[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:06

Ik heb peesbeschermers, maar m'n instructrice is er niet zo'n fan van. Philo wil zichzelf uit lompigheid nog wel eens aantikken, waardoor ik hem wel vaak beschermers omdeed. Maar nu op advies van de "juf" ze toch maar afgelaten, zij is namelijk van mening dat als hij zichzelf een paar keer aantikt, hij vanzelf beter op gaat letten. Ik probeer het nu gewoon een tijdje zonder om te zien hoe dat gaat!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:39

Dis eigenlijk zijn die beschermers alleen voor klappen van buiten af en niet om de pees te ondersteunen

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:47

Volgens mij zijn peesbeschermers inderdaad vooral voor de klappen van buitenaf, maar het lijkt mij dat ze ook wel enigszins wat ondersteuning bieden. Vraag me alleen altijd wel af of de voordelen opwegen tegen de nadelen. Hier in ieder geval geen peesbeschermers, ik ben toch bang voor oververhitte pezen en daardoor eerder blessures.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:19

Nouja waarom ik het vraag is omdat Pino dus gallen krijgt bij zwaarder werk. Dus wat ik dacht was: "wat nou als ik zijn pees wat ondersteun door een goede beschermer, zou het de pees dan dusdanig ondersteunen dat die gallen niet komen na bv een buiten rit". Dus zou ze niet altijd om doen maar inderdaad wat jij zegt BrittS, de voordelen overwegen tegen de nadelen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:53

Iemand toevallig nog losse slobber bars liggen die voor een klein prijsje weg mogen? Of weet iemand een adresje waar ik ze online kan kopen?

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 00:20

joyce2 schreef:
Iemand toevallig nog losse slobber bars liggen die voor een klein prijsje weg mogen? Of weet iemand een adresje waar ik ze online kan kopen?

Misschien bij Arthur?
En misschien een domme vraag maar waar worden slobber bars voor gebruikt? :o

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 06:39

@mnka slobberbars zijn leren tussenstukjes tussen bit en touwteugel

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:40

Goede morgen iedereen ! Hopelijk kan iedereen genieten vandaag van de zon, ik moet spijtig genoeg werken.
Zo morgen is de dag er al. Iets van als 3u30uur en 316km's rijden.. :P Heeft er iemand van jullie ook een eindje gereden voor een paard ?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:58

Jep! 2x België, 2x Groningen en 3x Duitsland. Allemaal tussen de 2 en 3 uur rijden.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:43

ow ok ! ben ik niet de enigste ! :D Mag ik vragen hoe jij hebt gedaan qua vervoer ? in 1 stuk of ? en is een 1,5 trailer goed of is voor zo'n lange afstand een 2paardentrailer comfortabeler ? :)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:57

xLaraaj schreef:
Goede morgen iedereen ! Hopelijk kan iedereen genieten vandaag van de zon, ik moet spijtig genoeg werken.
Zo morgen is de dag er al. Iets van als 3u30uur en 316km's rijden.. :P Heeft er iemand van jullie ook een eindje gereden voor een paard ?

Heerlijk genoten van het lekkere weer! Jammer dan dat je moest werken.
Leuk dat je morgen toch naar dat paard gaat kijken. Zal duimen!!

Zo vandaag mijn les gehad en ik heb genoten!!! Wat een heerlijke manier van rijden en wat logisch eigenlijk voor je paard en jezelf (al gaat dat natuurlijk niet gelijk goed).
Mooi ook om op zo'n ervaren paard gelijk afgestraft te worden wanneer je de verkeerde hulpen geeft.
Heel leuk om te horen dat mijn tekortkomingen als dressuurruiter mij nu juist helpen. Voor een dressuurmiep deed ik het namelijk behoorlijk goed. Paulette vond dat het mij wel ligt en ik moet zeggen: dat vind ik ook. Dus ik ga nu met Felix aan de slag met de dingen die ik vandaag heb geleerd/gehoord en dan neem ik hem de volgende keer mee om bij Paulette te lessen.

