[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:14

Toch goed Amanda, gefeliciteerd!!

Hopelijk is je mams weer opgeknapt :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:24

Amanda wat stom van die HMS!! Je verwacht niet echt dat iets in loopt ofzo, voor de rest super gedaan toch? Leuke ervaring

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:11

Vraagje: ik had er nooit bij stilgestaan dat ik met Philo hartstikke leuk "in hand" onderdelen kan oefenen, gewoon voor de afwisseling met longeren/grondwerk. Weet iemand een site met duidelijke info over dit soort onderdelen? Ik heb namelijk geen enkel idee wat er van paard en ruiter verwacht wordt...

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:12

Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb echt veel grondwerk gedaan, dat kan ik vast wel een beetje gebruiken!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:31

Ja, lachen toch om af en toe mee te pakken? Lijkt me ook weer een mooie voorbereiding op het werk onder het zadel!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:35

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 00:12

Ik zou graag willen komen, lekker dichtbij, maar ik moet helaas werken... Wordt zoiets vaker georganiseerd?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 00:22

De DAWRA heeft er eentje per jaar, maar er zijn ook genoeg shows waar deze onderdelen worden uitgeschreven. Ook leuk om te kijken :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:39

Ik zag dat het om half 10 begint, misschien dat ik heel even kan komen kijken (ik moet rond half 12 naar m'n werk)!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:15

Zoals het er nu uitziet beginnen we om half twaalf pas met de praktijk Y;( (tot die tijd theorie en die is alleen voor deelnemers.) Praktijk is wel gewoon open om mee te kijken voor publiek.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:23

Dan hou ik gewoon in de gaten wanneer er weer eens zoiets wordt georganiseerd! Thanks voor de tip in elk geval +:)+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:37

Hier niet veel te vertellen. Met keya gaat alles goed, schat van een beest! elke week les maar gaat nu nog vooral om mij dan haar :D

Nu vroeg ik mij of hoe jullie denken over aanschaf van een 2jarige. (met goede begeleiding en opleiding)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:18

Ik heb nu amper een half jaar geleden een 3-jarige gekocht, dus tsja... Ik moet nodig wat zeggen ;)

Zonder dollen: je moet goed bedenken wat je wil en waarom je het wilt. Ik heb bewust voor een jong paard gekozen, omdat ik geen paard wou dat al veel te jong ingereden was en te zwaar werk had gedaan voor z'n leeftijd. Ik heb ook naar iets ouderen paarden gekeken (tot een jaartje of 8), maar óf de eigenaren waren niet serieus qua verkoop, óf het paard was te duur, óf ik had geen klik met het paard.

Nu heb ik een paard waar ik wel een hele goede klik mee heb en ik heb er voor aankoop een paar keer op kunnen zitten omdat hij zadelmak was. Iets waar ik nu al veel profijt van heb, want ondanks dat heel veel nog nieuw voor hem is, kent hij ook al een hele hoop dingen. Het enige "nadeel" is dat je er niet gelijk op kunt stappen en mee weg kunt rijden, maarja, dat weet je van tevoren. En persoonlijk vind ik dat je geen haast moet hebben, alles op z'n tijd moet doen, maar dat is een kwestie van hoe je daar persoonlijk instaat.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:33

Ik denk dat je vooral bij jezelf te rade moet gaan. Wat voor persoon ben jij? Ik voel me bijvoorbeeld in het zadel niet doortastend genoeg om een jong paard effectief te kunnen opleiden. Ernaast zou prima gaan, maar in het zadel heb ik een zelfbewust paard nodig waardoor ik me zeker kan voelen (vicieus cirkeltje zeg maar). Ik kan een onzeker paard niet goed begeleiden. Technisch kan ik best wel wat, maar een jong paard heeft zekerheid nodig, en af en toe doorpakken als dat nodig is. Ik zou dus nooit een jong paard kopen. (Hoewel dat misschien ook weer afhangt van het paard...) Kortom, je moet voldoende (eerlijke!) zelfkennis hebben om deze beslissing te maken.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:42

Inderdaad :) ben niet de onzekerste ruiter ooit maar ook niet de zekerste door mij vorige merrie maar daar zijn we aan het bouwen voor dat vertrouwen terug te krijgen :) gaat over 1 van de veulens van mijn leerkracht die raad ze mij juist aan omdat hij zo kalm is. een andere heeft ze afgeraden omdat die meer "bloed" heeft. Veulen zou bij haar in opleiding blijven zodat alles juist aangeleerd wordt. Vindt het ook wel leuk om te groeien met een paard. maar blijft toch een grote/spannende beslissing. En zoals Joyce: als ik kijk naar iets oudere paarden (tot8) die toch aan een paar eisen moeten voldoen zijn ze wel echt boven de prijs die ik kan/wil betalen. Als jullie willen heb ik ook foto's :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:49

Oh maar als ie voorlopig bij je trainer blijft is dat prima toch? En voordat je erop kan kun je ook al heel veel leuke dingen doen :j En foto's zijn altijd goed! :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:57

Ja inderdaad ! is wel een kostenplaatje stalling + training maar voor wat hoort wat he :D

wanneer hij 1 maand was

Afbeelding

In december

Afbeelding

Afbeelding

mama

Afbeelding

en De Papa! staat ook op stal en is zo'n lieverd

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xLaraaj op 13-03-16 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:59

Wat een knapperds!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:02

Hij is iig niet bang voor water! :D

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:12

Gefeliciteerd Amanda!

xLaraaj: wauwww wat een knap paard! <3

had gisteren weer les :) Ben sinds dit weekend begonnen met m'n bosal uit te testen en Free reageert er echt goed op! :D En de nieuwe blanket staat haar super!

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:31

Vind ze mooi lopen ! En inderdaad, het staat haar echt goed !

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:27

Dat ziet er inderdaad goed uit, zowel hoe ze loopt met de bosal, als de blanket!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:28

Ziet er goed uit!
Kleurtje van de blanket matcht ook mooi :j

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:47

De blanket staat zeker mooi, gehele plaatje ziet er fijn uit!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:27

dat zijn zeker knappe paarden Laraaj!

lichtblauw staat haar heel erg goed Djura. ziet er verder ook ontspannen uit!

ik twijfel een beetje. ik wil 17 april weer starten. Ik start dan sowieso pleasure l5. nu twijfel ik of ik ook horsmanship l5 ga starten. De proef van afgelopen zaterdag was heel goed te doen. Dj was zaterdag tijdens de pleasure zelf heel erg afgeleid en wou niet meer stoppen toen dat gevraagd werd. Natuurlijk was ik zelf ook enorm gespannen. Mijn derde wedstrijd en voor DJ de eerste. Dus wist niet wat hij zou gaan doen en was dus enorm gespannen.
al met al viel het allemaal mee dus ik denk dat ik dan voor de volgende keer wat meer ontspannen ben. en niet dingen vergeet (zoals m'n benen).
maarja dat stoppen is dus wel een dingetje... tijdens het losrijden stopte hij gewoon goed. tijdens de pleasure dus niet, daarna ben ik nog weer even in de losrijbak gaan rijden en daar stopte hij dus gewoon weer netjes. Hij kan het dus wel.

eigenlijk denk ik dat ik het gewoon moet doen :')

ik heb trouwens nog foto's besteld van zaterdag. wil ze zo graag hebben