[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:42

CherokeeChum schreef:
Joh, als je oplet had je gemerkt dat ik het allang niet meer over Graig heb maar over de sport op zichzelf en de verloedering daarin. Ik vind het prima als daarover melding plaatsvind.
Graig werd als eerste genoemd maar er waren er nog tig waarvan waarschijnlijk net zulke filmpjes gemaakt konden worden. Met doodzwijgen verdwijnen dingen niet,maar worden oogluikend toegestaan,en hoever wil je gaan om succes te behalen. Dat is in essentie waar het mij om gaat.

By the way foto's en film liegen niet,kunnen hooguit uit context gehaald worden en voor interpretatie vat baar zijn. Jij ziet iets waarvan je denkt dat het kan en ik vind van niet,so what.
Feit blijft dat er niet voor nix vraagtekens gezet worden bij sommige dingen.

en omdat bij de hele film geen vraagtekens kunnen gezet worden owv "oh, vandaar", geven ze hem ook niet vrij. nu zijn er minstens nog naieve penny's die niet uit hun droom geholpen worden en blijven euro's betalen voor "de goede zaak"

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:01

Laatst bijgewerkt door JohnnyReiner op 16-06-11 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:03

zat al te wachten op t moment dat iemand m crack zou noemen :+

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:07

dofuzz schreef:
en omdat bij de hele film geen vraagtekens kunnen gezet worden owv "oh, vandaar", geven ze hem ook niet vrij.

Dan zou ik hun reden nog even wat beter lezen, want dat staat er niet.
Je kunt nu wel suggereren dat ze dat om de door jou genoemde reden niet doen, maar dan ben je ook manipulatief bezig.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:10

VivaLaVida schreef:
zat al te wachten op t moment dat iemand m crack zou noemen :+

Krek, das waar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:13

krekwakwou :D

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:32

Romkabouter schreef:
dofuzz schreef:
en omdat bij de hele film geen vraagtekens kunnen gezet worden owv "oh, vandaar", geven ze hem ook niet vrij.

Dan zou ik hun reden nog even wat beter lezen, want dat staat er niet.
Je kunt nu wel suggereren dat ze dat om de door jou genoemde reden niet doen, maar dan ben je ook manipulatief bezig.

als dat zo is krijgen ze van hetzelfde laken een broek

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:33

Ze zijn vast onder de indruk _O-

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:05

ik mag het hopen :)

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 00:02

De FEI gaat onderzoek instellen naar trainingsmethodes....aldus de voorpagina.
Zal mij benieuwen. Hopelijk niet weer een deuk in het vrij fragiele imago van de reining.
Kan je straks weer jezelf gaan zitten verantwoorden dat je reining rijd.
En das nou krek wak nie wou.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 00:47

Men doet maar. Als ik om wat voor reden dan ook geen aardigheid meer in het reinen zou krijgen zet ik mijn paarden lekker op de wei.
Ik heb gelukkig nog 1 a 2 andere passies in het leven.

Het zal mij worst wezen.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:54

CherokeeChum schreef:
De FEI gaat onderzoek instellen naar trainingsmethodes....aldus de voorpagina.
Zal mij benieuwen. Hopelijk niet weer een deuk in het vrij fragiele imago van de reining.
Kan je straks weer jezelf gaan zitten verantwoorden dat je reining rijd.
En das nou krek wak nie wou.

inderdaad
we krijgen dus hetzelfde als in de dressuur. roll-kuur mag niet langer dan 10 minuten meer, low-deep-round mag wel. kan iemand mij het verschil tussen de 2 uitleggen????
veel heisa tot alles een beetje kalmeert en dan zijn we weer terug bij af zeker?

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:13

Er komen nog veel meer regels in de toekomst, zeker voor mensen die paarden aan huis houden zoals ik.
De regelneven en controlfreaks zullen daar wel weer over gaan juichen.

Maar als een politicus opschrikt uit zijn dutje van het rumoer, dan denkt hij hey, daar valt wel wat te halen.
Controletje hier, verplicht keurmerkje of registratie daar, wat uiteraard weer geld gaat kosten.

Nou ja, we zien wel waar het naar toegaat.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:09

Ge_Braadslee schreef:
Er komen nog veel meer regels in de toekomst, zeker voor mensen die paarden aan huis houden zoals ik.
De regelneven en controlfreaks zullen daar wel weer over gaan juichen.

Maar als een politicus opschrikt uit zijn dutje van het rumoer, dan denkt hij hey, daar valt wel wat te halen.
Controletje hier, verplicht keurmerkje of registratie daar, wat uiteraard weer geld gaat kosten.

Nou ja, we zien wel waar het naar toegaat.

en we gaan met z'n allen dieper in de buidel graaien. hopelijk de oproerkraaiers het meest maar meestal is het de zwijgende meerderheid die betaald :(

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:54

Vaak wel ja, overigens leven wij nog redelijk vrij in dit land, al komen er steeds meer regeltjes bij.

