[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:43

het meeste in Limboland en brabant? nou, hier in het noorden zitten er ook een heleboel hoor. maar die rijden allemaal zelf hun paard oid...

ik ben maar gestopt met zoeken, het was ook maar voor tijdelijk, tot mijn guppie onder het zadel is. dat ga ik volgend jaar doen.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:11

fanci_mike schreef:
Kapelle-koudekerke ligt nog dik half uur snelweg uit elkaar.... helaas, das nou altijd, mensen wonen net te ver weg... Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!!

Mijn bijrijdpaardje staat hier ook een dikke 30km vandaan en daar doe ik ook ruim een half uur over, en 9 v/d 10x sta ik ook nog eens in de file.
Je moet er wel iets voor over hebben hoor. :))

Rennie89

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:14

helaas heb ik geen rijbewijs nog, wel mee bezig :j maar voor mij is dus de grens 10 km ongeveer gezien ik het met mijn stalen ros moet afleggen en ook in de winter moet kunnen komen :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:15

Ik rij dus 20 minuten naar stal en dat vind ik nog een leuke afstand. Kijk ik wil best een half uur rijden naar een verzorgpaard maar dan moet ik hem of haar wel heel leuk vinden en de klik er ook zijn. En het liefste ook bos ofzo. := Benzine is ook niet goedkoop namelijk. :\

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:21

Nou Bella dat bedoel ik. Ik begrijp het ook wel, alleen maakt het voor mij niet persé makkelijker ;-) op zeeland ligt bijna alles op een haf uur rijden nml :D

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:27

fanci_mike: ze komt nu ook al vaak vanuit Zeeland naar Ridderkerk, da's meer dan 30 minuten rijden :)) En ik reed zelf ook 7 jaar lang 3 om 4 dagen per week 25 minuten naar mijn verzorgpaard. Voor een bijrijder hoeft het geen probleem te zijn, ik zou iemand er in ieder geval niet om afwijzen: maar ja, ik zoek niemand nu :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:30

fanci_mike schreef:
Nou Bella dat bedoel ik. Ik begrijp het ook wel, alleen maakt het voor mij niet persé makkelijker ;-) op zeeland ligt bijna alles op een haf uur rijden nml :D

Ja, ik begrijp het. :j
Verrot is dat dan...ik rij wel eens naar Oost Souburg....en dat is al 2 uur. :=

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:33

Ik maak er zelf ook geen probleem van hoor ;-) maar tot nu toe de evt bijrijders wel... daarom heb ik er ook geen, haha! Of zou het toch aan mijn eisen pakket liggen?
Bella ja ik sta bij delerium op stal, weet je gelijk de afstand ;-) (miss heb je ze wel gezien, de twee bontjes in 1 weitje, niet te verwarren met die van coydog..)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:35

Oja, heb je paardjes zien staan. :j Vind het altijd wel leuk bij jullie op stal. :) Was er met Pinksteren.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:38

Tis ook leuk bij ons op stal :j Ja hoorde toen van delerium dat je kwam, had nog even de intentie om je te meeten maar ik was lichamelijk niet helemaal in staat dus heb het even laten schieten. Jammer dat je zo ver weg woont.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:39

Ja idd jammer...maar ik kan vast nog wel een keertje een weekendje Annelies lastig vallen. :)) En dan kunnen we misschien wel meeten. Baal zelf ook dat ik zo ver woon, vind Zeeland echt zo mooi!!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:42

Je zou niet verwachten dat er zo moeilijk aan een bijrijdster te komen is, vooral omdat er zoveel vraag is naar verzorgpaarden en bijrijdpaarden. :)

Mocht iemand een bijrijder zoeken in omgeving Nijmegen, Wijchen, Bergharen, heumen ect. PB maar :)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:45

Bella moeten we doen!
Ferretery, tsja, maar als alle partijen dus zo'n eind uit elkaar wonen wordt het dus toch lastig blijkt maar weer ;-)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:46

Ja dat is waar, maargoed ik vind dat de bijrijdster wel bereid moet zijn om een stukje te rijden (er is een maximum natuurlijk). Ik had in zeeland (plaats) een bijrijdpaard, deed ik ook bijna 3 kwartier/uur over, maar had het er allemaal voor over :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:56

lifaya dan ben ik nog extremer omdat ik t tevoet moet doen... kortom in mn eigen dorp :P miss NET erbuiten en dan houd t op.