Een eerste stap had ik blijkbaar al gemaakt: een paar weken terug heb ik de neusriem van het hoofdstel gehaald, gewoon om te kijken hoe dat ging en hij liep er fijner mee dus heb ik de neusriem er af gelaten ☺

Paulette heeft nog even een paar foto's gemaakt. Waren niet de beste momenten maar goed ik heb wat haha

Afbeelding

Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:45

Uiteindelijk heb ik m'n paardje in Duitsland gekocht. Ik heb een 2 paards trailer geleend, maar aangezien ze toch tussen het schot staan, kan je ook voor een anderhalf paards gaan.

Ik heb er voor gekozen om gewoon in 1 ruk terug te rijden. Ik heb een jonkie gekocht (3 jaar) die nog nooit zo lang op de trailer had gestaan. Hem tussendoor uit de trailer halen vond ik een veel te groot risico. Als je een super braaf paard koopt dat al heel ervaren is op de trailer en relaxed is op vreemd terrein, dan kan je er natuurlijk wel voor kiezen om een stop te maken.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:46

Super nanda ! (Weet je echte naam niet) leuk dat je het zo leuk vindt ! En je wilt echt niet weten hoe ik eruit zag de 1ste keer :P

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:12

Oh ok. Ja voel mij er ook niet zo goed bij om een stop te maken. Maar we lopen op de zaken vooruit :D

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:10

xLaraaj schreef:
Super nanda ! (Weet je echte naam niet) leuk dat je het zo leuk vindt ! En je wilt echt niet weten hoe ik eruit zag de 1ste keer :P

Nou je hebt het goed hoor :D , ik ben Nanda. Jullie Namen weet ik ook nog niet :+

Nu hoop ik op meer foto's van iedereen die net begint, haha dan val ik niet zo op.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:14

Iedereen is een keer begonnen toch? :D
Leuk dat het zo bevallen is!

Wij hebben zondag een clinic Ranch Riding. Ben benieuwd! :):)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:27

Mijn naam is Lara ^^

Ouh amanda super leuk ! Dat ziet er echt zo tof uit :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:57

Lijkt mij ook echt heel gaaf! Gaat er iemand mee om foto's/filmpjes te maken?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:11

Als mijn vriend een keer meekomt naar les, vraag ik hem om foto's te maken :P Maar ja :P goed zijn die dan denk ik niet ;)

Ik weet wat je bedoelt Nanda. Zaterdag tijdens mijn les...lekker in draf, maar hij was een beetje snel en ik zij heel rustig: "langsaam..hoo". en blup bleef hij staan en ik helemaal niet op voorbereid ;) dat was wel grappig, ik moest zo van mijn stomheid lachen :o

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:14

Goedemorgen
Zou ik hier mee mogen kletsen?
Wij zijn al over op western outfit met beide pony's en willen ook om gaan scholen.
Pony's staan in Maasland, Zuid Holland dus als iemand nog instructie weet welke aan stal komt.
Amanda heeft er wel wat genoemd maar kan het in het haflinger topic niet terug vinden. Teveel terug lezen.
Wij (anouschka en marlissa) zijn twee zussen en hebben samen onze haflingers pé pé en kyra.
Peep wordt dit jaar 14 en is de moeder van kyra. Kyra is net 5 geworden.
Afgelopen weekend genoten van een weekend leersum.
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:31

Karel Bauer komt in jullie hoek :j
En Anja Diephout volgens mij ook.

Vriendin gaat mee, die duw ik mijn camera wel in handen :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:16

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:34

Leuk die Haflingers!

Zin wel en tijd ook, maar geen vervoer helaas Amanda

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:55

Wat een mooie Haf :D

Ik ben nu officieel King's bijrijder. En als eerste daad wordt vanavend zijn hoofdstel opgemeten. En dan ga ik eentje voor hem zelf maken :D Wordt een heel project als beginnerling in het leerbewerken, maar nu mag hij wel verwend worden.
Oh en het achterwaarts gaan en reverse in draf wordt nog geoefend (Ik moet echt de namen van de oefeningen leren ;) )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:59

Oh wat leuk! Ga je er een topic van openen? Lijkt me erg interessant om te volgen :j
En die namen wennen vanzelf :))