Maar ik heb net de film Sonny Boy gezien, en ben blij dat ik 15 jaar later ben geboren..........

Verder wacht ik het maar af wat er komen gaat op het gebied van nieuwe reglementen.

Wat ik wel vreemd vind, is dat voor meest "gewone" mensen van allerlei regeltjes kunnen worden bedacht, maar voor voor allerlei excessen geen regeltjes kunnen worden bedacht.

Er zijn zelfs ideetjes over een diploma om paarden en honden te houden, maar een diploma om kinderen op te voeden, daar hoor je niets over.
Een pedovereniging kan ook allemaal, maar een beetje Crack gaat men van over de rooie, rare wereld.

Zelf heb ik kosten nog moeite gespaard om mijn paarden goed te huisvesten, voldoende beweging te geven en buiten te zijn etc.
Dat ze dan per dag een half uurtje intensief reining moeten rijden, wat boeit dat dan, en ja soms moeten ze flink aangepakt worden. Heb geen zin om vroegtijdig in een scootmobiel te eindigen.
En ik ben niet zo een sukkel die zich invalide laat schoppen en dan zegt, ach, het paard kan er niets aan doen, het is altijd mijn eigen schuld.

Ze zijn beter af als loonslaven die 40 uur per dag moeten werken onder vreselijke no people managers en collega's die de poten onder hun stoel wegzagen of ze de ziektewet in treiteren.

Zo slecht heeft een paard het over het algemeen dus niet denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 02:39

Een paard kan niet voor zichzelf opkomen, een 40 urige loonslaaf wel... en zolang er rare dingen met paarden gebeuren is het blijkbaar wel nodig dat er regeltjes gaan komen. Dan moet de superieure mens zijn verstand maar wat beter gebruiken, dan lokt hij die regelgeving ook niet uit.
Lekker makkelijk om de oproerkraaiers de schuld te geven terwijl mensen zoals Graig de aanleiding zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:09

mag je dan ook nie meer met een peuk op je paard zitten bij t losrijden binnekort :D

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:08

Nee uiteraard niet haha, het beessie zou wel eens last van de rook kunnen hebben.

We hebben bestaande wet en regelgeving. Als men die iedere keer moet aanpassen omdat een club of groepje het ergens niet mee eens is, is het eind zoek.

Nu is het makkelijk meehuilen met de.massa, maar als er straks een clubje of groepje komt die direct JOUW privebelangen gaat verstoren omdat ze het ergens niet mee eens zijn, ja dan wordt het ineens een ander verhaal natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door JohnnyReiner op 19-06-11 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:16

hoorde dat gister iemand zeggen achter me: pffffffffff kijk die malloot met een peuk in zn bek trainen!! belachelijk!
en wij stonden daar te giechelen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:30

Gelukkig ben ik niet zo verslaafd dat ik geen 2,5 uur zonder sigaret kan als ik ga paardrijden, dat zou leuk worden als ik ga duiken...

Zolang de nieuwe wet en regelgeving in het belang van het welzijn van het paard is heb ik daar geen problemen mee en ook wel geld voor over. Anders had ik niet aan een paard moeten beginnen, vind ik. Het is niet alleen maar eigen- en privébelangen, prestaties en winst.
Voor wat hoort wat en er zijn grenzen :Y)

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:37

Hoop dat je dat nog altijd zelf uit mag maken, mits je daar mag roken natuurlijk.

Maar misschien is daar ook al weer een clubje voor onderweg, die daar tegen zijn.

Het is misschien een beetje off topic, maar vorige week moest ik weer lachen om een nieuwsbericht.

De fietsersbond had bij de regering gevraagd, om maatregelen tegen de vele snorscooters, met name die brede. Ze zouden de fietsers in gevaar brengen......
Dat diezelfde fietsers met 2 of 3 rustig naast elkaar blijven fietsen als een snorscooter ze wil passeren, daar hoor je ze niet over.

Maar goed, zelf drink ik wel eens een biertje op een paard thuis als het warm is, roken doe ik niet meer.

Maar ook voor mij zijn er bedreigingen. Veel mensen denken misschien, leuk al die paarden in de wei tegenwoordig, beter als fabrieks en industrieterreintjes.

Helaas, daar is ook al weer een club tegen, de "verpaarding" van Nederland is hen een doorn in het oog, en zo gaat het maar door.

Zelf ben ik van mening dat als iemand niet de bestaande wet en regelgeving overtreedt er weinig te zeuren valt.

Maar ik ben er zelf wat neutraal over. Ik ga mijn mening over een persoon niet vormen obv een gemonteerd filmpje.
Als ik daar nu een paar maanden op stal had gestaan, tsja dan zou ik misschien mij een mening daar over kunnen vormen,
maar heb deze CS alleen maar 1 keer live op de WE gezien.

Dat komt niet omdat ik nu zelf reiner ben, maar omdat ik graag zelf een mening wil vormen, en niet aan massahysterie mee wil doen.

