[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:33

Ik heb al heel lang niet meer gereageerd, maar oke.

Zelf denk ik dat ik een stukje vooruit ben gegaan. Soms vind ik de teugels losjes houden en sturen, het gaat opzich wel goed daarmee maar het is meer de druk die je dan uitvoert, wat dan een stuk lichter is dan bij Engels rijden.

Daihyo

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:36

Welkom!
Paulette is fijn :j
Tof mens ook.
Ik heb morgen weer les van haar :D

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:07

Ja Paulette is inderdaad tof. Ik heb op haar locatie 2x een workshop gevolgd (cranio-sacraal en massage bij je paard gecombineerd met iets op mentaal gebied), daar heb ik Paulette leren kennen en haar idee van lesgeven sprak mij erg aan (ik was op zoek naar een nieuwe instructeur). Dus ik wilde sowieso les bij haar gaan volgen :D
Nu dus kijken wat het voor lessen dan gaan worden haha. Ben benieuwd, rijd al sinds groep 7 Engels (en mijn 'bouwjaar' staat in mijn gebruikersnaam, dus reken maar uit)

Mijn eigen paard heet trouwens Felix en is een warmbloed van ruim 1.70 die dit jaar 10 wordt. Heel benieuwd of hij het ook leuk gaat vinden.
Helaas was het zoeken naar een goed zadel lastig, nu hebben we er uiteindelijk wel 1 gevonden die goed bevalt. Kan je ook met een Engels dressuurzadel eerst western rijden (mochten we de switch definitief gaan maken)? Daar zou ik het meest tegenop zien, uitkijken naar een nieuw zadel, ben zo bang dat het weer lastig gaat worden, alhoewel ik de westernzadels enorm gaaf vind om te zien.
Even offtopic: ik zag dat ze bij Kramer heel wat westernlaarzen in de uitverkoop hadden :+

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:15

Misschien een passervice laten komen? Laat ik over 2 weekjes ook voor Floor komen :)

Floor was zo hyper vandaag, getraind op der stops en ze word der zo blij van! Galop ging perfect, na die van zondag dacht ik O god wat zal ze doen.. maar hop gelijk relaxt en reageren op mijn stem! Ben weer helemaal opgeladen en onwijs trots op der :D
Afbeelding
Afbeelding
Op deze screen hangt ze nogal naar mijn idee, altijd fijn als iemand het voor je filmt kun je het terug zien!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:28

Dag iedereen ! Stil hier ..

Juist terug van vakantie dus dermee dat ik hier even niet was. Welkom aan de nieuwe !

Fijn dat floor goed gaat !

Ik heb besloten om het veulen niet te kopen. Gaat financieel te zwaar worden per maand. Stalling+opleiding+dierenarts+hoefsmid enz .. Heb eigl al een paar maand een paardje op oog maar was toen nog te vroeg. Staat nog steeds te koop maar gaat bij een opendeurdag te zien zijn dus zal dan wel weg zijn. En moet werken die dag en is 3uur rijden voor mij .. :/

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:57

nanda1980 schreef:
Helaas was het zoeken naar een goed zadel lastig, nu hebben we er uiteindelijk wel 1 gevonden die goed bevalt. Kan je ook met een Engels dressuurzadel eerst western rijden (mochten we de switch definitief gaan maken)? Daar zou ik het meest tegenop zien, uitkijken naar een nieuw zadel, ben zo bang dat het weer lastig gaat worden, alhoewel ik de westernzadels enorm gaaf vind om te zien.

Natuurlijk kun je gewoon beginnen met je dressuurzadel tot je definitief de switch gaat maken. Zou ik juist doen, zolang je daar nog niet zeker van bent. Het zadel zegt niets over hoe je rijdt. Alleen op shows moet je wel een westernzadel hebben en ik zou zeker overstappen als je er zeker van bent. Maar voor nu gewoon lekker op je dressuurzadel beginnen :j

Ik had vrijdag weer les van Paulette. Zo lekker gereden! Zo fijn om te constateren dat Jim super aan mijn hulpen staat. We zijn veel bezig geweest met de galop richting de wissel. En zo gaaf om dan gewoon op elk moment in elke galop aan te kunnen springen, ook in contra. Dus op de linkerhand links én rechts aan kunnen springen op elk moment.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:00

chriske schreef:
Misschien een passervice laten komen? Laat ik over 2 weekjes ook voor Floor komen.

Dat ben ik zeker van plan wanneer ik echt definitief om ben en genoeg gespaard heb :D
Mooi paard heb je trouwens en ik zie fijne beelden op de foto's.
xLaraaj schreef:
Welkom aan de nieuwe !

Ik heb besloten om het veulen niet te kopen. Gaat financieel te zwaar worden per maand. Stalling+opleiding+dierenarts+hoefsmid enz .. Heb eigl al een paar maand een paardje op oog maar was toen nog te vroeg. Staat nog steeds te koop maar gaat bij een opendeurdag te zien zijn dus zal dan wel weg zijn. En moet werken die dag en is 3uur rijden voor mij .. :/

Dank je wel.
Jammer dat je dat paardje toch niet gaat kopen, maar wel heel begrijpelijk.
Heb je naar de eigenaar van dat andere paard al eens gemaild? Dat kan ook al heel veel zeggen. Zo heb ik Felix uiteindelijk gekocht en een pony verkocht, gewoon doordat het mailverkeer ook heel erg goed voelde. De pony heb ik daardoor ook aan een aantal mensen juist niet verkocht, gewoon door een gevoel dat ik kreeg door mailverkeer.
Amanda schreef:
Natuurlijk kun je gewoon beginnen met je dressuurzadel tot je definitief de switch gaat maken. Zou ik juist doen, zolang je daar nog niet zeker van bent. Het zadel zegt niets over hoe je rijdt. Alleen op shows moet je wel een westernzadel hebben en ik zou zeker overstappen als je er zeker van bent. Maar voor nu gewoon lekker op je dressuurzadel beginnen :j

Ik had vrijdag weer les van Paulette. Zo lekker gereden! Zo fijn om te constateren dat Jim super aan mijn hulpen staat. We zijn veel bezig geweest met de galop richting de wissel. En zo gaaf om dan gewoon op elk moment in elke galop aan te kunnen springen, ook in contra. Dus op de linkerhand links én rechts aan kunnen springen op elk moment.

