[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:49

Uhm nou eigenlijk omdat haar zadel niet meer goed lag en ik nog niet genoeg geld had voor een ander zadel, toen ik met haar starte hadden we precies hetzelfde en heb ik 2 maandjes zonder gereden. Rij nu sinds november zonder en kan wel zeggen dat mijn zit al veel verbeterd is, kan der nu beter uitzitten!

Je kan het opbouwen, eerst in stap en dan stukjes draven. Tip is om niet met je benen te gaan klemmen maar alleen wanneer het nodig is met je bovenbenen, verder je zo lang mogelijk maken. Ik kan het echt aanraden om zo nu en dan zonder zadel te werken, voel Floor veel beter aan en voor de afwisseling toch ook leuk haha :P

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:09

@Veriye, ik doe heel veel grondwerk met mijn paard. Sinds januari doe ik nu alleen maar grondwerk, hoop binnenkort het rijden weer op te pakken (heeft niet met paardje te maken dat ik niet rijd maar puur mijn eigen gezondheid). Hij vind het grondwerken ook helemaal geweldig. Ik volg het Parelli programma met hem, sinds ik hem heb zijn we al behoorlijk gegroeid en het belangrijkste is dat hij er weer plezier in heeft en steeds meer zichzelf durft te laten zien (voormalig manege paardje).

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:20

Bedankt Chriske! *\o/*

Heb jij de DVD's gekocht? Ik kan die bijna niet 2hands vinden en nieuw kopen vind ik ze wel prijzig en weet dan natuurlijk niet of het ook bevalt :P

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:19

Nee in het begin volgde ik lessen (ik had wel een level 1 volgens mij van een kennis geleend maar dat was nog voor dat ik een eigen paard had - paardje heb ik sinds maart 2015). Nu ga ik zelf verder, als ik er niet uitkom dan plan ik weer een lesje. Mijn laatste les was begin december 2015, tot nu toe kan ik gewoon zelf aan de slag - zijn nu bij level 3 beland.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:04

Hm...lessen zullen ook leuk zijn. Moet ik nog een beetje kijken, waar ik iemand vind, die aan stal les geeft :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:40

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:52

Bedankt :) Ik ga er zeker een kijkje nemen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 00:01

horsii schreef:
Goedemorgen
Zou ik hier mee mogen kletsen?
Wij zijn al over op western outfit met beide pony's en willen ook om gaan scholen.
Pony's staan in Maasland, Zuid Holland dus als iemand nog instructie weet welke aan stal komt.
Amanda heeft er wel wat genoemd maar kan het in het haflinger topic niet terug vinden. Teveel terug lezen.
Wij (anouschka en marlissa) zijn twee zussen en hebben samen onze haflingers pé pé en kyra.
Peep wordt dit jaar 14 en is de moeder van kyra. Kyra is net 5 geworden.
Afgelopen weekend genoten van een weekend leersum.
[ [url=m/hIfh2C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VjsEtk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke foto's, ik hoop wel dat dit geen dressuurdekje is onder je zadel. Onder een westernzadel hoort een dikke pad van circa 3 cm omdat er geen kussens onder zitten. Als je met een dressuurdekje rijdt is dat veel te dun en rij je de rug van je paard stuk.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 01:57

Dat pad van horsii lijkt een dikkere met wol, vind het niet op een dressuur dekje lijken.
Die van Mattes zien er ook zo uit.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 02:44

Wij rijden met een boomloos Freemax zadel welke gepast zijn door de zadelpasservice.
Eronder liggen kifrapads met inlages.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:45

Ah de freemax, daar heb ik ook al veel over gehoord, lijkt mij een fijn zadel. Tijdens de les zat ik in een bob marshall, erg fijn.

