij deed het vroeger ook, en nu al heel lang niet meer, maar nu wordt het weer wat moeilijker en is het weer terug. Is toch een kwestie van negeren, niet boos worden en opnieuw proberen.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:39

Laatste tijd wat minder tijd in gestoken. Maar toen ik vorig jaar met moeite 2 rondjes kon rondgaloperen lukt het nu wel zolang als ik wil. Alleen goed aanspringen blijft lastig.

Op buitenritten galopeer ik wel rechtuit ja. Dat vind hij ook echt leuk. Balans zou goed kunnen al denk ik dat een groot deel ook overenthousiast is. En dan is de concentratie ook ver te zoeken. Afgelopen week heb ik hem gewoon van draf in galop laten overgaan dus gewoon steeds iets harder draven (+ wel de beenhulpen maar geen kusgeluidje). Dan gaat het wel goed en blijft hij ook rustig. Maar het doel is natuurlijk om ook in de goede galop vanuit jog aan te springen.

Nee ik word ook zeker niet boos. Ik zie gewoon dat hij het lastig vindt. Dus doet hij niet expres. Al moet ik wel bij het aanspringen wat strenger zijn. Maar daar heb ik ook les voor. Zij ziet precies wat ik fout doe

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:44

En misschien heel raar, maar kan hij vanuit stap aanspringen?
Ik merkte dat Jim er vanuit draf ook zo'n moeite mee had. Dat hij er echt een soort van in viel, al dan niet met een bok of sprong en vervolgens tempo maakte.
Ik ben vanuit stap gaan aanspringen, waardoor je automatisch meer verzamelt en hij rustiger bleef. Maar dan moet de galophulp wel goed geïnstalleerd zijn.

Wat ook nog helpt om in de goede galop aan te springen is een gebroken lijn rijden, voor je aanspringt in de hoek iets stelling naar buiten vragen, zodat de binnenschouder vrij komt om naar voren te grijpen.

Blijft lastig hoor, die galop. Sommige paarden doen het heel natuurlijk, maar veel ook niet. Ik heb met Jim ook echt wel een trukendoos moeten open trekken. Maar nu doet hij het 95% goed. Soms uit enthousiasme verkeerd, dan vergeet hij vooral op mij te wachten en springt voor mijn hulp uit aan. :+ :):)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:47

Ik denk dat hij het wel kan. Maar dat dan het overenthousiaste op gaat spelen en dan denkt hij: JAAAAA!!!! :):)

Maar ik ga het eens proberen. Je weet maar nooit.

Bij gewoon doordraven bedenkt hij zelf wel eens ik ga galopperen. Als ik dan net te laat ben dan gaat het wel heel rustig en is het altijd in de goede galop en ook verzameld. Dus hij kan het wel nu alleen nu dan nog op commando

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:50

Ja, dat risico zit er ook in. :=
Ga je alsnog als een ongeleid projectiel door de bak.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:02

Hahah ja maar is natuurlijk ook een beetje uitproberen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:08

Ja is ook. En in het begin zal hij ook wel even echt aanspringen met een sprong. Maar uiteindelijk vind ik het vanuit stap beter beheersbaar dan vanuit draf.
Maar goed, dat is uitproberen inderdaad :D

Ik twijfel of ik vandaag in de bak ga trainen of buiten een ritje ga maken...
Moet eigenlijk nog wat dingen oefenen.
Beter in de bak. Morgen gaat mijn bijrijdster en woensdag heeft hij vrij. Donderdag dan maar een klein rondje buiten, vrijdag wat traildingetjes oefenen (is ook wel nodig om weer even een hek te doen enzo := ), zaterdag relax rijden (trainen of buiten) en dan zondag show.
Ik vind het een mooi schema :D

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:20

Jaa!!
Wel in de L5 omdat de galop nog niet goed bevestigd is.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:22

En ook DAWRA Amanda?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:49

Kon dat dan?
Nee alleen WRAN. 4 onderdelen. Is eigenlijk ook wel genoeg voor Jim.

Edt: of bedoel je andere Amanda? :D

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:13

Haha ja deze Amanda ook dawra:p Pleasure, Trail en HMS

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:14

_O-
Ik dacht al :D
Met mijn dikbil bij de deukneuzen :D

amanda09