Ik ga morgen weer rijden, dan wordt het nog warmer maar hij kan best lopen.
sevke
Geplaatst: 09-05-22 16:59
Veulentje mag naar huis! Nu laten we de merrie nog even op de kliniek, waar ook het dekstation is. Ze is pas geinsemineerd, en we laten ze daar opvolgen, wel zo makkelijk. Ook van hem een kontfoto Was in het dekstation terwijl ze mams aan het opvoelen waren, hij wou niet kijken naar mij. De dierenartsassistente was veeeeel leuker
Wedstrijd gisteren ging goed. Joey de green horse dik gewonnen (20 punten verschil), moon krap 2e met anderhalf puntje verschil (2 keer de waterbak niet gedaan wat de eerste wel gedaan had, dus supergoed. Normaal zit je dan aan 10-15 punten)
Ook helaas minder nieuws, kreeg net de test terug van het stamboek en Joey is pssm1 positief. Hij heeft er totaal geen last van en als ik zo wat lees doe ik alles goed qua management, dus buiten zn knikkers eraf (geen reden om ze te houden) veranderd er hopelijk niet veel
juniper
Geplaatst: 09-05-22 20:39
Wat een leuke foto's allemaal! Jumpyhorse, wat balen dat Joey pssm1 blijkt te hebben Is hij compleet asymptomatisch?
Mijn les bij Blue Stables was leuk. Ik was de enige dus het werd een priveles, en ze heeft me hard aan het werk gezet. Volgende week nog een keer!
jumpyhorse
Geplaatst: 09-05-22 21:31
Ja dat (voorlopig) wel. Zelfs na zware wedstrijden niks aan te zien…
In oktober wordt hij geruind, dan zijn de vliegen weg en is het wedstrijdpauze
Daihyo
Geplaatst: 09-05-22 21:35
Met goed management kun je veel gelukkig. Mocht je je voeding eens willen bekijken, ik zoek nog een case study voor mijn opleiding
Hier nog altijd een vermoeden op een ontsteking in mijn voet, door overbelasting. Morgen naar de huisarts, loop er al tien dagen mee en slik al vijf dagen ibuprofen.
Balen Toch teveel gedaan? Of komt het van de breuk?
Ik mag zo foto's laten maken van mijn pink. Vorige week met frezen tegen een isolator geknald. Deed wel zeer, maar ik dacht: en dóór. Blijft alleen dik, stijf en pijnlijk, dus toch maar even naar de huisarts geweest. Het valt me pas op hoe vaak je je pink gebruikt. En hoe dat in de weg kan zitten
Nee, te veel gedaan. Lees, meer dan 10.000 stappen lopen en dat gedurende twee weken Dus vorige week maandag heel veel pijn aan enkel én voet. Na een dag rustig aan was mijn enkel weer gekalmeerd, maar mijn voet dus niet...
Jumpyhorse, beterschap met de covid! Spugen bij covid ja? Die heb ik nog niet eerder gehoord. Heb ook pas liggen spugen maar of het komt door te hoge reuma medicatie of door mijn kookkunsten. Leuke foto's! Maar wat kl*te van dat nieuws zeg Wat nu?
Nickolay, spannend jullie huis op funda!
- Op de verzorgpaarden posts had ik gereageerd, maar helaas is iedereen te ver haha - - Masker is bij For horses ondertussen besteld -
Juniper, geniet van je vakantie! Fijn dat je les goed ging! Van wie had je les?
Sevke, fijn dat het veulentje het goed doet! Mooie billetjes en gespierde beentjes haha Hier geen billen foto .. En die zien er sowieso niet zo uit Nog half in wintervacht sowieso. Die merrie die zo lang heeft gedragen nu gelijk weer gedekt? Geen kritiek, maar is dat niet snel? Fijn dat het met het veulen goed gaat!
Symke, heh dat is zonde zo angstig. Dat blijft toch wel met trainingspaarden, vind ik, als ik dat mag zeggen. Er wordt een borstel over heen gehaald, gereden en weer klaar. Echt het bonding wat wij allemaal met onze paarden doen wordt daar toch echt niet mee gedaan. Het zou mijn job niet zijn, ben te veel bezig met het 'bonding' stukje haha. Bedoel dit overigens niet als kritiek hoor! Ik heb met meerdere trainers meegelopen en die waren zeker niet gemeen, maar het is anders.
Lagonda, leuke fotos!
Daihyo, ieder begin is er één met pad en singel haha En zulke koeien zijn ook raar .. vind Beeb ook. Tot ze er mee in een rijbak loopt. Ook al pech, sterkte!
Zertab, heh dat schiet ook niet op zeg. Balen! Toch wat liever voor jezelf zijn hoor!