Nou gisteren eindelijk op Felix kunnen rijden. Even wennen en weer goed graven in mijn geheugen, maar ik ben heel tevreden eigenlijk.
Ik heb mij vooral gericht op de stemhulpen en dat pakte hij best snel op. Aan het eind ging hij ook achterwaart op een lange/losse teugel terwijl ik op de Engelse manier daar altijd veel problemen mee heb. Merk trouwens dat hij nu veel meer op zijn eigen benen moet lopen en dat vind ik positief. Alleen op links wil hij graag in mijn teugel hangen en kan ik hem niet meer ruimte geven omdat mijn teugels niet langer zijn. Denk dat ik wel andere teugels moet gaan aanschaffen, hij is dan ook geen mini dus die hals is ook best lang.
Oh ja de overgang van galop terug naar draf, dan vind ik het prettig om even te gaan lichtrijden, anders heb ik het gevoel om te stuiteren, omdat het draftempo dan nog behoorlijk hoog is. Maar we zijn net begonnen dus dat is logisch.
Na afloop had ik het idee ook dat Felix het rijden zo ook wel prettig vindt, hij zocht veel toenadering terwijl hij normaal wat afstandelijker is, ik bedoel daarmee dat hij niet de grootste knuffelkont is, maar gisteren dus wel na tijd haha kan toeval wezen natuurlijk.

Zometeen ga ik met onze dochter naar equiday. Ben benieuwd.
Fijne dag iedereen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:32

Fijn dat het zoveel beter gaat.
veel plezier op equiday

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:21

Yeay peep en kyra hier nu ook , we volgen elkaar echt overal op bokt <<)

Wat is equiday ?

Hier ligt alles klaar voor morgen wat een geregel: Trailer, hooi , hooinet , zweetdeken + elastische singel, 2 halsters , 2 touwen, elastiekjes en transportbeschermers .. Wat een geregel allemaal nog met werk erbij. was een drukke week :P

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:23

spannend xLaraaj!

veel plezier op equiday :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:11

xLaraaj schreef:
Wat is equiday ?

Equiday is een soort kennismakingsdag rondom Natural horsemanship, in de brede zin des woords . Workshops, stands, demo's.

Edit: Typo
Laatst bijgewerkt door swartbeessie op 09-04-16 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:26

ouh leuk ! Veel plezier voor de personen die er naar toe gaan :D
Waar blieven de mensen met hun foto's >;) :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:12

Veel plezier op Equiday!

Wij hadden vandaag een fotomeeting in westernstijl in Bergen op Zoom. Weg leuke middag gehad! Mooi geposeerd en aan het einde nog over de zandvlakte gecrosst en door het water gegaloppeerd. Ik ben heel benieuwd naar de foto's!

Morgen clinic ranchriding. Ook veel zin in :j

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:22

ouh had die oproep gezien, heb je mooi weer gehad ? Wanneer heb je foto's ? :)
Klinkt super leuk zeker door het water :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:44

Ja was goed weer! Geen idee wanneer er foto's komen. Snel hoop ik :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:38

Oh leuk weekend zo Amanda! Ben erg benieuwd naar de foto's en morgen ook nog een leuk vooruitzicht!

Ik heb vanacht gewerkt dus leef vandaag op de automatische piloot. Heb wel lekker even in het zonnetje gereden, alleen gestapt en wat achterwaarts geoefend, nou hij knalde naar achter haha :wow: ! Super goed. En stilstaan geoefend, geen gekke dingen want heb gister les gehad dus lekker rustig aan.

Lig nu met een wijntje in de tuin tegen slaap te vechten haha! Wil koude lepels op mijn wallen leggen :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:08

1e foto van bokker Taars.
Ik had vandaag zoveel momenten dat ik spontaan weer verliefd werd op mijn paard <3
Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:14

Wat een lieve foto amanda en veel plezier morgen!

Ik heb beetje getraint en gesprongen vandaag, vriendin heeft foto's genaakt kan die wel showen haha :P

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:51

Hebben jullie (mense die naar equiday zijn geweest) ook het nieuwe ghost model gezien het westernmodel?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:23

Van een andere fotograaf <3
Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:30

Hebben ze ook rij foto's gemaakt?