Misschien komt dat ook wel omdat ik een rebel ben, ik heb al moeite genoeg om mij aan de bestaande regels te conformeren.
Op nog meer regels op wat voor gebied dan ook, zit ik niet te wachten.

Iedereen meent tegenwoordig maar te moeten bepalen hoe iets moet en of iets wel of niet mag bij een ander. Dat gaat zelfs zo ver, dat men meent zich te moeten bemoeien met het feit dat ik een paar zieke peppels om laat zagen, op mijn eigen land :(

Om maar een voorbeeld te geven, misschien dat ik daarom jeuk krijg van dat soort gasten als Eponatv. Ik blijf het ophitserij vinden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:23

na een weekendje veldhoven weet ik het weer zeker: ik zou mijn paard 1000X eerder naar craig en soortgelijken brengen dan naar 70% van de GAG ruiters.
mijn god wat had ik daar soms medelijden met een aantal paardjes. tja beginners he.
iedereen moet het leren maar daar gebeuren ergere dingen dan bij de pro's is mijn mening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:47

Ge_Braadslee schreef:
Hoop dat je dat nog altijd zelf uit mag maken, mits je daar mag roken natuurlijk.

Maar misschien is daar ook al weer een clubje voor onderweg, die daar tegen zijn.

Roken onder water bedoelde ik ;)

De duiksport is dan mischien heel wat anders dan de paardensport, maar daar heb je ook te maken met welzijnsregels betreffende de dieren waarmee je te maken krijgt, niet aanraken, niet voeren enz.
Als je dan toch een duiker aan een zeeschildpad ziet hangen dan wordt dat onmiddelijk door andere duikers gecorrigeerd, desnoods wordt hij eraf gehaald. Die mentaliteit mis een een beetje in de paardenwereld. Niet dat je gelijk een ruiter van zijn paard moet trekken maar de corrigerende factor mag wel wat sterker aanwezig zijn.
Tijdens een onderwaterfotografie wedstrijd mag je ook niet een zeedier verplaatsen of tegenhouden omdat hij dan beter op de foto zou uitkomen, ook niet voor 1 keer, ook niet als je daarmee de winnende foto zult hebben. Zo hoort het met alle dieren te zijn. Dus ook niet even opzettelijk te ruw in de mond van een paard gaan trekken.
Als je net bent aangehouden voor een snelheidsovertreding kan je ook niet tegen de politieagent zeggen: "Ja maar u heeft mijn hele autorit niet gezien, die was heel rustig en ik hield me de hele tijd netjes aan de regels, ik moest nu alleen even iets meer gas geven omdat ik dan wat vlotter kon inhalen en dus sneller thuis kon zijn."
Iedereen kan altijd wel iets uit eigenbelang bedenken waarom iets persé moet.
Zo ook dat iets weer extra geld zou gaan kosten. In de paardenwereld hoor ik maar al te vaak dat het allemaal niet zoveel mag kosten, terwijl men in de duiksport het project aware in het leven heeft geroepen voor het welzijn van het onderwaterleven. Hiervoor kan je bijv. bij ieder brevetpasje dat je haalt minimaal 5 dollar extra geld doneren (wat dan volledig naar het project gaat), daarvoor krijg je dan een project aware afbeelding op je pasje. Dat zie ik in de paardenwereld nog niet zo snel gebeuren... vrijwillig extra geld doneren voor het welzijn van de paarden.
Als ik de duik en paardenwereld met elkaar vergelijk zie ik echt 2 totaal verschillende mentaliteiten... jammer :n

@quarterH: ik denk dat de meeste manegepaarden wel weten waar jij het over hebt.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:53

VivaLaVida schreef:
hoorde dat gister iemand zeggen achter me: pffffffffff kijk die malloot met een peuk in zn bek trainen!! belachelijk!
en wij stonden daar te giechelen :=

Ik vind dat persoonlijk ook echt geen porem... :7

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 00:35

Roken tijdens het trainen doe ik niet, wel tijdens het losstappen en cooldown.
Ben ook wel eens gesignaleert met peuk ,bak koffie en telefoon := dat gat voor in je zadel past een beker koffie in +:)+ :j :)* Wel tijdens cooldown _O-
Zie je van op zij een andere ruiter met helm, bodyprotectort zijn/haar veganistengezicht schudden...
Weet je, ieder zijn ding. Maar sommige dingen kunnen gewoon minder.
Wat QH al zegt,ik vind dat als je er zo weinig van begrijpt je op een wedstrijd sowiso nix verloren hebt.
Maar van wie leren ze zulke dingen?En zo'n gebrek aan ethiek.
Manegepaarden hebben het ook niet altijd lollig,maar als je er grof mee omgaat word je over het algemeen wel op je vingers getikt.
Waarom niet op een NRHA/DRHA GAG?Omdat ze het moeten leren?Als niemand er wat van zegt leren ze niets.Ik vind het sowiso nogal bedenkelijk dat je dat iemand moet uitleggen trouwens.