[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:45

Nice! Mooi smal leer ook :j

Net de patterns van de hms en rar geoefend. Ze zijn niet moeilijk. Maar Jim denkt veel teveel mee, moet op mij wachten en gaat dan lopem hupsen. Alsof hij aan moet springen :x :')
Dat wordt nog wat zaterdag :=

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:53

Ja ben er echt blij mee!

Komt vast wel goed.
ik heb vandaag nog in een andere bak gereden. Normaal rijden we eigenlijk alleen maar in de bak bij stal. Maar ze hadden het land bemest duwde paarden stonden in de bak...
Dus ergens anders gereden dus was wel wat spannend. Vooral toen er ook nog iemand anders bij kwam. Maar eigenlijk deed hij het heel goed. Af en toe iets afgeleid maar reageerde verder goed op de hulpen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:21

Eigenlijk wel een hele goede oefening :j
Fijn dat het zo goed ging.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:24

Gaaf hoofdstel emmadb!
En zeker een goeie oefening :)

Haha dat klink bekend amanda, komt vast goed!

Beide alvast veel succes!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:32

Ik heb op de een of andere manier ook regelmatig last van jongeren die het leuk vinden om te toeteren als ik aan het rijden ben.
Het is echt naar ons en omdat ze het leuk vinden. Vandaag ook weer. Reden in de bak naast de weg. toen ze ons zagen begonnen ze te toeteren. Nu schrokken de paarden niet maar het zal maar gebeuren dat ze wel schrikken en je valt.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:34

Nou, bij Arthur bestel ik ook nooit meer wat.. Eerst wacht ik 5 dagen na mijn bestelling, vervolgens krijg ik een telefoontje dat de stick die ik besteld had niet meer op voorraad is (en of ik een andere wilde hebben maar ze hadden alleen andere kleuren en ook nog een ander merk). De stick die ik besteld had zou ook niet meer op voorraad komen, dan laat de stick maar zitten en dan doe ik alleen de hobblestraps die ik er bij had besteld. Prima. Nou vandaag dan eindelijk mijn pakketje binnen. Maak het open... Hobblestraps lijken totaal niet van wat er op de site staat (aantal gaatjes is anders en de kleur zit echt enorm verschil in: rose kreeg ik en ik had nut besteld, of in ieder geval de straps op de site waren nut kleur).

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:40

Owh dat is zeker vervelend, vind dat van de stick ook niet netjes bied het dan niet aan zou ik zeggen

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:45

Dingen niet meer geleverd krijgen heb ik ook wel bij een andere webshop gehad. Sowieso moet je voor westernspullen echt ruim van tevoren bestellen. Vaak hebben ze het niet op voorraad en moeten ze het dus nog bestellen

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:32

Ja ik heb het ook vaker gehad dat iets niet geleverd werd. Maar nu werd er gewoon iets totaal anders aangeboden (Ander merk als het uberhaupt een echt merk was (geen naam genoemd namelijk), andere kleur, alleen de prijs was het zelfde, dat vind ik gewoon niet kunnen ik heb de stick niet eens kunnen bekijken op de site om dan maar zo te beslissen). Dus nu ga ik gewoon voor een cheapy stick ergens anders :')

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:46

Jammer voor je ervaring bij Arthur. Ik heb ook een minder goede ervaring gehad ooit bij Arthur, ik koop nu echt heel graag bij eurohorse maar ze hebben een niet heel erg groot assortiment naast pads en zadels

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:15

Ik vind Arthur als webshop echt ruk... De site is niet overzichtelijk, de productomschrijving is karig (of is er helemaal niet) en de levertijd is ook niet om over naar huis te schrijven. Ik heb 1x online besteld en dat was ook gelijk de laatste keer. Soms spiek ik nog wel eens op de site, maar binnen een paar seconden weet ik weer waarom ik daar niet meer wil bestellen.

Als ik ze advies zou mogen geven, zou ik zeggen: óf bouw echt een klantvriendelijke, goed functionerende webshop, óf hou het lekker bij een informatieve website.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 01:10

Dat heeft Arthur niet echt nodig. Hij is 1 van de grootste en mensen komen overal vandaan voor hem. Juist omdat hij spullen heeft die anderen niet hebben.