ik heb dr ook al verder gehad hoor, vanuit mij moet t dan met ov en dan was ik een dik uur verder eer ik er was. Wel kreeg ik de reiskoste vergoed (stonden meer paarden dus ik hielp ook veel mee als ik er was)
Maar het was voor mij gewoon niet te doen, als t al niet de tijd was was t voor mij een persoonlijk probleempje die het vermoeilijkte, plus als je ook even de bus gemist had (want ja soms duurt t gewoon wat langer met levende wezens) dan moest ik weer een uur wachten op de volgende bus. Als ik een eigen auto had en t geld voor de benzine wat tegenwoordig nogal veel is ;) dan boeit mij de afstand ook niet, dan zit ik er graag een uur voor in de auto. Wat blanket dus zegt vind ik niet geheel juist. Zeker moet je er wat voor over hebben en ik doe (bijvoorbeeld) ook alles voor mn bijrijdpaard maar als je niet mee betaald in stallingskosten of een half uur je tever weg is betekent t niet altijd dat je niks over hebt voor een paard maar je het gewoonweg niet kan opbrengen met je budget ;)
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 16-08-12 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:58

AlexandraM kun je geen fiets aanschaffen? :P voor 25 euro heb je al 1 die rijd :P
Lijkt me erg moeilijk om alles te voet te doen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:59

Idd, ik zou best wat willen betalen maar ik heb het geld er helaas ook niet voor. Als ik zou willen en mogen lessen om de week zou ik dat wel kunnen betalen maar daar houdt het wel mee op.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:05

ik had een fiets maar door een blessure mag ik niet fietsen, of iig maar tot ik die pijn voel, ga ik daarover heen kan ik erna 6 weken nog niet eens meer erop staan. Kortom dat gaat m niet worden ;) zal net zover zijn als dat ik tevoet kan doen. Enige is dat je soms wat sneller bij je bestemming bent.

Ik heb nu 3 (voorheen4) super paarden op 1 stal, 10 min lopen vanuit mij en 15 terug ivm bergop ;)
eentje word niet meer op gereden en ga ik dus mee wandelen/grondwerken/longeren minimaal 3x in de week en soms vaker. Deze heb ik ook t langst.
de ander rijd ik 1x in de week maar staat nu stil ivm peesblessure.
En de laatste rijd ik zowat dagelijks.

Ik kom 5 dagen in de week (of ik moet eens niet kunnen) en soms vaker als eigenaar weg is :) Ben er heel blij mee

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 01:40

spannend *\o/* , ben vanavond gebeld , en heb een afspraak staan voor dinsdagavond om te gaan kijken
door de zenuwen ben ik haar naam vergeten :? hahaha ,maar ze heeft 4 paarden waarvan er twee in training staan en het is ong 30 km , dat is dus wel om te doen ,hoop dat het klikt. /3

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:16

leuk joh!! zeker spannend!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:06

Leuk! Succes :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:08

was ik onderweg toch zomaar dit topic verloren :oo :?

leuk wildwestwill *\o/*

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:08

Leuk! Veel plezier en succes! :D

kirsten19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:20

Ik meld me ook nog maar eens.
Op zoek naar een western bijrijdpaard in de omgeving van Hengelo (ov) en bereid om 2 tot 3 keer per week te rijden en eventueel lessen te volgen.
Ik rijd vanaf mijn 7e levensjaar, maar western vanaf 1994. Mijn leeftijd is 39 jaar oud en ik heb een gezin met 2 jongens van 7 en 12 jaar.
Les gehad van diverse western trainers en -sters, maar helaas geen geld (en tijd) voor een eigen paard. /3
Serieus, betrouwbaar, flexibel, enthousiast, humor op zijn tijd en bovenal ontzettend gek met paarden.
Dus, als je iemand zoekt voor het bijrijden van je paard(en), dan hoor ik dat graag!!!!

Groetjes Kirsten

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:34

quartel schreef:
was ik onderweg toch zomaar dit topic verloren :oo :?

:=