Dank je wel voor je reactie, dan kan ik dus eerst mijn Engelse zadel eerst gebruiken tot ik de swich definitief maak.

Fijn dat je les weer fijn ging.

Nou ik hoop op beter weer zondag aangezien Paulette geen binnenbak heeft. Ik ben de dagen al aan het aftellen *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:11

Ze geven toch wel mooi weer op voor het weekend?
Ben benieuwd wat je er van vindt :j
Ik les nu 1,5 of 2 jaar alweer bij Paulette denk ik. Om hier les te geven moet de dag toch wel vol zitten met combinaties. We hebben in het begin wel eens af moeten zeggen wegens te weinig animo.
Nu hebben we afgelopen zaterdag 2 nieuwe data gepland voor een weekend lessen en zondag zaten ze vol :=
Het leuke is dat er eigenlijk maar 3 westernruiters meedoen. De rest zijn allemaal Engelse ruiters.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:13

Ik zou ook graag een keer een les bij haar volgen. Maar voor zover ik weet komt ze nooit echt in de buurt. En er zijn niet zoveel westernruiters in de buurt om een groepd les te organisteren

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:08

Gister weer heerlijk gelest het ging echt fantastisch. Was tweede keer met ern nieuw bit in en hij deed het echt stukken beter. Hij was, zoals ik hoopte, rustiger in zijn mond. Wat ik nu heb lijkt op mijn oude, S vorige shank, kort en bitstuk is ongebroken met een lichte boog voor zijn tong.
Vooral gewerkt om voorwaards te zijn en reactie op hulpen, veel been. En vanuit daar ontspanning en neerwaards.
Ben ook echt zo blij met mijn nieuwe pad, staat hem zo goed :D
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:23

Mooi kleurtje :j

filly: hier doen er maar 3 westernruiters mee. Van de 20 :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:32

Die pad staat zeker goed! Fijn dat je ook verschil merkt met je nieuwe bit :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:48

Fijn dat het beter ging op een ander bit. En wat een leuke pad !

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:19

Mooie pad, maar ik zou m iets hoger in de kamer optrekken als je opzadelt, dan drukt hij niet op de schoft.
Wat zit er op de onderkant vd pad?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:15

Wolvilt, deze blanket zit aan de pad vast en ik probeer hem inderdaad wel zo veel mogelijk omhoog te trekken. Maar bij een vlakke pad kun je hem ook niet echt de kamer in trekken he.

luunz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:46

De laarzen van stonedeek zijn binnen!
Ben er best wel tevreden over alleen vallen ze wat groot. Ben benieuwd hoe lang ze meegaan :)

Super mooie pad trouwens marlou!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:52

Foto :D

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:55

Welke Laarzen heb je gekocht Luunz? :D Ik ben ook nog steeds op zoek, maar ik pas helaas bijna in geen laarzen omdat mijn kuiten te dik zijn :( Maar ik hoop, dat ik voor kerst laarzen kan kopen, gezien ik vanaf april zo 4-5 keer per week ga rijden en weer ben begonnen met hardlopen ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:58

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:59

inderdaad de lage modellen. Bij mij passen onder andere de Ariat Tombstone ook.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:01

Ik heb de Heritage Rough Stock. Die past ook voor de V-inkeping aan de voorkant :j
Maar dat is net hoor. En met inzakken. En 's ochtends beter dan 's avonds :o
Afbeelding

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:04

Ahh :D haha, dan heb je mijn kuiten nog niet gezien ;) Grapje :P Die had ik inderdaad niet geprobeerd, als ik laatst bij Kramer was. Na 4 paar laarzen van stonedeek waar ik niet in kon ( nou ja wel in kwam, maar zaten te krap) heb ik het opgegeven...eerst lekker door trainen en dan voor kerst weer proberen. Is echt raar...bovenkleding pas ik in 36/38, maar van de heupen naar beneden...iiiikkk :P maar niks wat een paar maanden training niet kan goed zetten :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:06

Ik herken het hoor. Ik heb bovenkleding maat 38/40 en broeken 44. Ik had van mijn dressuurlaarzen kuitmaat 45. Dus ik weet echt wel wat het is :D
En inderdaad 90% van de laarzen past gewoon niet :n
Stonedeek kom ik ook niet in, Sendra's zijn ook net te hoog en daardoor te smal.
Maar de probaby's, fatbaby's, e.d. zijn laag en kom ik goed in. Mijn huidige laarzen zijn enorm ingezakt. Want het was echt maar net. Door de inkeping heb je ook meer ruimte.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:32

:D ja, bovenkleding 36/38 en broeken inmiddels 40. Maar taille en heup heb ik eigenlijk een 38 nodig, maar dan kom ik echt met mijn kuiten niet in :P Komt tijd, komen laarzen, zoals wij Duitsers altijd zeggen :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:36

Dat zijn wijze woorden :D