Goh, nou hier niets bijzonders. Bezig met outfit voor trouwerij van m'n vriendin (op mijn verjaardag..). En de laatste loodjes deze week voordat mijn eerste werkweek begint. Ik heb er zin in maar ben ook bang dat het er flink in gaat hakken dus heb mezelf al beloofd dat ik me volgende week even niet druk maak over Beeb. Gister dus mijn schaapje gepast maar hij is te klein voor mijn zadel. Gelukkig wordt het netjes opgelost. Ook gister & vandaag maten opgenomen voor het vliegenmasker van Beeb dus die is besteld. Morgen komt de hoefsmid voor haar. Vandaag voor het eerst weer een rondje buiten gestapt. Echt een klein stukje, maar toch even genoten en zij kon weer spetteren in het water. Beeb wil zó graag maar ik wil heel graag voorzichtig doen. Zolang ze zuiver loopt is het goed haha.
En volgens mij heb ik niet meer te vertellen Denk ik.
Wat een bijleespost Denies! Heerlijk blokje om zie ik en wat geweldig dat daar water is waar je paarden in kunt! Je hebt een vachtje besteld voor in je zadel? Vd winter?
Mijn paardje is geen trainingspaard hoor, is mijn knuffel merrie. Ben juist héél veel.meer v bonden en grondwerk dan rijden. Ben ook vrij angstig na ongeluk.mey ander paard. Dit veulen gefokt als opvolger van merrie v later. Juist Arany gekozen als makkelijk karakter ook bij de veulens. Dat zie je overal dus daar kan het niet aan liggen Misschien bij ons de combi van ergens anders geboren en dan verhuizen naar huis en wij teveel bezig met halstertje Laat hem nu.met rust behalve kriebels en uit hand voeren
Lagonda
Geplaatst: 11-05-22 14:07
Sevke, is je veulen ondertussen thuis? Hoe is het met hem?
Jumpyhorse lekker bezig! En wat rot van de pssm
Daihyo, hoe is het met je pink? En Zertab met je voet
Denies dat ziet er uit als een heerlijk gebied om te rijden!
Ik heb besloten langzaam/rustig een bijrijdpaard te zoeken, ik mis het echte rijden stiekem best wel. mocht iemand iets weten in midden Brabant (zeg maar in brede straal rondom Oosterhout) dan hou ik mij aanbevolen
xDenies
Geplaatst: 11-05-22 15:44
Symke,
Ja het is maar heel minuscuul. Het grote water is ons afgenomen helaas. Maar het is net een klein stukje en voor le Beeb prima haha. Kan ze lekker spetteren. Het is nog ook wel vrij diep maar het verdampt een beetje. Ik had inderdaad een schapenvachtje besteld voor op m'n zadel. Ik heb geen groot zadel maar toch te klein. Gelukkig wordt het netjes opgelost maar de 1e zending is kwijt, de 2e was eerst voor een niet-westernzadel, vraag me niet waarom. De 3e is dus te klein. Dus het is nogal een dingetje ... Het is niet alleen voor de winter, maar vooral ook voor langere buitenritten dat ik niet zo snel last van mijn billen krijg
Sorry ik ben soms in de war met de paarden hier, ik dacht dat het dat nieuwe trainingspaard was. Maar inderdaad, op het gemakje en dan komt het vast goed
Lagonda, Dat is het zeker Ja het is dat ik niet perse iemand zoek die 'alleen maar' wilt rijden en dat BOZ te ver voor je is. Anders hadden we kunnen praten.
Jaa jammer, maar een uur rijden vind ik een beetje te enthousiast helaas vooral gezien mijn eigen paard ook al op een uur afstand staat en niet de kant van BOZ op, dan had ik het niet erg gevonden
sevke
Geplaatst: 11-05-22 17:33
Denies: Wat leuk, die waterplas. Zoiets zou ik ook wel in de buurt willen Lagonda: is er een reden dat je met je eigen paard niet lekker kunt rijden? Bellatrix: gaat goed met Kato. Ziet er een goede match uit. Jumpyhorse: balen van de pssm. Gelukkig heeft hij geen symptomen. veel beterschap Zertab! Wel voldoende rust nemen.
Denk dat ik ongeveer bij ben nu
Ondertussen ons tweede veulentje ook geboren. Een plaatje van een merrietje. Binnenkort foto's! Mister en zijn mama zijn ook thuis uit de kliniek. Beiden maken het heel goed. Hij moet nu nog 2 weken stalrust, maar hij staat in een box van 8X4 meter, dus zo erg klein is dat niet. En ik ben met de dochter en mijn dikke IJs gaan buitenrijden. Was ook eens leuk, iets anders dan trainen.
Heerlijk dat soort ritjes. Fijn dat moeder en kind ook weer thuis zijn.
Ik snap het wel Lagonda. Ik mis dat ook wel. Maar heb teveel werk voor nog een paard erbij, dus ik geniet maar extra van onze stapritjes. Tijd van trainen komt wel weer straks met Noura.
Vandaag een rondje gedaan. Jim zag overal spoken. Heb er zelfs een stuk naast moeten wandelen Iets met sproeiers en blaffende honden. En dat op zijn 17e