Is een Tinkerruin van 10 jaar, trail en cutting getrained, een super leerpaard en een echte schat van paard en lekker voorwaarts. Omdat zij nog een merrie heeft, die ze dit jaar gaat beleren is ze open om de tinker aan de juiste ruiter te verkopen. Hij moet niet weg, maar hij is een sensibel paard en zij wil hem de mogelijkheid geven om een vaste ruiter te hebben. Ik was zowieso van plan een tinker te kopen om lekker buiten te rijden en clinics doen. ik heb geen wedstrijd ambities, wil gewoon van het paard en het werk samen genieten. Dus hij is daar perfect voor. Ik heb nu de mogelijkheid samen met hem meerdere keren per week te werken en over een paar maanden (als de merrie doorgereden is) gaan wij kijken of wij een match zijn ik vind dat super...heb je niet vaak dat je een paard echt mag leren kennen voor je het koopt. Ik ben helemaal blij dus!
Met Jill is alles nog goed hoor, beebje zit er nog braaf in...
Vandaag voor 't eerst op m'n 5 jarige gezeten
emmaudb
Geplaatst: 24-02-16 19:45
Ook een mooi paardje! Voor je het weet is het veulentje er!
Ik moet alleen nog een broek bestellen voor m'n wedstrijd. Nu heb ik een broek gezien. Maar zou die geschikt zijn? Ik weet dat ik er op moet letten dat hij lang genoeg is. Maar verder...
deze heb ik dus gezien
Verder heb ik nog een zwarte showblanket besteld en een hoofdstel, maar die moeten allebei nog binnen komen
De palomino is n nrps'er die ik zelf gefokt heb... die word gewoon engels gereden want die is uiteindelijk voor de verkoop
Zijn vader loopt volgens mij ondertussen Z2 bij de paarden dus dat is zonde om 'm dan western te gaan beleren en aangezien ik er echt geen 3 kan aanhouden gaat hij dus de dressuur sport in (en wss n keer western optuigen voor fotoshoot maar that's it).
Helaas heb ik verdrietig nieuws wat ik toch even met jullie wil delen. Vanmorgen bleek pebbles een lichte koliek te hebben. Tenminste dat dachten wij. Echter bleek het na een 2e bezoek van de da om een gedraaide darm te gaan waar pebbles niet uit zichzelf beter van kon worden. Een operatie was geen optie deze zou hij niet overleefd hebben. Wij hebben daarom ook het moeilijke besluit moeten nemen om pebbles in te laten slapen. Rond 19:00 is hij rustig ingeslapen en heeft hij zich bij de rest van de sterren aan de hemel gevoegt. Wij zullen hem enorm missen.
Aah wat een naar bericht... Heel veel sterkte Filly!!
Hobbyhorse
Geplaatst: 24-02-16 22:41
Ach wat een triest nieuws, wat jammer dat je afscheid van hem moest nemen. Maar toch was het laatste stuk van zijn leven erg fijn, dat heb je voor hem gedaan.
Dankjulliewel voor de steun. Het is allemaal nog heel onwerkelijk. Morgen word pebbles in de loop van de dag opgehaald. Hoe dat allemaal gaat weet ik niet en wil ik ook niet weten. Frizzle gaat er gelukkig goed mee om. Het lijkt wel alsof ze door heeft wat er aan de hand was en dat hij niet meer terug zal komen.