[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veriye

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:25

ja, toch? :+

Ik ben heel erg hyper vandaag...nog een keer slapen (zoals een klein kindje voor kerst of sinterklaas) en dan mag ik King mijn bijrijdpaard noemen :D Moet dan ook kijken een foto te maken, dan zien jullie mijn knuffel-tinker ook eens :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:27

Leuk! Foto's worden zeker gewaardeerd :j :D

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:38

+:)+ dan ga ik morgen of zaterdag foto's maken :D

Wordt het volgende maand een beetje lasting met rijden. ben pas 18:00 thuis en dan nog 30 minutjes naar de stal..mijn arme vriend is al aan het zeuren dat het eten dan niet om 19:00 klaar is }:) Gelukkig heb ik vanaf Mei een nieuwe baan, dan heb ik voldoende tijd voor King.
Heb nu eigenlijk niks meer te doen op werk, dus lekker op bokt en al aan het kijken naar zadel en pads en het design voor een selfmade hoofdstel groeit ook al :D

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:31

Wat leuk Veriye, dat je king straks bijrijdpaard mag noemen :D

Bij ons is helaas de wran wedstrijd van 3 april afgelast ivm een droes geval op stal. Ze hebben het paard verleden week meteen in quarantaine gezet. Nu blijkt gelukkig uit de uitkomst van het laboratorium dat het paard geen droes blijkt te hebben. Maar gelukkig dat ze zo voorzichtig waren bij ons op stal, er staan bij ons ongeveer 400 paarden. Nu is de wedstrijd verplaatst naar 22 Juni volgens mij. Kunnen wij gelukkig nog even door trainen :Y). Mijn paard is namelijk rond 1,60m en soms is het pattern een beetje krap. }:0

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:32

Oh, jij staat op Wennekers. Vond het een wijs besluit. Fijn dat het geen droes blijkt te zijn.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:48

Gelukkig is het geen droes! Maar wow 400 paarden :wow: . Maar vind ik een goed beslissing de wedstrijd later te doen.
En ja, ik verheug mij er al op. In het begin wilde zij hem zelfs verkopen en geen bijrijder erop. Maar hij reageert zo goed op mij, dat ik hem mag kopen en om te kijken of het verder ook buiten alleen zo goed gaat mag ik hem bijrijden.
Laatst bijgewerkt door Veriye op 31-03-16 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:49

ja klopt, alleen binnenkort niet meer. Vind het soms net iets te veel fabriek, dus gaan we naar een kleinere western stal in de buurt verhuizen. Wel iets minder luxe, maar daar leren we wel mee leven. :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:50

Dus in principe ga je hem nu bijrijden, om te kijken of het een geschikt paard is om eventueel te kopen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:51

Ik vind het ook echt een massale stal. Maar toch vond ik ook wel dat je elkaar niet in de weg loopt of rijdt gek genoeg. Al zou ik er zelf niet willen staan :D

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:08

*valt binnen (ik lees altijd alleen mee eigenlijk)* Wennekers is nu op 12 juni :D Ik zou ook meedoen 3 april, maar gelukkig ben ik het weekend van 12 juni nog net niet op vakantie dus gaan we dan gewoon. Wordt ons officiële debuut *\o/*

Omdat ik toch wel erg baalde dat zowel Wennekers op 3 april, als de Kalverhoek op 21/22 april niet door konden gaan (en daarmee dus de eerstvolgende wedstrijd in de buurt pas in juni is) heb ik me nu ingeschreven voor een oefenwedstrijd in Vijfhuizen, dat is volgende week (10 april).

Ondertussen gaat het hier erg lekker, ben tevreden :j
Afbeelding
Afbeelding

Wel heel leuk trouwens, wedstrijden starten met een paard dat 24/7 buiten staat zonder deken en een behoorlijk varken is, hopen op het beste volgende week :=

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:11

Haha oops, bedoel 12 Juni inderdaad!
Leuk paard! Veel succes volgende week, is die wedstrijd bij easy rijders toevallig? :)

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:19

Ja klopt! Bedankt! :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:29

Wat een coole vlekjes op z'n kont!! Viel me pas op toen ik goed naar de foto keek, ik hou daar wel van, iets aparts :D

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:36

Altijd leuk meer mensen te leren kennen in de western wereld:)
Ik had ook de intentie mee te doen bij Wennekers, maar nu wordt de eerste wedstrijd dit jaar 24 April in Bunschoten als mijn rooster van werk een beetje mee zit.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:38

Dat is die show met de DAWRA samen toch?

Die vlekjes zijn leuk!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:04

Oh wat een leuk paardje heb je BrittS! Veel plezier op de wedstrijd :D

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:57

Bedankt!! :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:56

Ik vroeg me iets af en misschien kunnen jullie me hierbij helpen.
De eeuwige discussie over persbeschermers. Ik heb het vooral dan over van die proffesional choice beschermers. Het word er veel te warm onder wat niet goed is voor de pezen, maar specifiek dat model van proff choice/classic equine, op wat voor manier beschermen ze de pezen, beschermen ze de klappen van buiten af of werken ze als een soort steunkous voor de pees?
Beetje vaag verhaal dus hoop dat jullie het snappen

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:58

Al jaren bandages, met of zonder onderlappen. Doe na het rijden wel altijd koelen met koud water, nog nooit problemen gehad.
In echt zware pistes davis splint boots, omdat die makkelijk schoon te maken zijn.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:28

Thanks voor je antwoord! ik bedoel eigenlijk meer het technische verhaal, hoe werkt zo een beschermer medisch gezien voor de pezen

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:12

Ja idd ik start ze beide. Dawra en de Wran C show :)
Nog meer mensen van hier die daar heen gaan?

Peesbeschermers heb ik nooit om. Ooit gekocht omdat hij in de trailer wondjes kreeg maar daarbuiten alleen springschoenen om gehad vanwege aantikken.
Ben altijd een beetje bang voor te warme benen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:46

Mijn schatje <3 Vandaag voor het eerst in de bak een galopje gedaan :D Hij maakt graag grappen, als hij de onzekerheid van een ruiter voelt, zoals blijven staan, van richting veranderen etc. En dat in ieder gang, dus stap, draf en galop. Draf werkt nu prima, zijn nu bezig met halthouden uit de draf, dus dat gaat al beter :) Maar vandaar tot vandaag voor een galopje gewacht :) maar wat deed hij het goed <3
Afbeelding
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:25

Wat een leukerd ! en wat goed dat het al beter gaat. Mag ik je vragen welk zadel je hebt?

Ik ga maandag een paardje testen die ik al sinds januari in het hoof heb dus ben op van de zenuwen :P

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:37

Ohhhh ik duim voor je xLaraaj *\o/*

Het is, als ik het juist in mijn hoofd heb een Billy Cook. Die krijg ik helaas niet mee als ik hem in September overneem, omdat de zadel van het eerste paard van mijn instructeur was.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:02

Ik gebruik ook zelden peesbeschermers. En áls ik ze gebruik, dan zijn het leren peeskappen.

Billy Cooks zijn gelukkig veel 2dehands te vinden :D