Arthur maakt wel de betere deals als je meerdere dingen bij hem koopt.

Over elke shop valt wel iets te zeggen. Zo zijn er shops die een heel beperkt assortiment hebben en dan moet ik bij meerdere shops bestellen om alles te krijgen en dus ook meerdere keren verzendkosten betalen. Daarbij hou ik persoonlijk graag dingen even in mn hand. Teugels bijv wil ik voelen. Maar ik ben vrij standaard in de spullen die ik gebruik.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:29

Tuurlijk, maar dan ga je dus naar de winkel om alles te bekijken/voelen en direct mee te kunnen nemen. Met andere woorden, dan zou hij dus genoeg hebben aan een een goede informatieve site, omdat mensen toch naar de winkel komen.

Als ik namelijk vanuit het perspectief van een ondernemer kijk, vind ik het eerlijk gezegd een beetje laks om te denken: "Omdat mensen toch wel naar mijn winkel komen, neem ik genoegen met een slechte webshop en kan ik het maken om online matige service te leveren." Dan moet je dus óf je shop verbeteren, zodat mensen online ook een goede "costumer experience" ervaren (dat kan op heel veel manieren), óf je zorgt voor een mooie informatieve site en houdt het bij de mensen die je winkel bezoeken.

Maar goed, ieder zo zijn ding natuurlijk en ik kijk er waarschijnlijk met heel andere ogen naar dan de gemiddelde webshop bezoeker.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:15

Oooeeeh zijn webshop slaat nergens op. Er staar niet veel op sowieso. Dan klik je wat aan en vervolgens staat er niets...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:59

Maar hij heeft het gewoon niet nodig. En ja, mensen komen uit Belgie, Dld en verder, dus genoeg klanten.
Waarom willen mensen een webshop? Er zijn mensen die al jaren als middenstander keihard werken en liever mensen in de winkel zien. Hij heeft een webshop, maar hij kan nooit alles wat in de winkel of zijn voorraad ligt online gooien. De helft zou al teveel zijn.
Ik koop juist zoveel mogelijk in winkels en nog liever bij de kleine ondernemer of franchiser.

Mocht Arthur besluiten alles online te gooien, kom je er never doorheen en moet hij echt 1 of 2 mensen aannemen om de shop bij te houden. Dan gaan de prijzen ook weer omhoog en zeuren mensen ook.

Een kleine shop heeft, wat hij heeft of besteld na je bestelling pas. En hoevaak vinden mensen niet de kleur of kwaliteit tegenvallen als ze iets bestellen?

Ik bekijk het als ondernemer en zie vooral veel winkels kapot gaan door het online shoppen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:21

Ja dan moeten ze het idd niet half half doen, of helemaal of niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:45

Ik snap niet waarom? Geen enkele winkel is verplicht om een shop erbij te hebben. Er zijn zoveel shops die niet functioneren, geen voorraad hebben, te weinig, alleen slechte kwaliteit etc. Dat is ook half werk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:06

Dan moet je dus geen online shop beginnen, want dat slaat nergens op. Die mensen die half werk leveren kunnen op de lange termijn dan ook niet overleven, want die zullen geen klant overhouden.

En hoe je het ook wend of keert, online shoppen is er nou eenmaal en gaat niet meer verdwijnen. Je hoeft er ook absoluut niet aan mee te doen (niet als consument en niet als ondernemer met stenen winkel), maar als je het als ondernemer wél doet, moet je het goed doen. Vooral als je al een betrouwbare naam hebt met je stenen winkel, verwachten mensen dezelfde kwaliteit online. Door online slechte service te verlenen, gooi je je goede naam (waar je misschien jaren aan hebt moeten werken) te grabbel. Dood en dood zonde!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:51

Ja ik bedoel ook niet helemaal geen site dan maar of een fatsoenlijke webshop en geen webshop maar bv een informatieve site. De site werkt gewoon niet lekker en niet alles is fatsoenlijk te bestellen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:56

Wat een grote onzin.

Ten eerste bepaalt iemand helemaal zelf hoe hij zijn winkel wil presenteren. Arthur bestaat al langer, dan sommige mensen hier oud zijn. Al die tijd loopt die winkel behoorlijk goed.
De shop is misschien voor erbij en totaal niet belangrijk voor deze winkel. Misschien is de doelgroep ook anders.

Zeker als ondernemer is Arthur een goede zakenman, hahahaha Daar kunnen nog heel veel mensen van leren denk ik.

De winkel raakt ook 100% zeker niet zijn goede naam kwijt door de webshop. Hij is te bekend bij het grote publiek. De mensen die er komen, komen voor kwaliteit en keus. Ook uit het buitenland.

Er zijn ook veel mensen die helemaal niks hebben met deze winkel, ook prima. Lijden ze ook niet onder.

Andere, kleinere shops leven ook al langer. Mensen die al langer meelopen weten gewoon wie goed levert, wie kwaliteit biedt en de juiste prijzen heeft. Ook als deze nieuw zijn, kunnen ze toch met de juiste spullen komen tegen de juiste prijzen.
Maar de meeste shops overleven toch door ook regelmatig te zien te zijn op show.

Voor mij persoonlijk, spaar ik wat dingen op en wacht tot ik op een show ben bijv of naar een winkel kan gaan.

Er zijn ook al shops en winkels gestopt en dat is soms best zonde, maar ligt niet aan de webshops alleen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:31

Dat is jouw mening en daar heb je ook recht op :) Uiteraard mag iedereen zelf weten wat hij doet, maar iedereen die zich serieus verdiept heeft in online ondernemen, weet dat dit niet echt handig is. Ik kan hier allemaal feiten aan gaan dragen en uitleg geven over hoe het gros van de consumenten in elkaar zit, maar dat is zo offtopic. Ik ga dus weer terug on topic!

Ik ben met Philo lekker bezig met werken aan de dubbele longe. Voor mij is het even schakelen, heb het nog niet zo vaak gedaan, maar het is wel super leuk! Helaas heb ik een ontsteking aan mn neusholtes, dus ik heb afgelopen dagen alleen losgegooid en getut, maar hopelijk kan ik van de week weer lekker aan de slag. Kan niet wachten tot ik weer onder het zadel verder kan!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:41

Ik heb vandaag ook weer heerlijk in het zonnetje gereden! Ging goed en hij wordt steeds lichter in de hulpen, echt leuk.
Nu reiningshow aan het kijken op de Schietberg!
Amanda had vandaag ook show of niet?!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:40

:j

Als 3e geplaats in de iht *\o/*
Dq in de trail. Hij was enorm overprikkeld, waardoor het hek gigantisch mislukte. Wel de pattern afgemaakt en zonder dat stomme hek hadden we waarschijnlijk wel een plaatsing gehad :+
Bij de ranch riding vond hij het achterste deel van de bak erg spannend. Combi van staanders, wapperend schriklint en een kleine trekker in de bak. Op zich netjes gereden, maar daardoor 2x vol op de rem en niet geplaatst.

Hms was 20 min ingelopen. Daar kwam ik te laat achter (stond nog bij de trailer, ik rij altijd kort in). Ik ging 15 min voor de starttijd die kant op, maar toen waren ze al begonnen en mocht ik er niet meer in. Ze schijnen me nog geroepen te hebben, maar dat heb ik niet gehoord. Jammer, maar volgende keer beter.

Jim was erg overprikkeld en daardoor druk. Jammer, want door die spanning wn het drammen een hoop verloren. Maar goed, wel weer een hoop dingen geleerd die we een volgende keer anders doen.

Wel blij met mijn iht lintje en bronzen medaille :j

Afbeelding

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:57

Gefeli Amanda :-)
Hoe staat het met je showblouse trouwens? Ben erg benieuwd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:17

Nog niet af. Mijn moeder is erg ziek geweest, dus gaat er binnenkort pas aan beginnen. 29 mei waarschijnlijk volgende show en dan heb ik ze :D
Ben ook wel heel benieuwd :j
En bedankt!

Foto's van vandaag: Amanda @ [WN-ITP] Ons WRAN debuut